Här är tråden med en kamp som kommer att bli mycket av en nyckelmatch.
Med tanke på bortafacit så vill det till att alla tre hemmamatcher resulterar i segrar. Att vinna mot lagen vi har kvar hemma är dock inte det lättaste. Om vi missar hemmapoäng så måste detta kompenseras med bortapoäng vilket heller int blir lätt, speciellt med det vi vanligtvis visar upp på bortaplan. Detta kan bli ett mer rafflande avslut på serien än man kan önska sig.
Mitt tips är att TIK, Djurgården och Skellefteå går till slutspel, Brynäs och Modo blir 9:a och 10:a och att Rögle följer Södertälje till kvalet.
I alla avseenden en spännande upplösning som väntar.
2009-02-19 19:00 Timrå IK-Skellefteå AIK 2009-02-21 18:30 Södertälje SK-Timrå IK 2009-02-23 19:00 Timrå IK-Frölunda HC 2009-02-26 19:00 Brynäs IF-Timrå IK 2009-02-28 18:30 Timrå IK-Luleå HF
John K: Både Djurgården och Brynäs har ganska enkelt spelschema kvar, men kan vi vinna hemmamatcherna ska det inte vara något problem att ta sig till slutspel då vi dessutom har två poäng tillgodo på bägge lagen. Men inte skulle det göra ont att åtminstone kryssa borta mot Brynäs nästa torsdag om vi gjort skapliga matcher innan dess. SSK är ju t ex ett lag man bara ska slå i det här läget.
Skarin: Kan vi vinna hemmamatcherna ska den matchens utgång vara av noll betydelse. Men det gör ju inget om vi skaffar oss ett ännu bättre utgångsläge genom att vinna de två närmsta matcherna. Det borde då räcka med en seger av tre då 81 poäng måste räcka för slutspelsplats?
Frågan är om det räcker? Jag tycker inte att vi har varit bra efter LG-uppehållet. Mot HV hemma så hade det visserligen kunnat bli tre pinnar, men det var nog ändå närmare till noll - turen var på vår sida. LHC borta var mer än maxflyt och nu senast igår så var det ju nästintill en förnedring man fick bevittna.
Jag har skrivit det tidigare och jag skriver det igen; Jag vill se en ändring i formationerna och även att man ger upp det här med att gå på sju backar. Nu får man väl iofs reservera sig med tanke på att 27 knappast spelar imorgon, men så här vill jag ha det: 27(19)-37-22, 7-13-62, 91-17-19(16), 10-33-16(14).
Ambroo: Vi är så lika du och jag ;) Vi behöver nog vinna hemmamatcherna skulle jag tro. Det känns så. En pinne mot Nubben på måndag alltså. Jag säger noll tills vidare. Usch.
Ambroo: Det har jag inte sagt. Det tror jag inte det gör.
Vi måste börja med att vinna imorrn, vilket vi gör. Nyckelmatchen blir på lördag. Två raka segrar, då ser det riktigt bra ut. Jag måste iaf vara på plats på lördag, annars pallar inte nerverna.
En positiv nyhet för den med C+ är att båda bortmatcherna mot SSK och Brynäs sänds i C Sport 1 , också större chans att den streamas för den som vill det..
Mackelito:Positivt för dom utan säsongskortet men Vet inte om det är så Positivt för Klubben Timrå IK ingen bra PR för Klubben att först visas mot Dif borta sedan två borta matcher till, vi är kass borta och kmr visa det fler gånger, hoppas inga små barn kollar, dom blir absolut inte Timråiter =P
Andersson: Skellefteå kommer från en komfortabel 3-0 vinst mot avhängda ssk. Om vi håller normalt tempo så ska inte dom där överskattade skoterraggarna ha något att säga till om. Dett har varit min åsikt över hela säsongen och den gäller ännu med 5 omgångar kvar. Det är inte nolaskogs som spelar borta mot packet, det är Timrå som tar emot det dekadenta norrbottengänget på hemmaplan. 3-1 i en, till synes, tät tillställning. Skotten kommer att bli något i stil med 30-14.
Ps. halvgreken kommer att dra 75% av sina skott långt över ribban eftersom han, mentalt, redan spelar i en mer "lukrativ" liga!
En av mina alltför sällsynta NHL-nätter ledde till att man nyligen kunde sniffa färsk trycksvärta ifrån morgontidningarna. Läste mig där till att Styf kommer att testa att spela ikväll, men att det är fortsatt osäkert kring Pärssinen.
Orkar nog med de sista minuterna av NY-derbyt, trots allt. Ännu 2-1 till Rangers med åtta minuter kvar. Avnjuter i skrivande stund en god kopp thé. Ja, faktiskt...
Idag får vi hoppas att de som kommer till spel är på tårna för annars kan den här kvällen bli till en mardröm. Tycker annars att det strular för mycket. Även Challe verkar vara borta ikväll pga sjukdom. Är Nygårds karl nog att macha spelarna om det går tungt o det tar emot? Vi MÅSTE ta 3 pinnar ikväll. Vi bara Måste!
T T: Fyra fulla kedjor och sju backar. Sämre förspänt kunde vi väl haft det? Frågan nu är väl hur de rätt så radikala ändringarna slår ut? Väl eller oväl?
T T: Precis. Det är givetvis den stora frågan knappa 90 minuter före match. Skellefeteå har en gubbe mer än oss. Det ska inte ha någon avgörande betydelse för matchens utgång.
Jag citerar JimmyH i ST-bloggen: "Giv oss frid - vinn!"
T T: 22-37-19 hade känts bra och det hade nästan känts perfekt med 62-13-7, men visst fan ser det bättre ut än såväl DB:s som Hamrins värmningsuppställning. Skönt också med Styf tillbaka i laget.
Tråkigt att se att han sätter ihop Lander med MPS igen misstänker att det inte blir allt för mkt speltid för de då :/ har ju varit så ofta denna säsongen.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Med tanke på bortafacit så vill det till att alla tre hemmamatcher resulterar i segrar. Att vinna mot lagen vi har kvar hemma är dock inte det lättaste. Om vi missar hemmapoäng så måste detta kompenseras med bortapoäng vilket heller int blir lätt, speciellt med det vi vanligtvis visar upp på bortaplan.
Detta kan bli ett mer rafflande avslut på serien än man kan önska sig.
Mitt tips är att TIK, Djurgården och Skellefteå går till slutspel, Brynäs och Modo blir 9:a och 10:a och att Rögle följer Södertälje till kvalet.
I alla avseenden en spännande upplösning som väntar.
2009-02-19 19:00 Timrå IK-Skellefteå AIK
2009-02-21 18:30 Södertälje SK-Timrå IK
2009-02-23 19:00 Timrå IK-Frölunda HC
2009-02-26 19:00 Brynäs IF-Timrå IK
2009-02-28 18:30 Timrå IK-Luleå HF