1150x200-xhrrlxov1onokf5.jpeg

Timrå IK

SHL · 595553 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07

Sv:Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Smokey: Klar för ett lag i Schweiz sägs det....mycket rykten...

Smokey: Det är nu man ska skvallra, Coros är inte våran längre ;)

Mycket man fått höra om den här soppan... Men jag har lovat att knipa käft;)

Kan detta varit på tapeten redan vid murley värvningen. För sonnie har ju inte direkt uttryckt sig i media något om hur tråkigt det är att murley tar/tog hans plats etc.

Passande att vi har canal sport1 matchen ikv iaf =)

Redigerad kommentar

KniveN: Det vet jag däremot inte =)

Man ville väl inte gå ut med det före match... Men jag tror Corso får tjacka liftkort snart. Och det är inte i Skönviksbacken;)

Fan lite små cool om det stämmer, lilla TIK :)

Undra vad man kan få för hans lön då, nån rolig julklapp borde linkan leta fram.

Styr-Björn: Det kommer snart i blaskorna.

Styr-Björn: Är Sonny med på Torsdag? :)

KniveN: Jag kan bekräfta vad Smokey säger.

Smokey: Något du hört eller med tanke på TTs länk?

Corso har gjort sitt i Timrå IK...

T T: "Healthy scratch" alltså. Olycksbådande.

T T: Jaha nu börjar spekulationerna.

Frella: Oddset är nu 1.00

T T: Va fan är detta?

Viklund: Nej

Ar inte corso med?

Frella: Med Perra!   :)

Ambroo: Var ligger oddsen på att Corso kommer göra nåt jävla tok ikväll? En fight efter fem minuter? =)

mikenomad: I kväll kommer det lite folk och förlorar hemmalaget så kommer ändå mindre nästa hemmamatch. Klubben kanske nöjer sig om det är 2000
betalande åskådare på varje hemmamatch? Nu äre sagt. Hoppas verkligen att någon tar åt sig!

Olle: Haha...fast med sådana publiksiffror kanske de kan vinna hemma också!

mikenomad: Det är illa då jag läser: "Jag tror på hemmasuccé ikv och att vi kan hålla nere publiksiffrorna rejält, typ 2-4 el nåt..."

Olle: Sex. Går det trögt för Skogs kan man ändra under match.

mikenomad: inte bara håller nere vi gör tillochmed 2 mål ;)

Hahl Bundy: Jag tror på hemmasuccé ikv och att vi kan hålla nere förlustsiffrorna rejält, typ 2-4 el nåt...

Perras godnattsaga för Corso.

(Corso har tydligen väldigt svårt att passa tider...)

Redigerad kommentar

skulle Timrå IK vara mitt barn så hade jag varit grymt besviken på mig själv som far.

Olle: Sådana barn kan vara med i en dokusåpa!!!

Hahl Bundy: Perra är typ min extrapappa;)

Smokey: Jag är inte riktigt i...harmoni med din liknelse. Man betalar ju inte ungarna för att utföra sysslor på daglig basis och den genomsnittlige ungen får nog betydligt mer "ris" än vad den genomsnittlige timråspelaren får :) (internetforum exkluderat...fysiskt våld också exkluderat)

Om jag får så vänder jag gärna på det du skrev: Bara en som saknar förmågan att tänka empatiskt tar väl betalt av unga och gamla för ett jobb dom inte utför?

Smokey: Nä sina barn talar man med o visar sitt missnöje när dom inte skött sig tex. Dom kan man föra ett samtal o förklara saker o ting för.

Spelare på isen? Hur visar man sitt missnöje med dom, som tex i matchen mot HV?
För det var under all kritik så lång tillbaks jag kan påminna mig.
Jag har förträngt mycket Smokey :)

Olle: Din bild av Timrå IK är inte som min. Jag ser mer Timrå IK som typ typ typ mina barn... Bara en som saknar förmågan att tänka empatiskt buar väl åt sina barn!?

Även om nu spelarna drar in mer deg och slöjobbar sämmre än mången "son of a bitch"...

Hahl Bundy: Att bua borde inte vara tabu. Om du betalar en hantverkare som gör ett dåligt jobb så buar man inte, man reklamerar, anmäler eller ger fan i att betala. Om jag köper en burk mögliga oliver så lämnar jag tillbaka dom och får pengarna tillbaka. Men när man betalar säsongskort och biljetter till Timrå IK och blir bestulen så kan man inte göra något av detta...enda anledningen till att föreningen spelar i högsta ligan är på grund av fansen. Likväl måste man på något sätt få uttrycka sitt missnöje över att inte få en bra produkt. På ICA är det bara att knalla in och be att få prata med någon ansvarig, företaget som hantverkaren jobbar på har en chef som man lätt kan kontakta...men när det gäller en förening som Timrå IK så är det inte så lätt att få prata med någon ansvarig.

DÄRFÖR tycker jag att det är helt ok att bua och buas skulle det gjort för länge sedan. Man förmedlar att det här inte är ok. Att det ställs krav på spelarnas uppträdanden. Blind kärlek till sin klubb är något vackert men som jag har varit inne på tidigare så är det inte den sortens människor som sviker först...det är marginalpubliken. Den sortens publik vi kanske behöver bäst just nu, för ekonomins skull. Våran sjuka hemmastatistik gör inte underverk för den sortens kräsna åskådare.

ante08: Precis...däremot verkar Hagos och Majesky missa matchen.

Olle: När det gäller inlägget om buandet så stack jag ju ut hakan lite ang. att inte gå på matcher.

Men överlag är vi för klena när det gäller att visa missnöje. Tyvärr.
O det var väl det jag ville uttrycka.

Hahl Bundy: nä han fick ju bara matchstraff i Lördags så ingen avstängning.

Olle: Och jag tycker mig minnas att jag läst att bråket inte skulle få några följder...

Olle: Jag har för mig det oxå men han spelar tydligen.

Hahl Bundy & Mikenomad: Neeeej har dom ändrat?! Jag kan ge mig fan på att jag läste på swehockey att han fick Match Penalty efter kurret mot AIK...fan också.

Edit: Jaja my bad. Men det känns desto roligare om man vinner mot bästa möjliga motstånd...eller inte.

Redigerad kommentar

Olle: Jocke Lindström avstängd? Han är ju head to head mot Pikken. Nå, då har vi vunnit en match i matchen iaf...

Olle: Han verkar ju inte vara det. Lindström.
Han är ju Heads up mot Pikka ikväll.

Skulle han inte vara avstängd?

Hahl Bundy: Jag har också en bra känsla...av någon konstig anledning. Att jocke Lindström är avstängd skadar inte.

Angående det du säger om buande fans så kan jag bara instämma i det du skriver . Sen tycker jag inte att det är KLUBBEN man buar ut, det är spelarna. Spelarna byts ut år efter år och det är en avgörande skillnad där. Att demonstrera sitt missnöje igenom att inte gå på matcherna kan jag tycka är lite fel eftersom det slår mot klubben och inte mot spelarna. Däremot så finns det ju en uppsjö av andra anledningar till att man inte vill/kan gå på matcher.

Bragd-Birger: Jag skulle nog inte yttra nåt om det om jag vore du :)

Nu går det ju definitivt åt skogen.

Hahl Bundy: Samma här. Jag är nästan lika säker på seger i kväll som jag var mot HV!

mikenomad: Joo men jag har ju den här känslan.
Du ska se att jag får rätt ikväll.
Jag ska sitta mer på toan än se matchen så du kan vara lugn.

Hahl Bundy: Men FAAAN HB, har du inte lärt dig nåt??

Olle: Nu får man väl skit för det här men jag har en god känsla för ikväll.
Jag tror vi vinner. *hukar mig*

« · 1317417 · »