1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590767 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07

« · 1316763 Till forumet

Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Så här skulle jag formera kedjorna mot Skellefteå utan Corso.

Ilkka Pikkarainen - Matt Murley - Björn Svensson
Timo Pärssinen - Kim Hirschovits - Mika Viinanen
Anton Axelsson - Anton Lander - Per Hallin
Martin Röymark - Alexander Larsson - Jeremy Boyce-Rotevall

Frånvarande forwards:
Corso, Hynning, G.Karlsson

Viinanen skulle också kunna "centra" men min förhoppning är att andrakedjan ovan kan producera något/några mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Laken: Ser hellre Axie än sargollonet i första.
Kommentera

Ambroo: Satt faktiskt och funderade just på det. Å andra sidan har Björn S tidigare höjt sig när han fått spela med kvalitetsspelare.
Men det är en smaksak. Om vi byter plats på dessa två, vad tror du då?
Kommentera

Laken: jag tror inte att Perra särar på Pikkarainen & Hirschovits. Nej då är nog dessa linor troligare:

Murley-Hirschovits-Pikkarainen

Pärssinen-Lander-Svensson

Axelsson-Viinanen-Hallin

Röymark-Larsson-Boyce

Fast jag skulle vara intresserad av att få se Pärssinen-Lander-Hallin i en lina också.

Redigerad kommentar

Kommentera

Laken: Jag skulle nog gå för dessa kedjor:

Timo Pärssinen - Matt Murley - Per Hallin
Mika Viinanen - Kim Hirschovits - Ilkka Pikkarainen
Anton Axelsson - Anton Lander - Björn Svensson
Jeremy Boyce-Rotevall - Alexander Larsson - Martin Röymark

Mest baserat på att den finska kedjan var klart bättre igår och bör få en match till i den uppsättningen. Vidare att Hallin var bland de tre bästa i vårt lag senast och förtjänar en riktig chans att spinna vidare på det nu när han ser het ut.
Kommentera

dr-nix: Verkar vara många som onanerar över BS. Tycker inte han har det som krävs för att spela i de två första linorna. I ett par matcher producerade han, när han var "klubblös".

Laken: Tja, det kan gå! Ett alternativ kan ju också vara att flytta upp Hallin i första. Men om jag också får vara med och leka så vill jag se det här:

Pärra-Hirso-Pikka
Pelle-Lander-Murley
Axie-Viinanen-Börje
Boyce-Alex-Röya
Kommentera

Ambroo: Tror aldrig jag har sett han riktigt arg eller irriterad på 4 år, känns som det inte är något jävlar-anamma i honom.

Redigerad kommentar

Kommentera

Laken: Minns jag fel eller gjorde BS båda sina tidigare mål på rena smörpass? Dvs. såna då det bara är att sätta dit klubban? BS kan höja sig till Axelssons arbetsprestation i någon enstaka match men i övrigt finns det MYCKET att önska.
Kommentera

Blir spännande att se om Corso är med i denna match.
Kommentera

Laken: Vore bra om han var det. Ett tecken på att Perra haft ett samtal med honom isåfall
Kommentera

Laken:

Corso provide number 13 in Timrå, or hade?

Möjligen riktas blicken för mycket på Corso och Perra, finns eventuellt annat bakom kulisserna som bidrog till händelsen på Hovet igår. Men hur det än är med den saken så är det nu Timrås ledning som måste agera, ta den skyldighet man har så att det blir ordning i leden. Det jag känner som lite oroande är den fullkomliga stillatigande från klubbledningen, kanske anser man att detta är en bagatell. Men Perra behöver eventuellt stöd för sitt handlande, Corso måste kanske få lite hjälp på traven, för några liknade uthängning av spelare som inträffade under uppehållet vill i vart fall jag inte bevittna igen.

Beträffande Corso så anser jag att det kan bli tufft att vara kvar i laget, jag har en känsla av att han står rätt ensam i en social aspekt, vilket i så fall måste vara en plåga. Kanske vore det bra att ta sina skridskor från hallen och pröva lyckan på annans is. Här kanske det finns rena kontrakts problem, men jag antar att de slipsprydda herrarna från affärsvärlden skrivit kontrakt som lätt kan rivas, det är tydligen inte bara en gång som Danne haft märkliga förehavanden och som jag kan tycka borde strida mot föreningens policy.

Beträffande Perra så kan jag bara tycka att det var korrekt att visa av Corso, för jag antar att det inte var en första gångs uppträdande från Danne. Att P.E skulle ha handlat i affekt tror jag inte ett ögonblick på, mer då att detta var ett ypperligt tillfälle att visa vart skåpet skall stå.

Låt oss få lite lugn å ro i bussen, den som öppnar sitt sinne för girigheten stänger den samtidigt för sinnesfriden.

Redigerad kommentar

Kommentera

Abron: Bra inlägg, klockrent!
Kommentera

För att tänka mer på matchen och vår situation. Tabellen ser trevlig ut men det är ju med viss ångest man ser fram emot ännu en hemmamatch. Fy fan om vi kunde ta oss samman och slå Skellefteå, som inte riktigt går som tåget nu.

Jag förutsätter för övrigt att Corso spelar och att vi i morgon läser i tidningarna hur spelare och ledare talat ut.
Kommentera

Rooster23: Nu saknas väl Lindström i SAIK men jag tycker att det är huvudsaken att man gör en bra match. Ingen katastrof att torska (förutom tabellmässigt då), poäng skulle vara trevligt och tre pinnar känns avlägset mot ett starkt SAIK. Låga förhoppningar mao :)
Kommentera

Olle: Det är hög tid att vinna hemma! Det är ju sådana här högoddsare vi brukar vinna! Ja förutom förra hemma då.....
Kommentera

Timrå Icon: I år är det ofta "hög tid" att vinna hemma :)
Kommentera

Olle: Ja det är ju det :-)
Kommentera

ÖN: Vi tar väl länken också.
Kommentera

F.ö tror jag att Corso kommer att göra en grym match imorgon om han spelar.
Det känns bara så.
Kommentera

Hahl Bundy: antingen de eller en totalt likgiltig historia . de lär väl bli sista matchen förmodar jag
Kommentera

Jag har en bra känsla inför kvällen. Det blir tre poäng. Corso gör 2+2 och firar det med en sån där suga-kuk-mun mot Perra. Trycker ut kinden med tungan samtidigt som han viftar med knuten näve mot motsatt kind. 
Kommentera

Knylan: Om det skulle vara så, kan jag bara säga - Danne 5 år!
Kommentera

Knylan: Din känsla är också min. Jag tror på 3 poäng och mitt tips blir därför 4-2. Fräls oss i kväll! Just go for it!!!
Kommentera

Så här står det i Savonen&Ekströms blogg inför matchen ikväll:

"I dag möter AIK Timrå på bortaplan. En match som känns riktigt oförutsägbar. Perras pojkar har sannerligen blandat oerhört mycket och vilken sida de vaknar upp på i morgon återstår att se.

Blir spännande att se om Daniel Corso finns med i laget. Det verkar uppenbarligen finnas en ganska stor spricka i relationen mellan nordamerikanen och Perra. Det har varit en följetång under hela säsongen och frågan är om den inte går mot sitt slut nu – med Corso som den stora förloraren.

Om Corso är borta och gruppen upplever det som ett bra besked – blir Timrå riktigt jobbiga att möta för AIK.

Är det däremot en konflikt som infekterar laget i läger kan det skapa djupa sår i Timrå för lång tid framöver."
Kommentera

Inget nytt i denna artikel, men ändå...
Kommentera

PEAP: Ja men dåså! Det här gillar jag dock inte: "- Vi kommer att gå runt på sju backar, säger Eriksson."
Kommentera

Ambroo: Skogs behöver kanske lite av en mjukstart efter sin frånvaro. Visar han sig vara tipptopp så får säkert någon av de andra sätta sig på bänken. Eller det hoppas jag iaf :)
Kommentera

Ambroo: Eller menade du att vi skulle gå runt på 8?
Kommentera

Olle: Nu får man väl skit för det här men jag har en god känsla för ikväll.
Jag tror vi vinner. *hukar mig*
Kommentera

Hahl Bundy: Men FAAAN HB, har du inte lärt dig nåt??
Kommentera

mikenomad: Joo men jag har ju den här känslan.
Du ska se att jag får rätt ikväll.
Jag ska sitta mer på toan än se matchen så du kan vara lugn.
Kommentera

Hahl Bundy: Samma här. Jag är nästan lika säker på seger i kväll som jag var mot HV!
Kommentera

Bragd-Birger: Jag skulle nog inte yttra nåt om det om jag vore du :)

Nu går det ju definitivt åt skogen.
Kommentera

Hahl Bundy: Jag har också en bra känsla...av någon konstig anledning. Att jocke Lindström är avstängd skadar inte.

Angående det du säger om buande fans så kan jag bara instämma i det du skriver . Sen tycker jag inte att det är KLUBBEN man buar ut, det är spelarna. Spelarna byts ut år efter år och det är en avgörande skillnad där. Att demonstrera sitt missnöje igenom att inte gå på matcherna kan jag tycka är lite fel eftersom det slår mot klubben och inte mot spelarna. Däremot så finns det ju en uppsjö av andra anledningar till att man inte vill/kan gå på matcher.
Kommentera

Olle: Han verkar ju inte vara det. Lindström.
Han är ju Heads up mot Pikka ikväll.

Skulle han inte vara avstängd?
Kommentera

Olle: Jocke Lindström avstängd? Han är ju head to head mot Pikken. Nå, då har vi vunnit en match i matchen iaf...
Kommentera

Hahl Bundy & Mikenomad: Neeeej har dom ändrat?! Jag kan ge mig fan på att jag läste på swehockey att han fick Match Penalty efter kurret mot AIK...fan också.

Edit: Jaja my bad. Men det känns desto roligare om man vinner mot bästa möjliga motstånd...eller inte.

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Jag har för mig det oxå men han spelar tydligen.
Kommentera

Olle: Och jag tycker mig minnas att jag läst att bråket inte skulle få några följder...
Kommentera

Hahl Bundy: nä han fick ju bara matchstraff i Lördags så ingen avstängning.
Kommentera

Olle: När det gäller inlägget om buandet så stack jag ju ut hakan lite ang. att inte gå på matcher.

Men överlag är vi för klena när det gäller att visa missnöje. Tyvärr.
O det var väl det jag ville uttrycka.
Kommentera

ante08: Precis...däremot verkar Hagos och Majesky missa matchen.
Kommentera

Hahl Bundy: Att bua borde inte vara tabu. Om du betalar en hantverkare som gör ett dåligt jobb så buar man inte, man reklamerar, anmäler eller ger fan i att betala. Om jag köper en burk mögliga oliver så lämnar jag tillbaka dom och får pengarna tillbaka. Men när man betalar säsongskort och biljetter till Timrå IK och blir bestulen så kan man inte göra något av detta...enda anledningen till att föreningen spelar i högsta ligan är på grund av fansen. Likväl måste man på något sätt få uttrycka sitt missnöje över att inte få en bra produkt. På ICA är det bara att knalla in och be att få prata med någon ansvarig, företaget som hantverkaren jobbar på har en chef som man lätt kan kontakta...men när det gäller en förening som Timrå IK så är det inte så lätt att få prata med någon ansvarig.

DÄRFÖR tycker jag att det är helt ok att bua och buas skulle det gjort för länge sedan. Man förmedlar att det här inte är ok. Att det ställs krav på spelarnas uppträdanden. Blind kärlek till sin klubb är något vackert men som jag har varit inne på tidigare så är det inte den sortens människor som sviker först...det är marginalpubliken. Den sortens publik vi kanske behöver bäst just nu, för ekonomins skull. Våran sjuka hemmastatistik gör inte underverk för den sortens kräsna åskådare.
Kommentera

Olle: Din bild av Timrå IK är inte som min. Jag ser mer Timrå IK som typ typ typ mina barn... Bara en som saknar förmågan att tänka empatiskt buar väl åt sina barn!?

Även om nu spelarna drar in mer deg och slöjobbar sämmre än mången "son of a bitch"...
Kommentera

Smokey: Nä sina barn talar man med o visar sitt missnöje när dom inte skött sig tex. Dom kan man föra ett samtal o förklara saker o ting för.

Spelare på isen? Hur visar man sitt missnöje med dom, som tex i matchen mot HV?
För det var under all kritik så lång tillbaks jag kan påminna mig.
Jag har förträngt mycket Smokey :)
Kommentera

Smokey: Jag är inte riktigt i...harmoni med din liknelse. Man betalar ju inte ungarna för att utföra sysslor på daglig basis och den genomsnittlige ungen får nog betydligt mer "ris" än vad den genomsnittlige timråspelaren får :) (internetforum exkluderat...fysiskt våld också exkluderat)

Om jag får så vänder jag gärna på det du skrev: Bara en som saknar förmågan att tänka empatiskt tar väl betalt av unga och gamla för ett jobb dom inte utför?
Kommentera

Hahl Bundy: Perra är typ min extrapappa;)
Kommentera

Olle: Sådana barn kan vara med i en dokusåpa!!!
Kommentera

skulle Timrå IK vara mitt barn så hade jag varit grymt besviken på mig själv som far.
Kommentera

Perras godnattsaga för Corso.

(Corso har tydligen väldigt svårt att passa tider...)

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1316763