ante08: Oj! Nog för att vi behöver poängen desperat och att allt som är till vår fördel då är positivt för vår del. Men jag är instinktivt livrädd ur inställningssynpunkt inför såna här scenarion. Risken att killarna undermedvetet ska tro att nåt då kommer gratis. Men visst, det är blytunga tapp för er om det stämmer
Era chanser, som jag redan innan detta såg som rätt stora, att ta viktiga poäng i bottenstriden ökas rejält nu. Skellefteå kommer inte få ihop ett jättestarkt lag i afton. Tydligen sjukdom på Pudas, Roos, Forsfjäll, Möller, Oskar Nilsson etc. Vårat J20 är i Karlskrona! Exakt hur laget kommer att formeras är ännu inte spikat. Det kommer också bli en kamp mot klockan för att se vilka som kan spela. – Några håller på att sova ur den sista febern ur kroppen. Sedan är tre-fyra spelare på väg att åka hem, säger Robert Ohlsson.
rabon: Eller varför inte en klassiker som "-hela hallen är ni klara" brukar få igång sittplats bra. Dom som är lite blyga kommer igång direkt! Då brukar det bli bra tryck på nästkommande ramsa. Och pang så har vi 1-0 😉
Villervalla: Det kommer inte spela någon roll vilken ramsa man kör, om klacken ändå kan stå och sjunga oavsett låt så måste ju även sitt plats kunna göra det. Folk har ju faktist ett eget val att hänga med genom att klappa osv.
Det vi kan börja med är att PRO som står på kanterna på västra står helt tyst under matcherna. Hade hela stå plats varit med i ramsan hade övriga arenan enklare följt med. För just nu är det alltid bara de i mitten av stå som sjunger.
Någon skrev att laget borde åka förbi vs när de kommer in på isen, jag tror det skulle uppskattas, någon skrev om att klacken skulle dra igång med "Hela hallen, kom igen Timrå" ja typ något sånt borde också göras, då kanske sittplats kommer igång riktigt också och kan köra hela matchen.
Lundin har verkligen steppat upp, det verkar som en vitamininjektion med att sätta Åberg tillsammans med Lundin. Troligen har han saknat ett bra komplement bredvid sig, nu är det att vänta på att Lööke lyfter sig också men jag tror inte han fixar det. Det Lööke är bra på är att hitta målet inte så mycket mer.
SebastianH: Ja, det är dags att bryta trenden nu. Det har gått 3311 dagar sedan vi senast besegrade SAIK i SHL den 2 februari 2013 ! De har 7 raka segrar mot oss under de två år vi spelat i högsta serien sedan dess.
Nu har vi 12 "slutspelsmatcher" som väntar där alla spelare måste visa en djävulsk vilja och verkligen kriga ner motståndarna. Skönt att Paigin är spelklar och jag ser verkligen fram emot att se honom spela imorgon.
SebastianH: Ja efter OS-uppehållet har det sett helt annorlunda ut engagemangsmässigt. Skellefteå blir dock en tuff nöt att knäcka och det ska mycket till ändå om vi ska ta poäng. Seriens bästa lag i mitt tycke. Förhoppningsvis underskattar dom oss lite
Tycker att grabbarna har stått upp mer och tävlat på riktigt den senare tiden. Hoppas dom fortsätter på den inslagna vägen och ger Skellefteå ett helvete imorgon
Turkiska Tiken : samtidigt tycker jag att det känns skönt att föreningen tar ansvar för ekonomin! Det är inte bara några säsonger nu som gäller, förhoppningsvis så kommer vi vara i SHL en lååång tid framöver!