Kerstin_k: Jo jag har ju sagt min beskärda del om "landslagsbacken". Jag har heller ingen bra känsla över play in. Skaplig skillnad på att spela bäst av 3 och en bäst av 7. Så mycket kan studsa fel på så få matcher.
Men möter vi Modo så blir det fina inkomster med 2 hemmamatcher i allafall.
vonDöbeln: Det är för dåligt Nu måste vi vinna mot Oskarshamn och både Linköping och Leksand borta troligen för en topp 6 plats. Det blir svårt. Juel bör få stå igen nästa match
Blir vi inte topp 6 ryker vi garantetat mot Modo/Rögöe/Örebro
Timrå Isstadion: var som att komma tillbaka till allsvenskan denna afton. Värdelös jävla sändning, ännu värre kommentator och Timrå med allsvenskt psyke. Kryddat med värdelösa hockeytrean domare, nä nu blir de ännu värre: melodifestivalen
The great one: Tycker ändå vi är bättre än Saik i två perioder, det här förlorar vi på individuella misstag (Didde och JJ). Och skotträning för FAN! Hur mkt är det möjligt att missa?
Konstigt att vi aldrig riktigt lyckas ha mer än en kedja som kuggar i. Just nu är vi helt beroende av Lander-Hållander-Wedin, tidigare på säsongen var det ju EP-Hanzl-Pääjärvi som drog lasset.
Sputnik1: Jag har knappt kritiserat honom. Men när han i omgång 47 fortfarande glider i sarghörnet som om han har all tid i världen börjar man ju fundera på om han ens har förstått att han spelar i SHL. Nått måste han ju ha lärt sig här efter nästan två säsonger.
Sur torsk. Men den ligger ju helt i linje med Timrå IK anno 2023-2024. Svajiga insatser och individuella misstag. Dålig skärpa i både avslut och det defensiva. Antar att man får vara nöjd med att slippa kval ändå. Att vi ens hade chansen att slåss om en topp-6 så länge som vi hade är väl en skräll nog. Framför allt med tanke på alla skador.
Lär väl bli Modo i en play in och den lär Timrå torska med det psyke man visar upp. Modo har dessutom allt att vinna. Värsta är att jag inte ens skriver i affekt.
Zäta75: En tränare som inte haft spelarna med sig sedan länge, är på sitt första huvudtränarjobb och kan inte matchcoacha. Tränarrekryteringen i denna klubb har fallerat i ett sekel nu. Ante är inte klappkass, men vilken annan SHL klubb som aspirerar på en topplacering hade valt honom att styra skutan? Bara timrå. Synd då man kastar bort en gyllene generation.
Ännu ett exempel när usla matchcoachen Ante slutligt avgjorde med märkligt beslut. Annars poängchans trots våra ständiga frågetecken. Dock: vi kan/bör vara ifatt Leksand efter nästa omgång.
vonDöbeln: Nåja, lite mer respekt än kalla Ante för Judas kan vi nog? Vi är minst play in och före "giganter" som Örebro och Rögle. Då tänker jag spelarbudget.
Även om jag tycker att vi bör få ut mer av truppen totalt.
The great one: Vad faan är det för fel på Dahlen???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Som känns nu så förtjänar vi inte top 6. Målskillnaden skvallrar endel om var vi borde ligga nämligen playin. Släpper alldeles för enkla mål bakåt och trubbiga framåt.
Kerstin_k: 5-3 god natt. Det är för dåligt Nu måste vi vinna mot Oskarshamn och både Linköping och Leksand borta troligen för en topp 6 plats. Det blir svårt
Nisse på Mon or: Inte så konstigt när man åker alldeles för sakta på rören,har sett många matcher i år & ser man TIK o oj oj vad sakta allt går,Man blir helt enkelt djävligt syrak när man ser detta lag. Sorry.
Kerstin_k: Haha, jag tar det lite lugnt med kritiken där. Har sågat honom tillräckligt. Ikväll var det flera andra med tveksamma inatser och dyra kontrakt..
Tror inte att vi torskar en play in mot MoDo. Så jävla dåliga är vi inte. 1-7 var en engångsföreteelse.