1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02

« · 2664091 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
She:

Tror inte att vi torskar en play in mot MoDo. Så jävla dåliga är vi inte. 1-7 var en engångsföreteelse.
Låst ämne

En godkänd insats mot ett bra Skellefteå! Dahlén fortsatt livrädd för närkamper och tacklingar…
Låst ämne

FAR ÅT HELVETE IKVÄLL RABBUSLINGAR
Vi KANN GLÖM TOPP 6
Låst ämne

bar mofftak: bli de Modo blir de torsk
Låst ämne

Nisse1: Dels spökar nog axeln o har inte förtroende för coachen 🇺🇿
Låst ämne

Sputnik1: Läs om. "Ifatt" skrev jag.
Låst ämne

Kerstin_k: Jo jag har ju sagt min beskärda del om "landslagsbacken". Jag har heller ingen bra känsla över play in.
Skaplig skillnad på att spela bäst av 3 och en bäst av 7. Så mycket kan studsa fel på så få matcher.

Men möter vi Modo så blir det fina inkomster med 2 hemmamatcher i allafall.
Låst ämne

vonDöbeln: Det är för dåligt
Nu måste vi vinna mot Oskarshamn och både Linköping och Leksand borta troligen för en topp 6 plats. Det blir svårt. Juel bör få stå igen nästa match

Blir vi inte topp 6 ryker vi garantetat mot Modo/Rögöe/Örebro
Låst ämne

Jag är sååå less på Ante som Coach! Å dä ä sant dä!
Låst ämne

Olli Nomadinen : förlorar på apdåliga tekningar. Ser ut som de inte bryr sig
Låst ämne

Vi längtar efter dig.
Uppladdat:

0x600-7560133.jpg

Låst ämne

Timrå Isstadion: var som att komma tillbaka till allsvenskan denna afton. Värdelös jävla sändning, ännu värre kommentator och Timrå med allsvenskt psyke. Kryddat med värdelösa hockeytrean domare, nä nu blir de ännu värre: melodifestivalen
Låst ämne

The great one: Tycker ändå vi är bättre än Saik i två perioder, det här förlorar vi på individuella misstag (Didde och JJ). Och skotträning för FAN! Hur mkt är det möjligt att missa?
Låst ämne

Konstigt att vi aldrig riktigt lyckas ha mer än en kedja som kuggar i. Just nu är vi helt beroende av Lander-Hållander-Wedin, tidigare på säsongen var det ju EP-Hanzl-Pääjärvi som drog lasset.

EP och Dahlén känns ju kilometer under isen.
Låst ämne

Sputnik1: Jag har knappt kritiserat honom. Men när han i omgång 47 fortfarande glider i sarghörnet som om han har all tid i världen börjar man ju fundera på om han ens har förstått att han spelar i SHL. Nått måste han ju ha lärt sig här efter nästan två säsonger.

Sur torsk. Men den ligger ju helt i linje med Timrå IK anno 2023-2024. Svajiga insatser och individuella misstag. Dålig skärpa i både avslut och det defensiva. Antar att man får vara nöjd med att slippa kval ändå. Att vi ens hade chansen att slåss om en topp-6 så länge som vi hade är väl en skräll nog. Framför allt med tanke på alla skador.

Lär väl bli Modo i en play in och den lär Timrå torska med det psyke man visar upp. Modo har dessutom allt att vinna. Värsta är att jag inte ens skriver i affekt.
Låst ämne

vonDöbeln: Håller med övriga, Judas är på tok för hårt. Likt Nubben tycker jag Ante förtjänar gratis öl på krogen i regionen resten av livet.
Låst ämne

Zäta75: En tränare som inte haft spelarna med sig sedan länge, är på sitt första huvudtränarjobb och kan inte matchcoacha. Tränarrekryteringen i denna klubb har fallerat i ett sekel nu. Ante är inte klappkass, men vilken annan SHL klubb som aspirerar på en topplacering hade valt honom att styra skutan? Bara timrå. Synd då man kastar bort en gyllene generation.
Låst ämne

Sputnik1: Enig. Men en kvart mot Frölunda hade smakat bättre än en åttondel mot sugrören. Men top6 tåget gick från perrongen nu ikväll.
Låst ämne

Timrå Isstadion: Hur skall vi kunna gå om Leksand med vår mållskillnad?
Låst ämne

Nisse på Mon or: det positiva med matchen idag är att vi lyckas göra 3 mål hemma…

Synd att det inte är värt ett skit…
Låst ämne

Felbygge med små svaga överskattade spelare förutom 5-6 st heja heja men här är väl alla nöjda ingen som öppnar käften i en liten klubb 💯%
Låst ämne

Uselt försvarsspel, uselt pp, uselt mv-spel, Dahlén på halvfart, 1 fungerande kedja. Vilka ska man slå i ett slutspel?
Låst ämne

Ännu ett exempel när usla matchcoachen Ante slutligt avgjorde med märkligt beslut. Annars poängchans trots våra ständiga frågetecken. Dock: vi kan/bör vara ifatt Leksand efter nästa omgång.
Låst ämne

vonDöbeln:

Knappast som Judas väl? Han har ju fått sparken.
Låst ämne

vonDöbeln: Nåja, lite mer respekt än kalla Ante för Judas kan vi nog? Vi är minst play in och före "giganter" som Örebro och Rögle. Då tänker jag spelarbudget.

Även om jag tycker att vi bör få ut mer av truppen totalt.
Låst ämne

The great one: Vad faan är det för fel på Dahlen???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Låst ämne

Besvikelsen är total.
Vi är för klena. Dessutom har vi för dåliga backar. När sen JJ har en av sina sämre dagar då är det kört.
Kul med play in… Not!
Låst ämne

Labban:

Vi snubblade in en topp 5 ifjol även. Vår bäste betalde spelare är helt under isen även.
Låst ämne

Anders. Ante. Karlsson.

Du kom hem, du blev hjälte i kvalet. Du blev hjälte igen efter en nära semifinal förra året.

Din coachning just nu kommer få dig att lämna som judas.
Låst ämne

Inget topp 6 i år…

Vi klarar inte kampen…
Låst ämne

Sputnik1: Vi kan kanske få två matcher fullsatt mot MoDo i alla fall. En del pengar in i kassan.
Låst ämne

Dubbeld: ska bli skönt med en ny coach i båset .
Låst ämne

Helt meningslöst att spela 6-5 med tom bur när vi inte ens kan spela pp 5-4…
Låst ämne

Som känns nu så förtjänar vi inte top 6. Målskillnaden skvallrar endel om var vi borde ligga nämligen playin. Släpper alldeles för enkla mål bakåt och trubbiga framåt.
Låst ämne

bar mofftak: Säsongens behållning är Hållander. Underhållningen i övrigt mellanmjölk som sagt.

Vi lär ryka i Play in mot Modo. Soppan känns lite tom på nått sätt.
Låst ämne

Kerstin_k: 5-3 god natt. Det är för dåligt
Nu måste vi vinna mot Oskarshamn och både Linköping och Leksand borta troligen för en topp 6 plats. Det blir svårt
Låst ämne

Kerstin_k:

Men lägg ned, Eronen !? Patetisk kommentar.
Låst ämne

Ante med sin fingertopskänsla, sätter in den kallaste kedjan i 6 mot 5.

Dra åt helvete.
Låst ämne

Otroligt dåligt spelat och 5-3 i öppen kasse.
Låst ämne

EP slår av på farten, glider ner i hörnet och tappar puck.

Den har vi sett förut.
Låst ämne

Olli Hahl: hur kan man ha Pettersson inne nu liskall kass
Låst ämne

DJ Hemp: bra jobbat av pettersson.. kunde släppt pucken bakåt vid tek
Låst ämne

Tar man ut mv när laget är kasst i pp? Och fortsätter med 6 man...
Låst ämne

DJ Hemp: Det går tyvärr att ersätta Ante under match med ett väldigt enkelt script.
Låst ämne

O.01
Låst ämne

Nisse på Mon or: Inte så konstigt när man åker alldeles för sakta på rören,har sett många matcher i år & ser man TIK o oj oj vad sakta allt går,Man blir helt enkelt djävligt syrak när man ser detta lag. Sorry.
Låst ämne

Kört…
Låst ämne

Dessutom leder Leksand med 4-1 så om det inte vore slut på.eländet..ser ut att bli sjukt svårt att nå topp 6
Låst ämne

Kerstin_k: Haha, jag tar det lite lugnt med kritiken där. Har sågat honom tillräckligt. Ikväll var det flera andra med tveksamma inatser och dyra kontrakt..
Låst ämne

Karlsson74: ja jag vet i fan men aktiv coachning kring målvakterna bedrivs inte i Timrå…

Vi säger att vi har två bra men visar bara att vi tycker en är bra.

Jaja när 3e ramlade in tyckte jag att dom kunde bytt men det sket man i och nu blir det plattmatch på honom ist.

Synd.

Vore kul om det kunde bli en pinne iaf!
Låst ämne

« · 2664091 · »