1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590789 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Södertälje SK 2009-11-17

« · 1202188 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2009-11-17
liston: Då bjuder jag dig på en med !!!
Kommentera

RTS: Måste säga att det är helt otroligt hur dom misslyckats så in i bomben år!Allt är ju puts veck borta från åren som varit,snacka om nermontering av laget..
Kommentera

RED DEVILS:

Inte vet jag vilken match du har sett, men om du tycker att Åke var dålig idag så bjuder jag på en synundersökning.
Kommentera

RTS: Nu när vi har skador måste vi så klart förstärka.
Kommentera

Det verkar vara rena trollkonventet här i kväll.
Kommentera

RTS: Sanningens ord.. det är nästan så att man kan tro att det är Landstinget som sitter i ledningen..
Kommentera

RED DEVILS: Ja så är det uppenbarligen! Bara att hoppas att nån knäpper balle på näsan o ställer krav nu! Och självklart, ta ut pengarna på banken o överlev som förening....Vi behöver förstärkningar NUUUUU!
Kommentera

Ambroo: Eller du !
Kommentera

Springsteen: Kanske skulle du ta och logga ut?
Kommentera

Ambroo: Jag fattar inte hur klubben lyckats sätta sig i den sitts vi befinner oss i.

Hade ett vanligt företag skötts så dåligt hade det hänt saker fortare än fan.

Som jag ser det finns det bara 4 st som är nöjd med Tiks trupp, Challe, TJ,Linkan o Laken.

Kommentera

kulltorp: Realist försvann och helt plötsligt dök Springsteen upp.
Spela banjo......
Kommentera

Ambroo: Kanske vi ska byta matrialare ?
Kommentera

250kg kärlek: Ja men så är det ju och som det är nu så kommer vi inte att överleva den heller. Tänk dig ett skitnödigt TIK glida in på Hovet, i Ejendals eller i Malmö, fy fan, det vill iaf inte jag vara med om. Timråhockeyn finns inte mer. Tidigare har vi överlevt på hjärta och smärta, fart och fläkt och kämpa och slit kryddat med finess.

Redigerad kommentar

Kommentera

Man hade ju trott att vår franske ingenjör skulle va en smart kille, men det är fan den dummaste spelare jag sett i en Timråtröja.

För övrigt verkar Timrå totalt ointresserad av att kämpa och åka skridskor, man är dessutom inte samspelta för 5 öre. Nåt håller på att gå åt helvete. Dags att agera....
Kommentera

liston: räddade? hela laget var ju helt under isen.
men visst han gjorde några räddningar och släppte in någon puck för mycket. i mina ögon +-0 men att kalla det för att rädda, jo jag tackar.
Kommentera

Springsteen: Höhöhöhöhö.....Jodå så att e
Kommentera

Bragd-Birger: En Manderville i laget skulle inte sitta fel. Frågan är var man hittar en sån spelare? Dessutom behöver vi, som du är inne på, en spelare som hela tiden producerar, typ Hlinka, Hlavac. Tyvärr ser det ut som att vi får lägga pengar på en back och att det därför kommer finnas ytterst begränsat med slantar för att värva framåt. Några har varit inne på det, kanske är det läge att frigöra några spelare från sitt kontrakt för att spendera pengarna på en utpräglad powerforward.
Kommentera

Kattgubben: Det är bara Springsteen som dissar hoppas jag, men han är genomskådad. Han jobbar på cirkus..
Kommentera

Pär: Challe sa före säsongen i dagbladets nedsläpp eller vad tidningen heter "att det finns ingen TIK-anda det har jag aldrig upplevt, det får stå för Styf, om han säger så."

Redan då var nog challe inställd på ett nytt jobb, han "spelar" bara av den här säsongen han kommer ju ändå att försvinna, det känns som han inte ger detta 100%.
Kommentera

Springsteen: Timrå måste investera i några riktiga målvakter !!!!!
Annars kommer det här att gå åt helvete .............
Kommentera

Åkerlund bäst på plan ikväll.. förstår inte riktigt dissandet av honom. Men försvarsspelet? herre Gud! Där är det skärpning som gäller.. prestera eller få sparken, liksom. Och Challe.. han har dödat timråhockeyn som någon klok sa.
Kommentera

Springsteen: Är du dum i hela huvet eller jobbar du på cirkus?
Kommentera

Jag vill att ala i timrås styrelse ska FATTA att de finns ingen stake i detta lag, och man klarar inte av att vinna mot elitseriens övriga bottenlag och man kommer inte klara av dom hungriga allsvenska lagen heller, sjukt pinsamt.
Kommentera

Om man gnäller på Åkerlund idag måste jag säga att man inte har nådiga krav på en förstemålvakt.
SSK:s första kasse är en mycket bra individuell prestation från Klasen i 2 mot 1 - läge. SSK:s andra kasse är frukten av Lehouxs galna passning genom slottet.
SSk:s tredje kasse räddar Åkerlund två skott men den tredje returen lyckas SSK raka in efter att Sunnqvist inte riktigt tagit tag i sin spelare (lätt kunff i ryggen framför kassen).
Vad skall Åkerlund göra förutom att rädda alla dessa frilägen som SSK sedan har för att få godkänt? Herregud..
Kommentera

Pär: Ja sista period ! med då var matchen redan körd Eller hur ?
Kommentera

Springsteen: Det dummaste jag lästpå länge.

Vem räddade timrå idag? Inte Anger, Corso, Skoogs, munier, persa, PJS, Hynning, eller nån annan heller, utom just Åkerlund som var outstanding
Kommentera

Springsteen: Är du en banjospelare...........pajas
Kommentera

Springsteen: Åkerlund gör en riktigt bra sista period, men resten av gänget är en skam att beskåda! Var är TIK-hocken, var är TIK andan, Var är energin o kämpa andan?
Det går inte att komma ifrån eller skylla på nått längre, det är ett fiasko årets lagbygge.....Allsvensk klass! (Knappt!)
Kommentera

Springsteen: Är du blind eller...
Kommentera

Efter denna match börjar man onekligen fundera på vad som krävs för att vinna på bortaplan. 2-0 och ett klart grepp om händelserna, men sen krävs det liksom ingenting för att SSK ska göra två raka och kvittera. Därefter är Timrås vinstchanser helt borta. Om man inte råkar ha megaflyt.
Det är helt sanslöst.

Nej, detta kan nog inte sluta riktigt bra. En sån här match ska man inte sumpa på det här sättet.
Värvningar? Tja. Var hittar man en superforward och en backgigant?
Bredd har vi. Spelare av hyfsad offensiv klass likaså. Men: vi har ingen galjonsfigur framåt. Ingen Krykov, Hahl (i sina bästa stunder) osv.

Corso börjar kännas som en riktig finska ligan-spelare. Visst gör han sina poäng, men faen. Defensivt är han värdo, och han har väldigt lite pondus när han anfaller mot samlat försvar. En ren kontringsspelare, som naturligtvis älskade FM-Liigas slit och släng-hockey.

Avgå alla, eller ingen. Det här går käpprätt åt helvete ändå.
Kommentera

Manderville: Han räddade oss från att vinna !!!!
Kommentera

Springsteen: Åkerlund är vår förstemålvakt nu. Det går inte att hålla på och dribbla fram och tillbaka!
Kommentera

Några korta frågor?

1. Hur många 2-0 ledningar har vi släppt sen Challe började?
2. Hur mång 0-2 underlägen har vi vänt samma period
3. När gjorde vi mål i öppen kasse sist? (bara en fråga)
4. Hur gör man för att bli av med Timrå som favvo lag?

Det sista var naturligtvis sarkastiskt. Jag ger aldrig upp, men...

Det här går inte! Jag kan inte slänga bort 3 år - En förmodad 3-5 procent av mitt liv, på den hör skiten med Challe. Det går inte.

Jag vill inte mer....

Mamma...jag vill inte mer
Kommentera

John K: Trodde precis vi kommenterade Åke, han räddade ju oss från utklassning.
Kommentera

John K:

JA, Challe har helt och hållet tagit bort Timrå-hockeyn! Det frejdiga, offensiva tänket. Numera får var vara oerhört nöjd med skitspel (såg bara en period) och en poäng mot Södertälje...

Thats fact!
Kommentera

superfalle: Åkerlund var fruktansvärt bra, utom möjligen 3-2 målet. Hur många frilägen räddar karln?????
Ibland kändes det som att Tikarna medvetet spelade fram SSK till frilägen.

I övrigt så var detta en så bedrövlig insats av Timrå att jag skäms...

HUR!!! kan man inte ge 110% i varje situation i det läge som Timrå befinner sig i???? Jag begriper inte!!!!! Och i en match där vi banne mig behöver poängen som aldrig förr...

Det var ett "spring och spark-spel" utan tanke, känsla, teknik, passningsspel mm mm. Som ett skitnödigt Kovland skulle jag vilja säga!!

Vinner vi inte en match som idag, så vette katten hur detta ska gå.
Kommentera

Manderville: Åkerlund är och kommer aldrig bli någon riktig målvakt !!!
Kommentera

Verkar som om vi har fullt upp med att kapa spelare just nu. Menuier, Åkerlund(?!?), Anger, Pärssinen mfl.
Jag kan faktiskt erkänna att jag inte är speciellt nöjd med Mr Corsos insats idag. Inte speciellt alls faktiskt.
Kommentera

Manderville: Alla, dock inte Åkerlunds fel.
Kommentera

Ambroo: Och för att sammanfatta dig skulle man kunna säga att årets Timrå är kvalserien personifierad.
Kommentera

Ambroo: Hahahahaha.....Ja eller hur
Kommentera

Det är dags att Challe tar sin s.k. spelidé under allvarlig omprövning.

Ta TIK tillbaka till frejdig anfallshockey! Det är då målen kan produceras. Inte när tre forwards gräver i hörnen på samma puck.
Kommentera

Springsteen: Vilket mål var tavlor ????
Kommentera

Varför ryckte man inte ens på axlarna över kvitteringen? Jo det skulle naturligtvis sluta på det här sättet...man vill ju bara spy över vilket värdelöst spel man visar upp. Faktum är ju att man lätt hade kunnat få skäl att skämmas ännu mer över det här laget, jag tror jag räknade till 5 tillsläppta frilägen i tredje perioden. Åt andra hållet så har vi "målskyttar" som upprepade gånger missar öppna mål och kalaslägen att kvittera och avgöra.

Dessutom så hoppas jag bokstavligen att Sören Persson hade svalt sin pipa, är man inte mer engagerad i en match än vad han var så ska man nog syssla med någonting annat än att döma hockey. Jag är fullständigt övertygad om att han lät bli att blåsa (åt båda hållen) av ren bekvämhet, bara för att han inte brydde sig.

Vi MÅSTE värva och vi MÅSTE sparka Challe. Punkt.
Kommentera

Åkerlund är vår förstemålvakt nu. Det går inte att hålla på och dribbla fram och tillbaka!
Kommentera

Långben: Så jävla dåligt tänker inte åka upp på torsdag skärp er för fan......
Kommentera

Springsteen: Det var väl det enda vi hade?! Starkt dock av TIK att ta poäng utan grundspel, fart, intensitet, offensiv, defensiv osv... När man saknar spets så måste man kunna kämpa, men just nu jobbar vi inte ens tillräckligt för att klara av en kvalserie. SSK, RBK, BIF mfl svettas, vi glider. Pissssssss!
Kommentera

superfalle: Tydligen inte !
Kommentera

John K: Sämre än MODo - Snart är vi sämre än MoDo.

...men vi blir elva. Sist blir Brynäs. Kom ihåg var ni hörde det först.
Brynäs suger något ofantligt i år.
Kommentera

Manderville: Ingen match vinnare !!!!
Kommentera

« · 1202188 · »