Kattgubben: Vi ville verkligen bara spela av matchen. Kanske bäst så även om vi höll på att ställa till det ordentligt ändå. Nu ställer vi upp ett betongförsvar i fem minuter då!
Usch vilket sömnpiller. Under avdelningen "klubbkontroll och speluppfattning" ser samtliga spelare nästan efterblivna ut. Tråkigt att se, både för hjärna och själ.
Kattgubben: "Alltså.. en pinne... börjar förlika mig med tanken på det"
Kom ihåg att SSK satt en kasse i sista minuten var och varannan match på senaste tiden. Alltså vi ska va mökke nöjd med en pinne sm detta utvecklats sig, magen säger torsk.
Alltså.. en pinne... börjar förlika mig med tanken på det.
5 poäng ner till SSK isåfall och bättre målskillnad innebär ju att SSK måste ta in 6 poäng på oss under de resterande matcherna för att putta ner oss i KS.
Gårdagsmatchen var som en annan idrott från en annan planet jämfört med TIK:s sömnpillermatcher. Man kan köpa att kunnandet är mycket lägre i ES, men man borde kunna kräva lite jävla hjärta i alla fall i så här viktiga matcher.
Olle: Håller med, men problemet är ju just att de som ska vara våra toppspelare ser mer än lovligt trötta ut idag. Man bryter inte genom en köttmur genom att lira i hörnen. Nån måste göra något extra. Dessutom tycker jag att vi haft riktigt usla första pass de få gånger vi haft chans att ställa om och få nån slags kontring på dem.. Slarvigt och trött agerande i avgörande lägen.
RocknRolf2: hehe mjaaa med tanke på hur våran säsong har sett ut så tycker jag inte att man ska reducera betydelsen av ett förlängt kontrakt till ett mål i en match, det finns ju dom i truppen som bara ska bort och sen finns det dom som bör stanna.
Jag tror inte det är kört om vi torskar men däremot så kan jag nog tycka att vi inte har någonting i ett slutspel att göra, om det inträffar...rent sportsligt alltså.
Som någon här sa tidigare, det är förbannat lamslaget att titta på elitseriehockey om man samtidigt ser 7-10 nhl-matcher i veckan. Den här säsongens har dödat lite hockeyglädje för mig måste jag säga.
så JÄVLA lame! Fy fan, det går på tok för sagta passen är på tok för KORTA, helvte vad är skillnaden att passa 1½ meter framför sig, just det...ingen skillnad alls! Förstör för varann!
Äsch orkar inte skriva nå mer, blir bara skit av alltihpa.
Vi gör en/två dåliga matcher, halkar ner från slutspels striden vi möter upp med 3/4 bra som ger oss hopp, sen är vi tillbaka på en/två dåliga och sen 3/4 bra, hela jävla tiden, kan dom inte bara skärpa till sig och ta igen det där jävla fucking glappet!
Raggaren Putte: Tja efter 10 minuter hade ju SSK inte ett enda skott på mål. Som sagt, förutom målskyttet så tyckte jag inte att det såg så illa mot. Speciellt när SSK spelar deras gamla hederliga "köttmurshockey". Däremot är det ju just på grund av ineffektiviteten som vi kommer att torska ikväll. Jag sa aldrig att jag var nöjd på något sätt, vi har inte det där lilla extra som behövs just nu och det suger.
För er som fortfarande hoppas kan jag säga att slå av radio/Tv/Internet. I dag blir det torsk, det är solklart. Men solen går upp i morron ändå :-) Vi kommer klara oss kvar på något sätt, de e jag säker på.
Olle: Det märks att det varit en riktigt dålig säsong när du tycker att de första 10 av den här perioden är helt ok. Visst, vi har haft mer puck än SSK men vi skapar ju inget. Nån ströchans i PP är typ allt.
Bragd-Birger: Som jag förstår det är det inte bara matcherna som sliter. En av mina bästa kompisar jobbar ihop med Viggos mamma. Hon säger att Viggo var chockad över tempot och intensiteten efter sina första träningar med laget.