1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590624 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13

« · 1332776 Till forumet

Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Perra inför:
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Knylan: haha mössan, älskart :D

han följer modet med att vika upp den utan att säkeert ha någon aning ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: Han frågade faktiskt Boyce hur han skulle göra innan intervjun.
Kommentera

JimmyH: haha där ser man, stört skön snubbe =)
Kommentera

JimmyH: Vem har Pärssinen? Han nämns inte någonstans som frånvarande eller deltagande i någon artikel eller intervju.
Kommentera

Skarin: "- Vi ligger lite lågt med Pärssinen, då han har ryggkänningar och vi inte riktigt vet vilken typ av skada det handlar om och hur länge han blir borta"

Btw, Idag skulle han röntgas va :)
Kommentera

Blizzard: Hynning och Pärra kan ha spelat färdigt för säsongen. Två spelare som är tänkt till att producera poäng.

Undra hur stor chansen är att Pärra kommer tillbaka och kan gå för fullt så att säga?

Kommentera

Skarin: En hyllning till Pärra, typ den jag beskriver i min blogg, vore nåt.

Ambroo o jag har sorg just nu.

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå IK. De lurar mig. De lurar alla.
Det ser självklart ut i vissa matcher. Stabil ledning.
Gabbe o Kolan skrattar när dom sitter på bänken. Perra ser lugn ut. Allt är bra. I fem minuter.
Sen rasar allt.

Får man fråga om Timrå får nån form av kollektivt spöstraff om de lyckas stänga en match?
Får man böta om man håller en ledning?

Med dessa ständiga genomklappningar är laget inget annat än ett Bottenlag o en ständig källa till sorg i mitt blod.

Kan vi få se en förandring på hemmaplan from i morgon?
Snälla.

Redigerad kommentar

Kommentera

Någon som har koll över skadeläget på Halonen och Hynning? Axie antar jag blir borta resten av säsongen?
Kommentera

Mackelito: hynning var inte ens nära spel o hallon ett par veckor har jag för mig.
Kommentera

Johnny Bravo: Spöstraff för att stänga en match. Tio tusen kronor i böter för ett pp-mål. Men värst av allt: nåde den jävel som skjuter ett slagskott från blå..
Kommentera

Har en bad feeling about this one. Efter två imponerande viktorior mot DIF och FBK samt ett spännande nyförvärv pekar mycket uppåt. Just därför kräver Timrålogiken att vi går på pumpen. Har vi någon gång de senaste åren släpat oss till slutspel i en annan takt än 'två framåt, ett tebaks'?

Ytterligare ett tecken är att det är för lite nervositet här inne. Knappt någon Linkan-/TJ-bashing, och väldigt få falsettskrik om väntande kvalserie med tillhörande degradering. Hell, t o m Rolfies fingertoppar måste vara läkta vid det här laget.

Så, nä. Det här kan aldrig gå vägen. Enligt sedvanlig logik kommer Timrå få stryk idag, sedan ta en poäng mot HV (förlust i förlängning) innan man tar en ytterst krampaktig straffseger mot Brynäs. Caps-lock mania här inne, och RR2 slår hockeysnacksrekord med 1400 inlägg på ett dygn (samtliga innehållandes orden 'Linkan', 'avgång', 'allsvenskan' och 'för tunn trupp').
Därefter spöar Timrå, chockerande nog, Modo med uddamålet - och vips!, så har man till allas förvåning häng på slutspel igen.

Osv. Det här blir strid in i kaklet vänner, tro inget annat.
Kommentera

Bragd-Birger: 6 poäng på kommande 4 matcher? Jo visst är vi med men det vore en stor besvikelse. Räknar kallt med minst 7-8.
Kommentera

RocknRolf2: Hm...hur kan du räkna kallt med det? Linkans gäng - tar i snitt 2 poäng?
På dom här fyra matcherna möter vi tre desperata streckkampskollegor.
Kommer vi kunna spela ut dom? Knappast. Är vi överlägsna vad gäller kämpa? Njae. Är vi taktiskt överlägsna? Hoho.

Jag tror du bör förbereda dina fingertoppar på att dom kommer få jobba en del den närmaste framtiden.
Kommentera

Bragd-Birger: Med tanke på hur otroligt dåligt hemmafacit vi har den här säsongen så hoppas jag att vi äntligen tar oss i kragen och i detta pressade läge i alla fall klarar av mer än en ynka 3:a på 4 raka hemmamatcher. Ska vi ändå förlora nån match så helst mot HV då, men känner jag Timrå rätt så lär väl segern komma där och sedan några riktiga skitmatcher mot Brynäs och Modo.
Kommentera

RocknRolf2: Är lite inne på samma linje som du angående hemmafacit. Det är ju extremt dåligt och på nåt vis bör det i slutändan normaliseras när vi summerar serien efter 55 omgångar. Nåt annat vore rätt anmärkningsvärt.

Hur många andra lag har historiskt sett stuckit ut lika mycket som årets TIK vad gäller hemmastatistik och kassa andraperioder egentligen?
Kommentera

Kattgubben:

Jag tror att perras hattrick har gjort att trenden vänder för er på hemmaplan nu. Tjillevippen!
Kommentera

ÖstrandsNisse: Jaså är Viinanen tveksam till spel!? Några fler? Lander?
Kommentera

Skarin: Han verkar komma till spel, men det är inte 100 enl.ST.
Han var med på träningen idag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Johnny Bravo: Halvhängig??? Sen när stoppade det. Finsk sisu? Fast det är klart, nu är det Timrå IK vi pratar om. Se för fan till att inte göra några bra matcher i Timrå IK! Det är som att be om skador el sjukdomar...
Kommentera

RocknRolf2: Tja, för egen del hoppas jag att Timrå spelar bra och rejält, varenda match som återstår av den här säsongen. Gör man det bör det rendera i tillräckligt med poäng för att slåss om slutspelsplatserna in på upploppet.

Att kräva poäng - och i efterhand kompensera för en tidigare dålig svit - är dock lite lurigt. Nu är nu, och det är det enda man kan påverka. Och tyvärr endast hälften av parametrarna.
Timrå kan göra fyra riktigt bra matcher och ändå bara plocka 5, 6 pinnar. Och man kan göra fyra rätt risiga matcher men ändå ta 9, tack vare att vi har motståndare som också kan göra antingen 'bra' eller 'dåliga' matcher.

Jag är som sagt inställd på att det här blir en strid hela vägen in på mållinjen. Det hoppas och tror jag att laget är berett på. Varje slag kommer man inte att vinna. Ingen slutspelsplats avgörs heller av dom här fyra matcherna. Går vi till slutspel (vilket jag fortfarande tror stenhårt på) kommer det inte ske utan att det skrivits ett antal 'nu blir det kvalserien!!1'-späckade sidor här inne. Därom är jag övertygad.
Kommentera

mikenomad: Varm-öl o flera Alvedon så ska du se att karln spelar!
Eller så däckar han som jag.
Kommentera

Galet sugen på match idag! Är det en positiv trend som har startat? Nätar Lundmark i första matchen? Blir det roligare med torsdagsmatch mot SSK än det är med tisdagsmatch mot nämnda lag? Känn peppen!

Eftersom jag precis avklarat min terminstenta och har jullov fram till på måndag så kanske det till och med blir en chimay eller två ikväll. Går det bra med chimayen och hockeyn kanske ett par droppar Ardberg får fukta min strupe.

(Fast det är främst hockeyn jag ser fram mot)

Ikväll vill jag se en riktig gnuggarinsats. 5-2 till Timrå!
Kommentera

pefr: Självklart hoppas vi på seger i kväll, men glöm dock inte: TIK har för vana att delta i trendbrott och vi har den här säsongen vunnit all matcher mot SSK. ???
Kommentera

Enligt Jimmy på bloggen så ryktas det att Viinanen inte kommer till spel och två nya juniorer sitter ombytta, Douglas Lögdal och Pontus Johansson.
Kommentera

T T: vi är värre än BIF och SAIK snart med alla junisar :D
Kommentera

Blizzard: Och det är riktigt jäkla roligt att det fungerat så väl! Man börjar bli jäkligt impad faktiskt! :)
Kommentera

...åsså blir det intropremiär i kväll!
Kommentera

T T:

Wiioo, en ren juniorkedja ikväll! Ska bli kul att se vad dom kan åstakomma!

13. LÖGDAL, Douglas 26. BOYCE-ROTEVALL, Jeremy 10. WERNEMAN, Linus
Kommentera

Idag fyller mitt nickname "Blizzard" tre härliga år i denna TIK bok precis på minuten (2008-01-13 16:56). Även om jag har huserat här som andra nick en gång i tiden så är det "Blizzard" och dessa tre år som gäller, eftersom ”Blizzard” fyller tre år så vill jag ha tre presenter ikv.

1.TIK VINST
2.SAIK VINST
3.OT vinst åt MoDo, om 1 och 2 slår in.

Blizzard

flyttad

Kommentera

Är detta lugnet före stormen?
Kommentera

Simmalugnt: tror nog det
Kommentera

nixXz: Kom igen nu för i helvete, nu kör vi!! Har en riktigt bra känsla inför matchen..
Kommentera

I dag borde vi ju kunna vinna. Publiksiffran borde hamna runt snittet i Falafeldomen så då kanske TIK tror att det är bortamatch.
Kommentera

laget blandar och ger, några bra anfall och några riktigt dåliga byten. Lundmark börjar bra.
Kommentera

Det är fan ren och skär mobbning att sätta Lundmark med Hirso i första matchen, snacka om att få värsta starten ever. Viinanen hade varit bättre alt med Lunmark och Anton.

Blir GALEN
Kommentera

Åsså nära 1-2...
Kommentera

SSK har tagit över mer och mer.
Kommentera

Smokey: Vi skapar ju så fascinerande lite målchanser. Man blir ju inte direkt fuktig av spelet..
Kommentera

lincoln: Helvete! Nu fick vi pp igen
Kommentera

lincoln: Att vi inte ska kunna hålla motståndarna kvar på isen
Kommentera

Tvkommentatorn har också gått på myten om att chipset har ett bra skott...
Kommentera

Fy fan, det blir en svettig tredje perre. Med tanke på hur lite vi skapar så gäller det att vara dödligt effektiva. Nu vill jag se Sniper-Pikken.

Och Brynäs vill tydligen vara med och känna KS-ångest.
Kommentera

Simmalugnt: Vaska om i femmorna och tvinga våra backar se se sig omkring. Står en SSK:are fri? Fel! Fel! Fel!
Kommentera

Bisterfinnen: sobril-hockey? Se där ja, från senil-hockey till sobril-hockey på några få säsonger.
Kommentera

Simmalugnt: vi vinner detta ingen fara, lovar vi e grym i 3e perren!!!
Kommentera

Smokey:

Jo, backar med två friska (och öppna) ögon vore ju mysigt. Som åskådare så skrek hela situationen mål tidigt. Det lustiga är att Aleksis förmodligen får skulden för målet på vissa håll.
Kommentera

« · 1332776