1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596016 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17

Sv:Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
{297}: Ja seriesegern är nog i hamn men det är i slutspelet allt avgörs och då gäller det att ha en DJÄVULSK VILJA för att vi ska ta oss tillbaka till SHL. Efter dubbelmötet mot KIK nu i början på veckan återstår det "endast" 20 matcher innan slutspelet börjar! Känns som det står mellan 4 lag - Timrå, Löven, BIK och SSK.

Tänker på Hatmann och hoppas det gått bra

Wennerholm gratulerar till seriesegern. Bara att invänta RASET då.

Nån som hört någe hur det gick för hartmann?

Kerstin_k: ja alltså... svenska förbundets regler har man så klart bäst koll på om man jobbar med dem här..

Jag minns det med och det enda som jag funderade runt är just det här med att bedömnings nivån inte blir den samma när ett lag har dominans i spelet på isen och tabellen...

söder över: Jävligt tråkigt med Hartmann. Jävligt märklig bedömningsnivå. Jävligt go seger. Jävligt okej match ändå

Kerstin_k: tycker det är lite oroande hur ängsliga och defensiva vi blir då matchen ska spelas av mot en motståndare som faktiskt försöker göra mål. Lundins chansskott från egen zon för att göra mål i öppen kasse istället för att spela pucken sarg ut och tjäna tid. Det är inte första gången vi tappar en stor ledning, tänker matchen mot Mora tex. Å andra sidan kanske det är logiskt att man slappnar av lite med en stor ledning.

Lindholm tycker jag var grym från första till sist byte. Täcker skott, jobbar smart, bidrar med massor av energi. Olofsson självkritisk i intervjun och gör ju faktiskt en rätt bra match idag. Walli växer och växer, synd att han inte fick behålla målet. JJ räddar ju också typ 2 frilägen och gör det riktigt bra, framförallt i andra perioden. Vi vann utan att imponera tycker jag. 9/9 poäng på tre hemmamatcher mot klurigt motstånd. Bara att buga och bocka. Tar vi 9/9 pinnar till mot Kristianstad x2 och Tingsryd så känns väl seriesegern ganska cementerad?

Jag är nöjd med samma sak som Boyce sa...

50 minuter där vi är 3 klasser bättre än SSK...

Lundins utvisning blev totalt bajs!
Deras mål på Johanssons retur i det bp var psykiskt riktigt skit!

Att han får stå där med så gott om tid på sig är ett fail i försvaret som jag anser gav hela det jävla darrandet som avslutade matchen...

Det var lite för vekt...

Men som sagt...
3 poäng.

Nu får dom ut och resa lite! Skoj att åka buss! Tjoho!

HOPPAS VERKLIGEN HARTMAN ÄR OK!!!!!

Måste få uppdatering! Annars stormar jag sjukan i bästa quanon (eller vad dom nu heter) anda!

Mora mot AIK hade bra domare! Dom vill jag ha till Timrås matcher med!

söder över: Men det har vi ju provat i svensk hockey. Att ta in domare från andra ligor alltså. Vill minnas att Timrå hade några tyska domare i elitserien/shl. Vill också minnas att den allmänna uppfattningen om den grejen var; KAOS.

Lite onödigt spännande i slutet, men på det stora hela en riktigt bra match. Kul med ett motståndarlag som kommer upp och vill spela hockey och inte bara leka köttmur.

Men, tankarna går mest till Hartmann. Må det ha gått bra.

TimraStockholm:

Ja och nu blir det en utmaning att ha full motivation och fukus på ett dubbelmöte i Skåne .💪

TimraStockholm: ja och då tog vi full pott 9 poäng på dessa 3 hemmamatcher (Västerås, Västervik och SSK). Inte 4 poäng som jag och andra klentrogna tippade.

Sputnik: härlig vinst ändå...ser fram emot dubbelmöte borta mot Skånepågarna....

{297}: mm och vilken kroppsdel användes?

Jaja...

Serieledare i en liten smula överlägsen manér just nu då tror jag vi får räkna med att att domarna kommer hålla på så här. Är det ok näää

Ganska typiskt svenskt dock...

Man ska alltid hjälpa de svagaste och jag vet inte men i långa loppet är det väl gosigt och bra. Tvivlar på att det på något sätt skulle vara medvetet från domarnas sida men det ganska vanligt...

Skulle vara intressant om man tog in 4 domare från Slovakien för att döma en match utan att dom fick kolla förutsättningar inför...

{297}: Domarna gjorde ingen höjdarmatch. Men nog känner jag att jag har sett värre insatser från dom.

Timrå är tyngre, starkare och skickligare. Egentligen bara när SSK får vara fler på banan som de hotar på riktigt. I övrigt tyckte jag att Timrå styrde och ställde.

Framför allt tycker jag att grindarna kliver fram idag. Lindholm, Boyce och Walli var riktigt bra idag. Lööke och Dahlén försvann ju längre matchen gick. Johansson fenomenal fram till 10 sista av tredje, efter det var han mänsklig.

Roligt också att se en match mot ett lag som inte bara försöker förstöra.

innekillenskomp: Ja bara 12 till för Timråklass. 🤪

BlackBay: känns bättre med jämna matcher än att vinna med 6-0. Bättre förberedelse inför slutspel

BlackBay: Femte raka, nästan tälje klass på det!

roger_sundsvall: kul ändå med lite spänning för en gångs skull.

Heisenberg: Tre poäng är tre poäng som tur är.

Kapten Dahlén: vi tackar motståndaren ihop med domarna för motståndet...

Jaja! Bra första halvan var bra sedan slutade Timrå ik kämpa offensivt och då blev det här en trist tillställning...

Sputnik: zebrorna kan fara långt åt hvete efter denna match, jag bedömer det här som den kross det egentligen var, dvs. 6-1 till oss. Olofsson ska ha cred idag ändå. Tycker han sliter betydligt hårdare än vad han vanligtvis gör, har flera farliga lägen och får också göra mål som resultat av att han spelar ut hela situationen 100%

Fyfan om vi hade tappat, hade varit otroligt orättvist. Skönt med vinst!

ssk sprattla till
3poäng inkasserad👍

Timrå Isstadion: Vänta du bara. Wennerholm satte på sista 10 i denna match och stirrar på siffrirna domarn skrapat ihop på tavlan. Sitter med en hyllning om seriens hetaste lag SSK. 😉
Nej men skämt åsido så har Wennerholm skrivit mycket psoitivt om Timrå. Beskrev oss som den röda maskinen i senaste krönikan vill jag minnas. 👍

Timrå Isstadion: spelaren som styr pucken framför mål, hur högt upp styr han den pucken egentligen? Fick man en halv repris på det målet?

Timrå Isstadion: haha...

Mm

Tre gånger

Börjar det bli spännande.

TimraStockholm: Så jävla tröttsamt det där. Wennerholm har haussat Timrå ett antal ggr. Ta av skygglapparna.

Andersson: ssk är inget utan domarna...

Helt fantastisk stor skillnad i vad som är utvisning och inte på isen...

Tröjornas färg är tydligen avgörande...

Andersson: blir så less. Det här är en 6-1-match som står 4-2 bara för att domarna vill ha spänning.

Supertälje spurtar

Smokey: domarna fortsätter att briljera. ”Ramlar du så åker han” är devisen tydligen.

Sputnik: Ja, och i bäst av sju skulle vi ha stora problem.... Eller vad det var för skit han skrev.

Kerstin_k: interference. Ingen repris och ingen på isen verkar fatta nånting.

Känns lite fånigt när domarna försöker kompensera för att SSK ska ha en möjlighet att komma ikapp. Just den prylen kan de väl släppa? SSK försöker ju bra själva.

Sputnik: Haha satt precis och tänkte samma. Vart är den där brynässnubben?

{297}: Vad åkte Lindelöf på? Jag missade den.

Sjit 4-1 , fortsätt spela nu gubbs....

Nisse på Mon or: Frågan är vart den där mäktiga förstafemman som Timrå skulle se upp med i Södertälje befinner sig...

Nisse på Mon or: JJ har gjort några riktigt fina räddningar men på det stora hela krossar vi ju Tälje. Vi hade kunnat haft 4-0 och 5-0 i andra lika gärna som dom hade kunnat få in en kasse.

Domaren fortsätter att ge handikapp till Tälje men det är väl mest för att vi inte ska dra ifrån allt för mycket.

{297}: Vi är överens.
En bättre back o en till fw.
Varför inte Dominik Bokk? Om han inte är en glidare o en diva så borde han passa.
Nubben vet säkert... o jag är inte orolig.
Egentligen vill jag ha en ny Sonnenberg el Manderville bara för att... liksom.

TimraStockholm: Att Dahlén, Lööke, Lundin och Hartmann gör mål är liksom förväntat.

Men jävlar vad mycket skönare det är när Boyce, Lindholm, Walli och Mr. Franchise gör mål. Man blir så jäkla glad. Nästan som en förälder som ser sin unge göra mål.

Tom Topp: håller också med, SSK, spelar hockey....ingen busspakering inte....

Nisse på Mon or: Han har väl haussat upp samtliga lag nu förutom Timrå? Löven, AIK, SSK, BIKen.

Inte fel att skjuta...

TimraStockholm: sa inte Wennerholm att SSK var urmanare

Lorgalis: Nu fick Lindelöf iofs bara 2 min speltid i sin första match och förra matchen var han rätt stabil. Tycker på det stora hela att han är väldigt fladdrig i sitt spel. Han är ok för att täcka upp för skador men han känns inte som en back som går in på tre backpar i en allsvensk final direkt.

« · 2129276 · »