dr-nix: Precis. Jag tycker också att det var osportsligt av domaren att kasta pucken på tränaren. Publiken borde absolut ha fått ett straffslag tycker jag. Nu kom ju Sandström tyvärr och förstörde det hela genom att kasta klubban på målisen.....
Et tu Brute: hur vidare Sandström träffade publiken, dommaren eller tränaren med pucken spelar absolut ingen roll för målisen får INTE! kasta klubban detta är väldigt osportsligt iaf på en straffläggning.
ernie eagle: Det gäller även för målvakter att hålla ett rejält tag i klubban när det gäller straffläggningar. Kastad/"tappad" klubba innebär automatiskt mål. Något som Bosse Ahl blev varse så sent som förra säsongen vid en match emot MIF i KA.
En som inte var med på noterna var domare Lärking. Men efter att ha blivit uppmanad av Tomas Sandström, att studera regelboken, så tilldömdes MIF målet trots att skottet inte ens träffade målramen.
heart: Anders Vikberg gjorde nåt liknande i MoDo-dressen på 80-talet nån gång. Kom fri från halva plan alltså varpå en motspelare kastade klubban och kassen var tom. MoDo blev tilldömt mål och Anders bara skakade på huvudet och blev förstås överlycklig men kände inte till regeln... Han var rädd brydd efteråt när journalistslusken slaktade honom med frågor om det "märkliga" målet och Anders bara flinade och hänvisade till huvuddomaren!
Så det har hänt förr - men vanligt är det då inte!
Och för er som är sugen så finns en bild på kvällens domherre på länktipset, går att användas till att göra roliga saker med om karln skulle vara oduglig.
heart: Regeln är enkel....När målvakten har plockats ur kassen när två minuter återstår av matchen och en spelare kommer mot det tomma målet och ska skjuta in den och blir hindrad en kastad klubba ska mål dömmas även att pucken varit inte varit i mål..... Jag har själv som exdomare råkat ut för detta,men enligt regelboken så är tilldömt mål helt riktigt i detta tillfälle..
SMÅLAND: Jag var klart imponerad om freddan när han stog mot Luleå..han spelade skitbra..och så gjorde vi äntligen några mål i powerplay....matthiassons mål måste vara det lättaste mål han har gjort i sin karriär..pucken var inte ens inne i mål..har aldrig hört talats om den där regeln förrut... Nog sakt om det..nu slår vi SSK med 5-1 och närmar oss serieettan frölunda!FORZA TIMRÅ!!
Abron: Jag kan tyvärr inte hålla med dig om slutresultatet. Må Södertälje vara taggade till tusen för att försöka att bryta sin negativa trend,men tyvärr så blir det inget trendbrott mot Timrå imorgonkväll........6-1 till Timrå IK......KÖR HÅRT.... Och så Freddan i kassen...
Abron: Timrå kör tydligen tungt fysisk träning just nu så då är det naturligt att formen dalar lite, men SSK kommer inte att göra tre på Timrå. Det är en sak som är säker!
SMÅLAND: Nu ska vi nog ta det lite piano, SSK kommer i och för sig med ett dåligt själv förtroende. Södertälje är piskade att vinna, men jag håller med dig, om Tik når samma nivå som i Luleå senast, kommer det säkert att gå bra. Finns sekvenser i Tik,s spel som är oroande, fanns mot Brynäs hemma, även borta mot MoDo senast. Kanske har det att göra med tunga ben och trötta skallar, Timrå är förmodligen på väg, to the topp of the hill, när det gäller formen. Jag tror ändock på torsk, i sudden, 3-4.......
Tisdag ny match,nya förutsättningar och med revansch i sikte.. Vi möter ett Södertälje som förnärvarande är i en svacka.. De har fyra raka förluster och bara gjort 3 mål på 240 minuter.. Om vi kan hålla samma fina klass som senaste matchen mot Luleå i lördags så kommer Södertälje att bli en mumsbit på tisdag.. Jag tror att Freddan får fortsätta att vakta kassen på tisdag eftersom jag inte tror att Kapanen piggnat till riktigt ännu efter sin febersjuka.. Nä,jag tror att Södertälje kommer att bli en mumsbit för Timrå och med ett tidigt mål så rullar de bara på......TIK-SSK 6-1.. Freddan gör en kanonmatch mellan stolparna igen....KUL! Spelglädjen och harmonin i laget utökas och Södertälje har inte en SUCK.. Vi fortsätter våran marsch mot slutspel i vår..
Kom igen Timrå IK snart har vi passerat 50 poängstrecket det gör vi på torsdag när Leksand har fått bita i det sura äpplet..