RocknRolf2: 1-0 känns ok. Frågan är vad som händer om SSK börjar hålla sig på banan...tycker att dom inte känns riktigt så loser-aktiga som jag önskat på förhand. Nu har dom knappt haft ett vettigt anfall, men som sagt: jag tycker dom känns småläbbiga.
RocknRolf2: Det första PP kan man ju räkna bort direkt, det kommer nästan efter nedsläpp och ingen har fått upp farten, det blir mål i vanliga ordning i 5 mot 3 och fler skott i resten av PP-situationerna. Tycker helt klart att det var bud på 1-2 mål till.
Däremot cred till tälje som stressar på bra i boxplay till en början.
Gladh: Ändå bra att man slantade upp ordentligt i somras så vi får in Tenkrat sen. Hellre det än "ojdå, vi råkade få ett par skadade.. panik! nu måste vi värva sloan/laine/machulda etc"
Första slut. 1-0 ledning känns väl sådär med tanke på alla powerplay. Både Marttinen och Hynning har fått gå av pga skada. Känns ju inte direkt lovande. Sjukstugan börjar redan nu?
Är det någon mer än jag som lyssnar på webradion via sr.se? Isåfall, knäpper det till i ljudet ibland och/eller hackar lite? Hade detta problem även i förra matchen...
Man önskar ju att Andersson ska kunna skippa det här med kompensationsutvisningar och bara känna av tempot i matchen men man blir ju inte direkt förvånad...