1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591430 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04

« · 1787747 Till forumet

Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04
Botten upp kamrater..
Ikväll gästar Tingsryd ladan..
Stina vann skidorna över Norskorna nu på morgonkvisten...
Sen blir det hockey hela kvällen och natten..
Kör så det ryker 👍
Festen har börjat för länge sedan...
SKÅL tamjefan 🍻🍹😎
Kommentera

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2017-01-04
SMÅLAND: Kvällens kedjor
Ludvig Nilsson fortsatt sjuk

Målvakt: Johan Mattsson (Adam Ohre)
Förstafemman: Jens Westin, Didrik Strömberg – Jacob Olofsson, Sebastian Lauritzen, Jesper Boqvist.
Andrafemman: Robin Persson, Timothy Liljegren – Jeremy Boyce Rotevall, Emil Berglund, John Westin.
Tredjefemman: Jesper Dahlroth, Mattias Nilsson – Johan Johnsson, Andreas Stene, Johan Persson.
Fjärdekedjan: William Erenrot, Andreas Molinder, Anton Kalte.
Extra back: Marcus Hardegård.
Extra spelare: Filip Hållander.
Kommentera

EArk: Jag gillar Olofsson. Bra fart, kreativ. Sen har jag sett att han gör (förståeliga) misstag i checkingen i offensiv zon de två matcherna jag sett. Boqvist är också ung och hamnar fel ibland. Jag skulle kanske byta plats på Boqvist och Johan Persson. Stenekedjan får mer fart och förstakjedjan mer rutin. I och för sig såg Stenekedjan helt okej ut i Västerås men så var motståndet klent också.
Kommentera

El Maco: Gillar det jag sett utav Olofsson också, har bra storlek och är orädd. Att han gör misstag får man räkna med. Skulle vilja se att Hållander få chansen på riktigt också, det har han inte fått än i mina ögon.
Kommentera

Förstår inte varför man sätter in Timothy Liljegren i brunkarkedjan för, hur ska han få ut sitt offensiva spel där? In med honom i tredje eller förstalinan istället.
Kommentera

Heisenberg: Backparen rullar runt mot olika kedjor så jag tror inte du ska stirra dig blind på vilken kedja som inleder med vilket backpar. Däremot vill jag gärna se vad TL kan uträtta i PP.
Kommentera

JanneH:
Ruggigt glest på läktarna ikväll
Kommentera

mikenomad: Ruggigt var ordet så Bull.. 😨
Kommentera

Timrå IK - Tingsryds AIF 0-0
Kommentera

Hur många gånger ska vi spela fast oss i egen zon???
Kommentera

Laken: Första PP Timotyn börjar på vänsterbacken..
Kommentera

Laken: Dä ä inte fullsatt idag direkt...
Kommentera

Mattsson blir viktig får. Inte släppa in. Mer än ett mål om vi ska ha nån chans tror jag...
Kommentera

Just nu trycker Timrå på bra. Dominerar med fart och press. Sätt en puck nu. Vi behöver lite flyt också.
Kommentera

Smokey: Håller med. Spelar de så här är de förtjänta av ett mål. Fantasifullt spel.
Kommentera

Lauritzen hade en skön kommentar om Liljegren när han blir intervjuad av c-more i periodpausen:

"Han ser rund och fin ut"
Kommentera

En offensiv back hade varit guld värt, totalt ofarliga framåt och många inte ens intresserade av att ta avslut. Hoppas röglelånet kan överraska o bidra med skott och spelsinne.
Kommentera

8181: Skottvillig ser han ut att vara iaf. Drar sig inte för att slänga lösa puckar mot mål heller
Kommentera

8181: Ni som har koll på juniorerna, har vi inte någon back i J-20 som har de kvaliteterna? Någon som gärna spelar offensivt och med ett bra skott.
Kommentera

Powerplay skott på mål..
Kommentera

Herrgud....
😵😵😵
Kommentera

jå1: dåligt passningsspel präglar som vanligt vårt spel. Hur svårt ska det va att ostört lägga en enkel passning på bladet i PP för ett direktskott? Hur svårt ska förstapasset i egen zon vara i uppspelsfasen? Arto i studion har helt rätt i sin analys av Timrå, Tingsryd hinner enkelt hem i försvar eftersom vårt förstapass ofta går bakåt, inte framåt för kontring. Nä Tingsryd väntar klokt ut oss och ser knappt ansträngda ut.

Det är för övrigt en förjävla dålig och långtråkig hockeymatch detta, de som saknas på läktaren missar inte mycket.
Kommentera

Första Kazzen vinn ikväll!!!
Kommentera

TD: Alltså hur många skott kan Johan Persson skjuta utanför ramen i bra läge....?
Kommentera

Woody: Det gäller för Timrå att få fram dessa backkanoner själva nu. Det är det som är parollen framöver...
Kommentera

VARFÖR I HELVETE STÄLLER DE INGEN FRAMFÖR KAZZEN VID SKOTT???
Hur jävla svårt kan det vara???
Kommentera

SMÅLAND: 8 skott på två perioder...imponerande
Kommentera

297: Har efterlyst pass på bladet länge, att stå ohotad och ändå slå skitpass varenda gång är helt otroligt. Vi kan ju aldrig skjuta direkt skott och då är det tufft att göra mål. Finns det ens nån speltanke i PP?
Kommentera

297:
Arto är grym som vanligt tycker jag. Klockrena analyser, många rätt om Timrå ikväll bl.a.
Kommentera

SMÅLAND: Inte ens våra egna spelare tror det kommer nått skott från blå. Måste varit överraskande när det hände.
Kommentera

Nisse på Mon: Inte konstigt....
8 skott när nästan alla skott fastnar på motståndarnas ben eller kropp.
Eller skjuts över i friläge...
Vi har inte en ända spelare som kan stå framför kazzen och ta returerna... Fy fan!!!
Kommentera

SMÅLAND: Vi har ju en, men han är tydligen sjuk.
Kommentera

Woody: Även om han kanske inte har fått ut så mycket som man hade hoppats heller. Juniorerna som kliver in i dag gör det däremot riktigt bra tycker jag. Bådar gott inför framtiden.
Kommentera

Woody: Ganska typiskt. Svagt och nonchalant backspel. Skäms!
Kommentera

Strömberg ska skämmas där. Hur svårt ska det vara att enkelt få ut en puckjävel ur zon när man dessutom har kontroll?
Kommentera

Ytterligare en bjudning, lyft ut puckjävel.
Kommentera

Timrå IK - Tingsryds AIF 0-1
Kommentera

Woody: jahapp ett misstag räckte, ungefär det Tingsryd obehindrat har väntat på i hela matchen. Det hade förmodligen varit mer underhållande att titta på en seriematch i curling istället för den här skiten.
Kommentera

297: publik har rätt går ej match när det ser ut så här Arto är klockren inte ett skott på mål i 2 perioder typ..
Kommentera

297: Det blir så när Timrå har tempot för att pressa, men inte den individuella skickligheten och tyngden att göra något av det och komma till skott.
Kommentera

Igentligen inte förvånande, vi gör massvis av misstag i egen zon och det straffar sig alltid.
Kommentera

Och där vann Tingsryd matchen...😬
Kommentera

Forsberg helt handlingsförlamad som vanligt döskalle. Inte en jävel som vågar gå på mål utan de tror att man gör mål i sarghörnen kärringhockey fy fan
Kommentera

0-2 i 5 mot 4.
Kommentera

Pinsamt, sjukt pinsamt!
Kommentera

TD: vi har gått från att vara det överlägset roligaste laget att titta på till det överlägset tråkigaste. Tänk er någon som inte hejar på Timrå och tittar på detta, vad fan ska dom tro? Det här skulle kunna vara vilken div.3-match som helst.
Kommentera

8181: 0-2...nu kan vi glömma topp 8...
Kommentera

297: Berglund har varit bäst i Timrå i afton.

1-2 nu.
Kommentera

Smokey: Och det är inte första gången. Så jävla slött. Hoppsan, nu gjorde vi visst mål också...
Kommentera

Smokey: det tycker jag säger mer om övriga spelare än Berglund. Jävla skitmatch oavsett om vi så skulle vända och vinna detta.
Kommentera

« · 1787747