Botten upp kamrater.. Ikväll gästar Tingsryd ladan.. Stina vann skidorna över Norskorna nu på morgonkvisten... Sen blir det hockey hela kvällen och natten.. Kör så det ryker 👍 Festen har börjat för länge sedan... SKÅL tamjefan 🍻🍹😎
SMÅLAND: Kvällens kedjor Ludvig Nilsson fortsatt sjuk
Målvakt: Johan Mattsson (Adam Ohre) Förstafemman: Jens Westin, Didrik Strömberg – Jacob Olofsson, Sebastian Lauritzen, Jesper Boqvist. Andrafemman: Robin Persson, Timothy Liljegren – Jeremy Boyce Rotevall, Emil Berglund, John Westin. Tredjefemman: Jesper Dahlroth, Mattias Nilsson – Johan Johnsson, Andreas Stene, Johan Persson. Fjärdekedjan: William Erenrot, Andreas Molinder, Anton Kalte. Extra back: Marcus Hardegård. Extra spelare: Filip Hållander.
EArk: Jag gillar Olofsson. Bra fart, kreativ. Sen har jag sett att han gör (förståeliga) misstag i checkingen i offensiv zon de två matcherna jag sett. Boqvist är också ung och hamnar fel ibland. Jag skulle kanske byta plats på Boqvist och Johan Persson. Stenekedjan får mer fart och förstakjedjan mer rutin. I och för sig såg Stenekedjan helt okej ut i Västerås men så var motståndet klent också.
El Maco: Gillar det jag sett utav Olofsson också, har bra storlek och är orädd. Att han gör misstag får man räkna med. Skulle vilja se att Hållander få chansen på riktigt också, det har han inte fått än i mina ögon.
Förstår inte varför man sätter in Timothy Liljegren i brunkarkedjan för, hur ska han få ut sitt offensiva spel där? In med honom i tredje eller förstalinan istället.
Heisenberg: Backparen rullar runt mot olika kedjor så jag tror inte du ska stirra dig blind på vilken kedja som inleder med vilket backpar. Däremot vill jag gärna se vad TL kan uträtta i PP.
En offensiv back hade varit guld värt, totalt ofarliga framåt och många inte ens intresserade av att ta avslut. Hoppas röglelånet kan överraska o bidra med skott och spelsinne.
jå1: dåligt passningsspel präglar som vanligt vårt spel. Hur svårt ska det va att ostört lägga en enkel passning på bladet i PP för ett direktskott? Hur svårt ska förstapasset i egen zon vara i uppspelsfasen? Arto i studion har helt rätt i sin analys av Timrå, Tingsryd hinner enkelt hem i försvar eftersom vårt förstapass ofta går bakåt, inte framåt för kontring. Nä Tingsryd väntar klokt ut oss och ser knappt ansträngda ut.
Det är för övrigt en förjävla dålig och långtråkig hockeymatch detta, de som saknas på läktaren missar inte mycket.
297: Har efterlyst pass på bladet länge, att stå ohotad och ändå slå skitpass varenda gång är helt otroligt. Vi kan ju aldrig skjuta direkt skott och då är det tufft att göra mål. Finns det ens nån speltanke i PP?
Nisse på Mon: Inte konstigt.... 8 skott när nästan alla skott fastnar på motståndarnas ben eller kropp. Eller skjuts över i friläge... Vi har inte en ända spelare som kan stå framför kazzen och ta returerna... Fy fan!!!
Woody: Även om han kanske inte har fått ut så mycket som man hade hoppats heller. Juniorerna som kliver in i dag gör det däremot riktigt bra tycker jag. Bådar gott inför framtiden.
Woody: jahapp ett misstag räckte, ungefär det Tingsryd obehindrat har väntat på i hela matchen. Det hade förmodligen varit mer underhållande att titta på en seriematch i curling istället för den här skiten.
TD: vi har gått från att vara det överlägset roligaste laget att titta på till det överlägset tråkigaste. Tänk er någon som inte hejar på Timrå och tittar på detta, vad fan ska dom tro? Det här skulle kunna vara vilken div.3-match som helst.
Rip Kirby: Lilla farbrorn Röd o Vit HOCKEYDYNAMIT önskar alla dessa trevliga Timråiter som brukar husera härinne i vår bok en riktigt GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR med en seger mot Mordor den 4/1 🎄❄️🧑🎄🎊🎉🎀
Ikväll gästar Tingsryd ladan..
Stina vann skidorna över Norskorna nu på morgonkvisten...
Sen blir det hockey hela kvällen och natten..
Kör så det ryker 👍
Festen har börjat för länge sedan...
SKÅL tamjefan 🍻🍹😎