Tycker att Timrå höll uppe spelet mot Almtuna. Förlustmatcher får vi räkna med. Nu gäller det att ladda om på nytt mot Tingsryd. Håll modet, humöret uppe kära Timrå IK.
Läser i ST att Freddan funderar på att sätta ihop Dahlén, Lavoie med Boyce som center. Läktarcoachen i mig säger att det vore intressantare att testa Karlsson i den positionen men Freddan kanske inte vill lägga alla ägg i samma korg?
El Maco: Enda målet från förra matchen jag tycker man kan lasta Brattström för skulle isåfall varit det 5:te. Snarare dålig försvarinsats enligt mig iaf.
fantasilos: Jag satt tillsammans med min far i TV-soffan och såg matchen mot Almtuna. Vi konstaterade bägge två tidigt att Timrå inte såg samspelta ut. Förhoppningsvis har de gjort ett par fler träningar tillsammans med de nya formationerna sedan dess och hittar varandra bättre ikväll när Tingsryd kommer på besök.
Min bror har kommit upp och följer med på matchen i ett försök att balansera det väntade publiktappet till följd av fotbollslandskampen (fotboll ska väl inte spelas efter första frostnatten?).
timråhockey: de verkar ju jobba latare än hantverkare. Va är de ens som ska bli klart? Tycker sånt där är överdrivet. Kan inte hans Jävla papper bara fungera i hela EU herregud han ska från Finland till Sverige.
Heisenberg: Citat från Freddan i ST: "Jag har inte hört någonting, men jag räknar med honom och tar för givet att han är spelklar till matchen, säger Fredrik Andersson på torsdagseftermiddagen." Om Freddan uttrycker sig så känns det ju mkt sannolikt att Lavve spelar.
Andersson: Grejen är väl att folk gör fotbollen till en helkväll med middag och så, eller lite fest. Knappast att man endast lägger undan den tiden matchen pågår 😁
Heisenberg: Här ser det ut som det brukar göra. Timrå leder skotten med råge. Vore inte fel att få lite utdelning nu, så att inte Tingsryds första fladderpuck trillar, som senast.
Är det bara jag som ser detta ständiga Timrå problem??? I alla jävla kontringar och öppna lägen så skjuter vi ALLTID, dessutom klena skott i magen eller i plocken, där det absolut aldrig blir retur!! Berglund är ju master cheif på detta. Och idag så kom Johnsson 2 mot 1 med Wedin och sköt själv, sedan nyss så kom Enqvist Wedin o Johnsson 3-1 och SKJUTER, I PLOCKEN?!
Woody: Mot ytterligare ett sånt lag som vill spela på ledning. Som Pantern och Almtuna. Får man ett par mål på dem kan de snabbt bli 8-0. Får de första målet blir det köttmur.
Otto1: hålet mellan benen var större än [insert valfritt jävulskt stort hål här]. Det är väldigt tydligt att vi inte ställer upp med bästa möjliga lag. Vi är påfallande uddlösa.
Vinner inga matcher om inte en jävel vågar gå in framför mål och ta en smäll jävla sarghörn hockey. Börja med att bänka knähundarna Enock o Berglund tillför inte ett piss