JoseGonzales: Vem vet hur många amerikaner Kentä kommer att värva? Vet Walson? Vet styrelsen? Vet sponsorerna? Det är ett skämt det Kentä håller på med. Han kanske har förtjänat epitetet ”Jesus”, en påhittad person som utför stordåd men när allt kommer till kritan är det ingen som sett stordåden, det är precis som bibeln, mycket snack och lite verkstad. Säger det inte enbart för att provocera, om nubben hade hanterat pengar och byggt lag på det här sättet hade jag donerat min sista krona till föreningen.
Hahl Bundy 2.0: Då tror jag inte på det. Jag vet att man vill värva en ”backup” tredje målvakt. Vet inte vad det heter men att den kan gå till löven när dennes säsong är slut. Eftersom vårat j20 inte spelat på månader och vi endast har två målvakter.
Bragd-Birger: Är nog få förunnat att få behålla spetsen som Timrå gjort och att de dessutom har sån lagsammanhållning. Kemin finns redan sen innan och trots vänskapen killarna mellan så vågar man ställa krav på varandra. Skägget, Blomman och Liljewall är dessutom perfekta nyförvärv och grävlingar att ha med sig in i ett slutspel. Carlsons utväxling denna säsong är ju dessutom helt enkelt magisk och visar de talang han alltid haft i sig men skador har satt stopp innan. Fingertoppskänsla av Nubben att ha sett det som finns där och vågat bygga vidare med han.
Walle2: mot ssk i finalen? Dom spelar inte så fult tycker jag så SSK är jag inte så orolig för som timråit. Ni kan ju ta tidig semester och börja skriva på ”Utvandrarna 2.0”, hur löser man det logistiskt när så många ska emigrera hem till Nordamerika igen på så kort tid?
Sputnik: som det ser ut nu käkar vi upp alla lag. Offensiven har funnits där från start, men nu kuggar man i jävligt fint bakåt också. Trots att våra topp-2-backar saknas.
Fanns inte tillstymmelse till pulsökning i 3e. Har vi en tvåmålsledning spelas den i princip bara av. Oerhört kontrollerat.
Känner knappt något pirr inför dubbelmötet med Löven. Borde man hoppas på dubbeltorsk för att få upp intensiteten? Nä. Det här laget vet precis vad dom kan, och deras lägstanivå nu är förmodligen iklass med lövens högsta. Piska skiten ur dom!
Walle2: Varför denna hysteri kring SSK? Att ni har svårt för dem är väl ingen riktig måttstock sett till denna säsong..vi har ju mer eller mindre pulveriserat SSK spelmässigt när vi mött dem. Visst ett slutspel är en helt annan grej men SSK har inte närheten av samma bredd som och spetsen är stor fördel Timrå.
Rallarn: Vilket otroligt bajsnödigt lag Kentä har byggt. Alla stjärnor vill ha mackor serverat på bladet men ingen vill göra grovjobbet. Tar dom i en final alla dar i veckan. Å andra sidan tror jag inte dom slår ut varken ssk eller bik med det här spelet dom visar upp nu.
Sputnik: Modos sprattel känner man igen dock. Vi hade några sådana där säsonger när vi också låg i botten och lyckades göra bra matcher mot topplag. Samma visa mot bottenlag nästa gång och stortorsk. 😉