1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586462 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05

« · 2160679 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Det här var dåligt. Jag hoppas det inte är så att man redan kritat på för andra lag utan att det bara är väntan på slutspel. Det är jävligt kul att vinna ett slutspel, hoppas alla kommer kämpa för det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: Fascinerande vilka slutsatser du drar. Svart/vitt, inga nyanser. Heaven or hell
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
kattan: det finns ett lag som vi inte kan spela mot och Västervik är det laget. Vi gjorde ett mål förra matchen mot dom, Vita Hästen går ut i kväll och hänger fyra kassar. Där har du ett lag vars sportchef säger: ”vi har inget i SHL att göra utan vi ska bygga långsiktigt och etablera oss i allsvenskan”.

Jag börjar luta åt att jag vill att björklöven går hela vägen till final. Av tänkbara motståndare i en final (Västervik, BIK och Björklöven) tar jag nog helst löven. SSK går inte hela vägen. Det gör inte Mora heller även om dom har ett sjukt bra pp. Tror löven är det lag som har störst chans att falla ihop, BIK och Västervik kommer ALDRIG ge sig och känns som lag som kommer att växa ju längre slutspelet lider. Sen är jag långt ifrån säker på att vi når en final men det får man ligga lågt med här inne eftersom Timrå är 300% bättre än vad vi ser nu och ska bara trycka på knappen sen när det blir allvar. Just nu spelar vi bara matcher för att vagga in motståndarna i att vi egentligen är ett mittenlag och sen BAM! 10-0. Död. Löven? BAM! 7-2. Död. SHL BAM! Ge mig 40 miljoner. Död. Ligga under med 0-2 i matcher mot BIK? BAM BAM! Vi kan inte förlora mot er, vi är Timrå IK. Död.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Sputnik: Missuppfatta mig inte, det jag skriver är inte att jag inte är orolig. Bara att det är rätt förståeligt att det ser ut som det gör nu. Men detta är Timrås största utmaning och motståndare inför slutspelet: Timrå IK. Är vi mentalt förberedda är vi favoriter och precis som nån skrev här så tror jag faktiskt på riktigt att vi behöver de här matcherna i det här läget, 4-5 matcher innan allvaret
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Förhoppningsvis är man jävligt nertränad annars blir man jävligt orolig hur menlöst ALLT ser ut. Tror på Freddan att formtopp kommer men likt förbannad måste allt höjas flera nivåer annars kan det bli praktfiasko i slutspelet.Vad fan är kampen kriget blod svett tårar på liv o död ?Hoppas verkligen inte man måste börja med släppa handväskan innan de vaknar borde Freddan Nubbs lärt sig.🏒🥅🏆
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
kattan: Västerås kör vi på , men ska vi mörka formen nu på söndag då ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: Ja på förhand passar Västerås oss bäst känns det som. Hade ju helst velat haft Almtuna men dom kommer inte gå så långt att dom kan bli valda.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
kattan: Västerås kan vi slå. Tingsryd har vi en väldigt bra chans mot och Västervik känns 50/50. Skulle hellre möta björklöven än Västervik.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Jag snackade med Freddan för någon dag sedan. Vi snackade lite om motivationen i laget och att det är såklart svårt att tända till när man vunnit serien. Lagets fokus just nu är slutspelet och att gå upp till SHL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
KniveN: Friläget som avgjorde förlängningen mot SSK.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: Kollar lite på eventuella motståndare i kvarten, och av dom lagen det ser ut att stå mellan så tror jag det kommer sluta med att vi möter Västerås. Vi väljer knappat Västervik eller Tingsryd.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
mikenomad: Seriesegern firades efter Modomatchen, nu är serien bara att glömma helt och fullt fokus gäller på slutspelet, jag är säker på och förväntar mig på att många kommer höja sig avsevärt under de kommande matcherna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
mikenomad: Precis och exakt. Lägg därtill att man saknar publiken på läktarn som hade gett ca 10 procent extra i arbetskapacitet kanske. Jag kan knappast klandra grabbarna i detta läge att den yttersta motivationen tryter. Lodin själv sa ju det i en intervju nyligen, att det är svårt att motivera sig, att rekordet får vara nån slags morot.

Sen sitter jag inte och är tvärsäker att vi kommer vinna detta slutspel och ta SHL platsen med garanti. Men att Timrå kommer sakna arbetskapacitet i ett brinnande slutspel, njae där är jag inte orolig alls.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
kulltorp: Då hade vi två harar, Löven och Modo. I år har vi inte haft nån sedan i höstas, man måste fatta vad det innebär i en sport som hockey. Att i flera månader spela matcher som bara har pseudomening
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
BoyceBoyceBoyce: 6 vinster senaste 10 matcherna och bara en match mot toppkonkurrent. Lall on Lall on.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Zäta75: Viktigt att hitta formen nu på de 4 matcher som återstår, snart är det riktiga allvaret här.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
mikenomad: endera ger man 100% eller så sitter man på bänken. Hela vägen från träningsmatch till slutspelet. Är man rädd för att bli skadad så sitter man på bänken. Vill man inte tacklas och vinna puckar så sitter man på bänken. Orkar man inte jobba hem så sitter man på bänken. Vill man inte skydda kassen i boxplay så sitter man på bänken.

Om man ska vila sig in i slutspelet så kan man lika gärna ställa ut J20 på isen. Jag kan inte se på vilket sätt Dahlén, Lööke, Lundin osv. växer av att spela såna här matcher.

Jag hoppas verkligen att vi har 2-3 växlar till att lägga in i slutspelet. Vi har haft det under stora delar av grundserien men jag tar inte för givet att det kommer fram bara för att det blir slutspel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
kulltorp: Fortfarande 4 matcher kvar. De 2-3 sista matcherna är viktigast. Forza Timrå IK vi ger aldrig upp. Detta lär vi oss av. Vi har minst 2 växlar till att lägga in.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
KiefD: Ja domarn är svag, men vi drar på oss onödigt många utvisningar, Wallis 2a är solklar, han måste kunna gå in bättre i den situationen. Tycker det börjar bli ett litet problem faktiskt. I ett slutspel måste det ordnas upp ordentligt. Vi ligger 9a i fairplay ligan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
mikenomad: Betvivlar inte att vi blir ett annat lag i ett slutspel. Men det är stor skillnad på hur vi går in i slutspelet i år. Ifjol var vi en vinstmaskin på slutet, i år inte lika bra på slutet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
seriesegrare eller inte!
måste väl va bättre att komma in i slutspelet
med vinster...än torskar
...är ju inte bara o trycka på ON knappen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
söder över: öööööörn, ööööööörn, ööööööörn
Jag högvarvar motorsågen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Zäta75: Timrå döljer formen bra, klart man inte vill visa sin bästa hockey inför möjligt motstånd. Låter dom tro dom vet var man har Timrå inför slutspelet och slappnar av. Sen säger det bara boom så har Timråstormen plöjt fram. 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
SMÅLAND: 5 raka ? bäst av 9 ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Woody: jo. Men... Timrå en dag när dom vill spela för att vinna så krossar dom detta Tingsryd fullständigt.

Då är det verkligen dassigt att se hur man helt enkelt viker ner sig genom mesigt närkampsspelet och slarvigt passningsspel!

Man kom ut taggad till tänderna och visade vart skåpet ska stå och sedan stängde man av och var nöjd.

Så att ingen här inne får för sig något bara för att jag kräver bättre än detta av mitt kära Timrå så måste jag ”friskriva” mig så ingen får för sig att jag sett resten av säsongen:

Jag är jättestolt över Timrå IK och hur dom spelat den första halvan av säsongen.

Jag är ingen frikyrkopastor som skriker halleluja vad som än händer framför mina ögon.

JAG KRÄVER MER ÄN SÅ HÄR!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Sputnik: Int ska vi suras...
Män dä gäll å vara på hugge i slutspele...
Annars åk vi ut i 5 raka i Kvarten!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: Man kan tro att vi aldrig förlorat en match förr, snackar du mentalitet när du bryter ihop och dömer ut laget efter en förlust? Forza Timrå
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Nisse1: Dahlen hade många fina lägen idag. Ramträff på slutet tex. Är säker på att han hittar rätt snart.

Vill upptepa att vi helst inte möter varken Tingsryd eller Västervik i slutspel. De har vi svårt mot, men ska givetvis vinna i bäst av 7.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Woody: Köttmur? Västervik var köttmur. Tingsryd gör tre kassar i pp och ett på en stänkare i krysset efter fin framspelning. Tingsryd spelar exakt den hockeyn idag som ska ”passa” Timrå. Men vafan, vaska resten av matcherna. Släppa in fem mål på hemmaplan och förlorar skotten mot ett mittenlag, vem bryr sig.

Jag kan göra avbön om vi börjar leka hockey i slutspelet igen men den möjligheten tror jag minskar för varje pissmatch Freddan och gänget kostar på sig fram till dess.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Överstegrisarna från Karlskoga ser ut att ta andraplatsen , då slipper vi dom i semi ....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
SMÅLAND: Ta in juniorer
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
SMÅLAND: det är tyvärr svårt när Domherrarna gör allt i deras makt för att svänga matchen i motståndets fördel. Idag var det extremt ensidigt, hade varit full kalabalik och hotfull attityd mot de randiga om denna match hade varit av nån som helst betydelse
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: Det handlar ju inte om att vilja tävla eller inte, tror ingen i laget äntrar isen med ambitionen att bara kanske vinna. Men i hockey särskilt är ju de där sista procenten när det kommer till det mentala så jävla avgörande. Och just nu har vi inte dem. Något jag inte finner det minsta märkligt utan snarare naturligt.

Dock kommer även jag vara nervös när det verkligen gäller över hur det kommer se ut då. Men klyschor finns ju av en anledning, de återkommer i verkligheten. Och en är att ett dåligt genrep ger en bra premiär. Jag hoppas och tror att det är lite det vi ser här
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
SMÅLAND: Jag surar om vi inte vinner den absolut sista matchen denna säsong. Allt annat är oväsentligt i detta läge..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
SMÅLAND: Väsbys sak är vår sak!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Frågan ä om vi vinn någon utav dä sista gruppspelsmatcherna?
Ja tro tyvärr int dä!😳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Väsby vann . Svettas , Modo
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
vill ej spela?
lämna w.o...ge bort 3poäng
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
BoyceBoyceBoyce: Kan ju med säkerhet säga att vi inte är i toppform än så länge, hur formen är kommer att bli avgörande när man går in i slutspel.
Man kan inte bli frustrerad på supportrar som vill se en positiv trend inför slutspel, det borde vara av allas intresse tycker jag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
BoyceBoyceBoyce: Fattar inte hur vi kunde ha så sjukt svårt bottengäng som Troja när vi gick upp och de åkte ur.. Skulle vilja veta vilket annat lag folk härinne hellre skulle välja ha samma läge som inför slutspelet?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: Okej, okej. Vi river stan, stormar Capitolium och skändar flaggan. Det är väl fan att vi ska hålla på Sveriges sämsta lag. Jag hatar också att förlora, gormar och skriker, men jag tror inte att det styr vad som händer i slutspelet. Vi har alltid haft svårt mot de här lagen som agerat köttmur och kontrar. För övrigt är kommentatorn speldum.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Woody: Hoppas att Dahlen hittar tillbaks, annars vete faan!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
bland de sämst ja sett denna säsong
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
BoyceBoyceBoyce: Nej exakt. Drick en redbull och tryck på ”spela hockey”-knappen så leker vi hem slutspelet. Fy fan, rena Frölunda-mentaliteten här inne.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
roger_sundsvall: Denna match betyder inget. Vi ger inte 100% pga skaderisk inför slutspelet. Tingsryd har flyt idag.

Det jag tar med mig från ikväll är att Hardegård är tillbaka och spelar bra och gör mål direkt. Och att det är kört i princip på lövens poängrekord. Måste vinna 4 av 4 matcher son är kvar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Jaja, hur ska dom lyckas med att vinna slutspelet?
Det vete fan.

Men den feta damen och så vidare
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
söder över: Köttmur IF.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: Vi ska upp i SHL, att förlora en match mot Tingsryd på vägen ser jag inte som någon större värdemätare om hur ett slutspel kommer utspela sig. Lövens form är sämre än våran, kommer de inte spela final för det?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Tingsryd har rejält med tur på slutet. Jaja bryt ihop och kom igen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
mikenomad: med ditt resonemang hade vi kunnat stanna vid 4-0 mot AIK då? Varför tävla när det inte betyder något liksom? Nej det är viljan som fick laget att driva på till 8-0 som behövs, inte den här skiten som Timrå visar upp idag.
Låst ämne

« · 2160679 · »