1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

585936 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05

« · 2160746 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Sune H: Att vi måste höja oss är nog de flesta enig om, sen finns det röster om att vi gjort det så bra redan så att man inte behöver oroa sig ala bagdad bob style.
Den delen gör mig väldigt orolig, nu har vi 4 matcher och endast 4 matcher på oss att visa att vi ska vara med att leka på riktigt, jag hoppas och tror att vi är där när det gäller.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Zäta75: jag vet att grabbarna är mycket mycket bättre än dom visade i kväll, men man blir besviken av det spel som visades ikväll. Nu MÅSTE DET BLI EN ÄNDRING. Och den ändringen har inte med toaletten att göra . SKÄRPNING. Sune Hultman.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Hann ryter tä fågelholken!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Det bäst än sånn hä kväll ä att dä rinn lätt i strupuslingen oavsätt va dä för da å resultat!
Lönnå spel så skönt på Grammofonen å dimman ä tät ifrån Kubancigarren!
Dä ä vår å dä känns i luften å kroppen!
Gurkorna borta på sönnda!
Nu ladda vi tusen å jaga musen...
Tappa int huve nu rabbuslingar..
Vi vänn snart skutan i rätt kurs igen!
Fridens Liljor....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: Amen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
hockey_21:

Han är inte mutbar som kenttä tyvärr.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
mikenomad: Hur mycket ska nubben ha för att ni ska göra en läggmatch på onsdag?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Rytter: Alltså....jag gillar utmaningar. Men här säger jag "pass"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
mikenomad: Frivilliga kan se dagens match imorgon, starta sändningen med tre minuter kvar av matchen.

Om någon ser matchen och tänker att det vita laget ser ut att spela träningsmatch medan de röda laget ser ut att försöka nå en sjätteplats i tabellen, ja då har den personen en väldigt annorlunda bild av situationen.

Om man däremot gör bedömningen att rollerna är motsatta, då kan man trycka gilla på den här kommentaren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
mikenomad:

Vi har nerv så det räcker och blir över, vill du byta plats?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
TD: Hockey just nu är helt enkelt inte kul. Vi är i skriande behov av nerv
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Modano: just nu ser centrarna vilsna ut endast Lundin spelar som en playmaker saknar Madsen på topp.som sagts spelar vi så här är slutspelet slut i förstarundan.
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: Jag håller med dig i stort sett i allt förutom att jag tror att du misstolkar försök till verklighetsförankring med lallning. Jag utgår från att laget har en enorm ödmjukhet inför vad de står inför. Om inte, ja då är det snabbt över och då är vi sannolikt 2:a i Västernorrland nästa säsong
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: ”Skulle fortfarande säga att vi är favoriter i ett slutspel”. Men dåså.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
mikenomad: Tycker ödmjukheten har försvunnit totalt här inne. Man skojar bort usla prestationer med att ”motståndaren har ju mer att spela för än oss”. Jag tror inte dom kommer att känna att dom har mindre att spela för i ett slutspel. ”Vad har vi att lära oss av den här matchen, den är ju inte på riktigt eftersom vi redan vunnit serien”. Dahléns ribbskott och lindelöfs vekhet framför egen kasse kommer automatiskt omvandlas till kryssmål och resolut försvarsspel så fort det blir slutspel.

Det började brinna lite i huvvet på mig ungefär samtidigt som folk här inne började prata om vilka spelare vi ska värva från HV71 om dom åker ur och då man hörde ”rekordjakt” i spelarintervjuer. Ganska tydliga tecken på högmod i min mening.

Gränsen är hårfin mellan att slicka i sig kadavret som skulle vara HV71 om dom åker ur och att Lodin/Hardegård/Lundin/Lööke skriver på för en SHL-klubb och Dahlén drar om vi inte går hela vägen.

Skulle fortfarande säga att vi är favoriter i ett slutspel men jag tycker inte man ska underskatta de lag som just nu klättrar i tabellen och växer för varje match dom vinner. Dom som vrålar så att hela bänken skakar när forward täcker skott på blålinjen.

Har bara ett enda önskemål till Freddan och laget dom matcher som återstår i grundserien: spela hockey och håll käften. Glöm bort att man leder serien storslaget och gör några gedigna 60 minuter hockey för omväxlings skull. Inte 20, inte 40. 60 minuter hockeymatch. Sätt vinnarinstinkten igen så att en taggad kvartsfinalmotståndare med vinst i åttondelen inte blir en överraskning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Puckat: Ja jag tänker att just nu är vi på sin höjd inte laget andra lag ska förvänta sig tar poäng av konkurrenter för att gynna dem. För vår egen del spelar ju poängen i stort sett ingen roll. Modo ska nog vara glada att vi är ett av lagen de har kvar att möta om man säger så
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Trots förlust så känner jag mig inte orolig överhuvudtaget. Vi leker med dom i första perioden. Dom gör två PP-mål, vallar in ett mål, och en i tom kasse
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
mikenomad: Om vi spelar så här USELT så kommer det hela att vara över efter 3 matcher i kvarten oavsett motstånd! Man vill ju ha med sig en positiv känsla i laget innan slutspelet börjar, inte ett oengagerat och slarvigt spel.

Ett stort plus till Hardegård som jag tycker var vår bäste spelare och ser riktigt spelsugen ut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: Men jag lovar, ser det ut så här i de återstående matcherna av grundserien varmkör jag också motorsågen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Det här var dåligt. Jag hoppas det inte är så att man redan kritat på för andra lag utan att det bara är väntan på slutspel. Det är jävligt kul att vinna ett slutspel, hoppas alla kommer kämpa för det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: Fascinerande vilka slutsatser du drar. Svart/vitt, inga nyanser. Heaven or hell
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
kattan: det finns ett lag som vi inte kan spela mot och Västervik är det laget. Vi gjorde ett mål förra matchen mot dom, Vita Hästen går ut i kväll och hänger fyra kassar. Där har du ett lag vars sportchef säger: ”vi har inget i SHL att göra utan vi ska bygga långsiktigt och etablera oss i allsvenskan”.

Jag börjar luta åt att jag vill att björklöven går hela vägen till final. Av tänkbara motståndare i en final (Västervik, BIK och Björklöven) tar jag nog helst löven. SSK går inte hela vägen. Det gör inte Mora heller även om dom har ett sjukt bra pp. Tror löven är det lag som har störst chans att falla ihop, BIK och Västervik kommer ALDRIG ge sig och känns som lag som kommer att växa ju längre slutspelet lider. Sen är jag långt ifrån säker på att vi når en final men det får man ligga lågt med här inne eftersom Timrå är 300% bättre än vad vi ser nu och ska bara trycka på knappen sen när det blir allvar. Just nu spelar vi bara matcher för att vagga in motståndarna i att vi egentligen är ett mittenlag och sen BAM! 10-0. Död. Löven? BAM! 7-2. Död. SHL BAM! Ge mig 40 miljoner. Död. Ligga under med 0-2 i matcher mot BIK? BAM BAM! Vi kan inte förlora mot er, vi är Timrå IK. Död.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Sputnik: Missuppfatta mig inte, det jag skriver är inte att jag inte är orolig. Bara att det är rätt förståeligt att det ser ut som det gör nu. Men detta är Timrås största utmaning och motståndare inför slutspelet: Timrå IK. Är vi mentalt förberedda är vi favoriter och precis som nån skrev här så tror jag faktiskt på riktigt att vi behöver de här matcherna i det här läget, 4-5 matcher innan allvaret
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Förhoppningsvis är man jävligt nertränad annars blir man jävligt orolig hur menlöst ALLT ser ut. Tror på Freddan att formtopp kommer men likt förbannad måste allt höjas flera nivåer annars kan det bli praktfiasko i slutspelet.Vad fan är kampen kriget blod svett tårar på liv o död ?Hoppas verkligen inte man måste börja med släppa handväskan innan de vaknar borde Freddan Nubbs lärt sig.🏒🥅🏆
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
kattan: Västerås kör vi på , men ska vi mörka formen nu på söndag då ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: Ja på förhand passar Västerås oss bäst känns det som. Hade ju helst velat haft Almtuna men dom kommer inte gå så långt att dom kan bli valda.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
kattan: Västerås kan vi slå. Tingsryd har vi en väldigt bra chans mot och Västervik känns 50/50. Skulle hellre möta björklöven än Västervik.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Jag snackade med Freddan för någon dag sedan. Vi snackade lite om motivationen i laget och att det är såklart svårt att tända till när man vunnit serien. Lagets fokus just nu är slutspelet och att gå upp till SHL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
KniveN: Friläget som avgjorde förlängningen mot SSK.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: Kollar lite på eventuella motståndare i kvarten, och av dom lagen det ser ut att stå mellan så tror jag det kommer sluta med att vi möter Västerås. Vi väljer knappat Västervik eller Tingsryd.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
mikenomad: Seriesegern firades efter Modomatchen, nu är serien bara att glömma helt och fullt fokus gäller på slutspelet, jag är säker på och förväntar mig på att många kommer höja sig avsevärt under de kommande matcherna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
mikenomad: Precis och exakt. Lägg därtill att man saknar publiken på läktarn som hade gett ca 10 procent extra i arbetskapacitet kanske. Jag kan knappast klandra grabbarna i detta läge att den yttersta motivationen tryter. Lodin själv sa ju det i en intervju nyligen, att det är svårt att motivera sig, att rekordet får vara nån slags morot.

Sen sitter jag inte och är tvärsäker att vi kommer vinna detta slutspel och ta SHL platsen med garanti. Men att Timrå kommer sakna arbetskapacitet i ett brinnande slutspel, njae där är jag inte orolig alls.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
kulltorp: Då hade vi två harar, Löven och Modo. I år har vi inte haft nån sedan i höstas, man måste fatta vad det innebär i en sport som hockey. Att i flera månader spela matcher som bara har pseudomening
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
BoyceBoyceBoyce: 6 vinster senaste 10 matcherna och bara en match mot toppkonkurrent. Lall on Lall on.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Zäta75: Viktigt att hitta formen nu på de 4 matcher som återstår, snart är det riktiga allvaret här.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
mikenomad: endera ger man 100% eller så sitter man på bänken. Hela vägen från träningsmatch till slutspelet. Är man rädd för att bli skadad så sitter man på bänken. Vill man inte tacklas och vinna puckar så sitter man på bänken. Orkar man inte jobba hem så sitter man på bänken. Vill man inte skydda kassen i boxplay så sitter man på bänken.

Om man ska vila sig in i slutspelet så kan man lika gärna ställa ut J20 på isen. Jag kan inte se på vilket sätt Dahlén, Lööke, Lundin osv. växer av att spela såna här matcher.

Jag hoppas verkligen att vi har 2-3 växlar till att lägga in i slutspelet. Vi har haft det under stora delar av grundserien men jag tar inte för givet att det kommer fram bara för att det blir slutspel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
kulltorp: Fortfarande 4 matcher kvar. De 2-3 sista matcherna är viktigast. Forza Timrå IK vi ger aldrig upp. Detta lär vi oss av. Vi har minst 2 växlar till att lägga in.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
KiefD: Ja domarn är svag, men vi drar på oss onödigt många utvisningar, Wallis 2a är solklar, han måste kunna gå in bättre i den situationen. Tycker det börjar bli ett litet problem faktiskt. I ett slutspel måste det ordnas upp ordentligt. Vi ligger 9a i fairplay ligan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
mikenomad: Betvivlar inte att vi blir ett annat lag i ett slutspel. Men det är stor skillnad på hur vi går in i slutspelet i år. Ifjol var vi en vinstmaskin på slutet, i år inte lika bra på slutet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
seriesegrare eller inte!
måste väl va bättre att komma in i slutspelet
med vinster...än torskar
...är ju inte bara o trycka på ON knappen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
söder över: öööööörn, ööööööörn, ööööööörn
Jag högvarvar motorsågen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Zäta75: Timrå döljer formen bra, klart man inte vill visa sin bästa hockey inför möjligt motstånd. Låter dom tro dom vet var man har Timrå inför slutspelet och slappnar av. Sen säger det bara boom så har Timråstormen plöjt fram. 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
SMÅLAND: 5 raka ? bäst av 9 ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Woody: jo. Men... Timrå en dag när dom vill spela för att vinna så krossar dom detta Tingsryd fullständigt.

Då är det verkligen dassigt att se hur man helt enkelt viker ner sig genom mesigt närkampsspelet och slarvigt passningsspel!

Man kom ut taggad till tänderna och visade vart skåpet ska stå och sedan stängde man av och var nöjd.

Så att ingen här inne får för sig något bara för att jag kräver bättre än detta av mitt kära Timrå så måste jag ”friskriva” mig så ingen får för sig att jag sett resten av säsongen:

Jag är jättestolt över Timrå IK och hur dom spelat den första halvan av säsongen.

Jag är ingen frikyrkopastor som skriker halleluja vad som än händer framför mina ögon.

JAG KRÄVER MER ÄN SÅ HÄR!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Sputnik: Int ska vi suras...
Män dä gäll å vara på hugge i slutspele...
Annars åk vi ut i 5 raka i Kvarten!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: Man kan tro att vi aldrig förlorat en match förr, snackar du mentalitet när du bryter ihop och dömer ut laget efter en förlust? Forza Timrå
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Nisse1: Dahlen hade många fina lägen idag. Ramträff på slutet tex. Är säker på att han hittar rätt snart.

Vill upptepa att vi helst inte möter varken Tingsryd eller Västervik i slutspel. De har vi svårt mot, men ska givetvis vinna i bäst av 7.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Woody: Köttmur? Västervik var köttmur. Tingsryd gör tre kassar i pp och ett på en stänkare i krysset efter fin framspelning. Tingsryd spelar exakt den hockeyn idag som ska ”passa” Timrå. Men vafan, vaska resten av matcherna. Släppa in fem mål på hemmaplan och förlorar skotten mot ett mittenlag, vem bryr sig.

Jag kan göra avbön om vi börjar leka hockey i slutspelet igen men den möjligheten tror jag minskar för varje pissmatch Freddan och gänget kostar på sig fram till dess.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Överstegrisarna från Karlskoga ser ut att ta andraplatsen , då slipper vi dom i semi ....
Låst ämne

« · 2160746 · »