NDR: Lät väl tvärtom på Nubben, att han var ute efter defensiv men att när Harde gick sönder blev det andra planer. Kanske låter man Lindelöf växa in i det och att man avvaktar och ser om han kan ta offensivt kliv så att Nubben fyller med defensiv i slutändan?
Sputnik: Vad gäller back så skulle önska en till Per Svensson-typ, skulle han gå sönder och det kommer självklart att börja blåsa när man går in i sista delen av säsongen, då tror jag att det blir klent i de bakre leden med den backbesättning som finns idag. Med andra ord, tar hellre en defensiv general före en offensiv PP-back.
Olle: Det är sant... men som han sa nu: Vi har klass men det saknas lite extra men vi vinner på vår klass. Hade det stått Björklöven på tröjorna så hade vi fått se ett helt annat Timrå i ögonen.
Skitsamma jag tycker att han hade rätt i det mesta o vi vann komfortabelt till slut. Hockey är skönt!
roger_sundsvall: Var väl snack om Jensen Aabo från Malmö som vi dessutom snackat om härinne, att Nubben varit i kontakt med han. Vilken typ av spelare han är har jag dålig koll på dock. Nubben själv har ju sagt att han vill ta in en spetsback angående osäkerheten kring Hardegård. Nått säger mig Nubben är en gnutta kylig med hur det blir med spelare över från AHL. 15 februari är ju sista trade deadline. 👍
Kunde inte kolla helt fokuserat på matchen, men nog faen var väl det här klart godkänt? VIK kom ut bra i 1a, Timrå jobbar sig in. Och är mysigt effektiva framåt. 3:e var en ren avspelning.
Hahl Bundy 2.0: tycker Harald har rätt efter första, då var vi inte bra. Sen tycker jag att vi spelar upp oss i två sista perioderna men då hade han verkligen inget gott att säga om oss trots att vi gör 3 raka mål och knappt ger Västerås pucken.
Olle: Jag håller med Harald han har ju rätt idag. Sen var det en skön intervju med Jacke om Slagskott. Albin Carlsson tyckte att han gjorde ett manligt mål. 😄
roger_sundsvall: det är ju ändå intressant hur vi vinner med 4-1 och mer eller mindre äger pucken i 40 minuter men Harald har BARA bra saker att säga om Västerås.
Må vara att Haralds krav på Timrå är högre än vad vi här på hockeysnack då kanske.
roger_sundsvall: Hmm. Bra passningsspelare, men han utmärker sig inte. Jag tycker Eckmyhl gör det minst lika bra. Men han ska väl få några matcher till på sig först.
Hahl Bundy 2.0: man önskar ju att domarna kunde vara konsekventa men dom är ju egentligen bara ”reglerare av underhållningsnivå”. Den på Boyce är så solklar att det är sjukt men Lyth tar inte utvisning för att vi precis haft PP och gjort mål.
DalleRalle: styrkekramar till Glader och hans superbygge för längesen man såg en sportchef bränna pengar på ingenting. Nu gjorde ju ohlsson mål så det kanske tar sig.
Olle: Finns att önska lite mer av domare Lyth. Vikspelaren som petade lite lätt på Svensson får 2 min. Det var ingen utvisning. Men vi fick ett mål på den. Omvända livtaget på Boyce renderade i nada däremot. Sen högklubba o blodvite på Lundin som ska vara 2+2 blir bara en enkel 2. Vem är jag att förstå?
Sputnik: Västerås måste hata att möta Timrå. Samma visa varje match typ. Västerås är alltid med i matcherna och kan nästan mata farliga chanser, förlorar i slutändan jämnt med minst 2 mål...
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen