1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590942 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13

« · 2126664 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Håkkybåkky: BIK grisarna hör hemma i Hockeyettan Västra om du frågar mig.
Låst ämne

Hassan: Hur motiverar den gode Wennerholm BIKs shl-odör?
Låst ämne

Spock: Han fick det andra asset.
Låst ämne

Hassan: Var det inte Wennerholm som påstod att AIK var seriens hetaste lag för några omgångar sedan? ;D
Låst ämne

wennerholm/harald luckner.. = 💩
Låst ämne

Spock: ...och Wennerholm tycker det ”luktar SHL” om Karlskoga. Efter att de vunnit med 5-3 mot ett bottenlag.
Låst ämne

Tom Topp: Tycker att Lindelöf började se bättre ut ju längre matchen gick.

Han ska ha andra assist på Blomqvists 2-1 mål och gjorde bra ifrån sig vid bytet vid 7 minuter kvar av tredje perioden.

Lindholm gör några fantastiska skotttäck och försöker verkligen hjälpa Walli när denne hamnar i gruff framför Västerås mål.
Låst ämne

NDR: Hörde jag Jalasvaara?
Låst ämne

NDR: Lät väl tvärtom på Nubben, att han var ute efter defensiv men att när Harde gick sönder blev det andra planer. Kanske låter man Lindelöf växa in i det och att man avvaktar och ser om han kan ta offensivt kliv så att Nubben fyller med defensiv i slutändan?
Låst ämne

Sputnik: Vad gäller back så skulle önska en till Per Svensson-typ, skulle han gå sönder och det kommer självklart att börja blåsa när man går in i sista delen av säsongen, då tror jag att det blir klent i de bakre leden med den backbesättning som finns idag. Med andra ord, tar hellre en defensiv general före en offensiv PP-back.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Gillade vad man såg av Kangas i Västerås, född 2003. Kanske något för framtiden.
Låst ämne

Olle: Det är sant... men som han sa nu: Vi har klass men det saknas lite extra men vi vinner på vår klass. Hade det stått Björklöven på tröjorna så hade vi fått se ett helt annat Timrå i ögonen.

Skitsamma jag tycker att han hade rätt i det mesta o vi vann komfortabelt till slut.
Hockey är skönt!
Låst ämne

roger_sundsvall: Var väl snack om Jensen Aabo från Malmö som vi dessutom snackat om härinne, att Nubben varit i kontakt med han. Vilken typ av spelare han är har jag dålig koll på dock. Nubben själv har ju sagt att han vill ta in en spetsback angående osäkerheten kring Hardegård. Nått säger mig Nubben är en gnutta kylig med hur det blir med spelare över från AHL. 15 februari är ju sista trade deadline. 👍
Låst ämne

Olle: Äsch; han är väl som vilken annan hockeysnackare som helst. Självutnämnd expert och pessimist 🤷🏼‍♂️
Låst ämne

Kunde inte kolla helt fokuserat på matchen, men nog faen var väl det här klart godkänt? VIK kom ut bra i 1a, Timrå jobbar sig in. Och är mysigt effektiva framåt.
3:e var en ren avspelning.

F ö tycker jag #44 ska skjuta oftare.

Hockey är en underbar sport!!!1
Låst ämne

Timrågogogo: Jag håller med Freddan. Ett tydligt steg i rätt riktning.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: tycker Harald har rätt efter första, då var vi inte bra. Sen tycker jag att vi spelar upp oss i två sista perioderna men då hade han verkligen inget gott att säga om oss trots att vi gör 3 raka mål och knappt ger Västerås pucken.
Låst ämne

Är det fredag redan? Timråvinst och modosmisk skål!
Låst ämne

Sputnik: håller med
spetsback?.. ..
spekulerar lite...några namn?
Låst ämne

Woody: Nja, jag tyckte att han hade svårt med tempot och positioneringen. Hamnade ofta på hälarna, men några matcher till så, kanske!
Låst ämne

Olle: Jag håller med Harald han har ju rätt idag.
Sen var det en skön intervju med Jacke om Slagskott. Albin Carlsson tyckte att han gjorde ett manligt mål. 😄
Låst ämne

Linkovich: Lindelöf gör inte bort sig, men hoppas Nubben kollar på "spetsback" trots allt. Skadar inte att ha 3 starka backpar inför ett slutspel. 👍

Plus att vi skulle få ut en dimension till med en stark back på offensiv blå.
Låst ämne

2,a matchen
ge han lite tid
ser potential i han
Låst ämne

roger_sundsvall: det är ju ändå intressant hur vi vinner med 4-1 och mer eller mindre äger pucken i 40 minuter men Harald har BARA bra saker att säga om Västerås.

Må vara att Haralds krav på Timrå är högre än vad vi här på hockeysnack då kanske.
Låst ämne

roger_sundsvall: ja håller med om lindelöf

Luckner irriterar mig mig som fan denna match.
Låst ämne

roger_sundsvall: Hmm. Bra passningsspelare, men han utmärker sig inte. Jag tycker Eckmyhl gör det minst lika bra. Men han ska väl få några matcher till på sig först.
Låst ämne

Woody: Lyten tog inte den utv men den i mitten tog den!! vilken pajas!
Låst ämne

Nr 4. alexander lindelöf gör de bra
spelar enkelt
förläng med han 👍
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Vi tackar för jinxen på Jacke. I dag har han inte alls varit osynlig. Alla är bättre i dag. Nu vänder kurvan.
Låst ämne

JonteD: Såg vi precis ishockeyns motsvarighet till Göörkböörken? Eller språngnicken på bortre?

Skönt!
Låst ämne

DalleRalle: Tänka sig Da'n såt'n igen!!
Låst ämne

Gretzky... vilket pass av Jacke! 4-1
Låst ämne

4-1🔥🔥🔥
Låst ämne

Tom Topp: kommer ju till ett topplag då ska man va bättre än än som inte platsar i vita Hästen
Låst ämne

DalleRalle: dubbla pucktäck av Lindholm i samma byte, fem plus på den 👍
Låst ämne

bar mofftak: Äre inte det ena...så äre det andra..
Det finns alltid en mer eller mindre overklig anledning, när hockeyns vagga förlorar...
Låst ämne

bar mofftak: Precis, stå på huvudet och vinna varje match ensam, det kan nog va lite väl mycket begärt.
Låst ämne

Olle: Jo dubbla mindre vore realistiskt.
Låst ämne

DalleRalle: Nu är det tydligen Peters fel. Det räcker tydligen inte att han stoppar skotten, han förväntas ta hand om returerna också..

Vår svacka känns rätt angenäm i jämförelse.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: man önskar ju att domarna kunde vara konsekventa men dom är ju egentligen bara ”reglerare av underhållningsnivå”. Den på Boyce är så solklar att det är sjukt men Lyth tar inte utvisning för att vi precis haft PP och gjort mål.
Låst ämne

Timrågogogo: nån gång hittar ju han rätt .... bara 14 kvar så tangerar han fjolåret
Låst ämne

DalleRalle: styrkekramar till Glader och hans superbygge för längesen man såg en sportchef bränna pengar på ingenting. Nu gjorde ju ohlsson mål så det kanske tar sig.
Låst ämne

Hårdare, rejälare defensiv från Modo, då skulle det iallafall likna nåt, helt otroligt vad klen de är där.
Låst ämne

palleparling: Han gör en del juniormisstag, Lindelöf däremot står på hälarna. Spelar han så här blir det bara två veckor!
Låst ämne

Olle: Finns att önska lite mer av domare Lyth. Vikspelaren som petade lite lätt på Svensson får 2 min. Det var ingen utvisning. Men vi fick ett mål på den.
Omvända livtaget på Boyce renderade i nada däremot. Sen högklubba o blodvite på Lundin som ska vara 2+2 blir bara en enkel 2.
Vem är jag att förstå?
Låst ämne

Lillebror har det tufft som vanligt, medan vi ångar på minut efter minut. Trevligt att se!
Låst ämne

man tycker de..
men icke..dom randvita
Låst ämne

Sputnik: Västerås måste hata att möta Timrå. Samma visa varje match typ. Västerås är alltid med i matcherna och kan nästan mata farliga chanser, förlorar i slutändan jämnt med minst 2 mål...
Låst ämne

roger_sundsvall: Finns få människor som tycker sämre om Timrå än Harald
Låst ämne

röv domare
o harald tyst..när timrå leder
Låst ämne

« · 2126664 · »