Puckat: Intressant att veta hur Nubben och övriga i ledningen tänker. Vad händer om denna boost fortsätter ? Finns det resurser i det fördolda om det eventuellt skulle bli kval uppåt att förstärka laget med?
Andersson: Denna start med 7 raka hemmasegrar måste vara snudd på rekord. Nån som vet?
Kan bara tänka mig att säsongen i grundserien Division 1 norra 1982/83 kan slå detta då vi hade tabellraden 17 1 0 på 18 matcher hemma/borta. Gissningsvis så vann vi alla 9 matcherna hemma det året men det är inte riktigt jämförbart eftersom det då fanns 4 Div 1 serier så konkurrensen vär mycket sämre.
modomille: Blod, svett, tårar. Det är det enda jag har att erbjuda sa Nubben, för mindre än 2 år sedan, när kronofogdarna cirklade runt isladan som gamar på ett naturprogram. Inte utan att man i nuläget blir lite styv i korken. Med det sagt är väl derby en typ av match sm lever sitt eget liv, så det kan vara en "biljett" in i gamet för Modo.
Fantastisk uppvisning igen. Men är det bara jag som får hjärtat i halsgropen när man hela tiden ska vara uberkonstruktiva även i försvarszon. Det var fler än en bakom ryggenpassning som kunnat sluta illa. Det är juh fan att man ska sitta längta efter en gammal hederlig icing ibland. Men det är samtidigt därför kärleken till dessa småpojkar växer sig starkare för varje omgång. Måste vara det charmigaste laget i svensk hockey just nu.
Såg ut att vara mycket folk på läktarna också. Bra drag i rutan var det. Skitkul det också. Rock on!
Vilka KRIGARE åker sönder Viken så de knappt orkar med byten i 3e och Elias O Dalle är ju fan bättre än Zäta i samma ålder just ja Elias ett år yngre oxå
Sputnik: Samtidigt så skall man inte vara för kaxig, vi har ju inte lyckats ta med detta fina hemmaspel till bortaplan än heller. Det finns ingen garanti att vi kommer göra detta mot just Modo heller, receptet stavas däremot ödmjukhet och Torsdag är en väldigt fin dag att vända på denna negativa bortatrend. 😀
jå1: Det är i princip ett helt nytt lag som Modo ställer på banan efter degraderingen från SHL. Inte lätt att leva med de förväntningarna.
Men under har skett tidigare, senast förra säsongen. Leksand gjorde de osannolika och studsade tillbaka till SHL redan efter en säsong. Inte ens de själva trodde att det var möjligt.
Modo blir nog bättre och bättre under säsongen precis som Leksand. Upp till spelarna i Timrå att inte bli början på denna vändning i derbyt.
Simmalugnt: ett derby är ett derby. Kunde vi förlora mot ett förlamat Björklöven i Umeå så kan vi förlora mot ett knäckt Modo i Ö-vik också. Gäller att spela vårt spel och göra jobbet i försvarszon. I offensiven finns det inga lag i serien som slår oss just nu.
Grym match! Timrå bara kör och maler ner Västervik fullständigt. EP! Han kan nog bli nåt den pojken. Nu blir det en fet segerwirre på det här. Serieledning återtagen, ny styrkedemonstration på hemmaplan. Underbart!
The great one: snacka om propaganda! Om sanningen ska fram så var Västervik med i halva första perioden och detta mest tack vare ett skitmål. I övrigt leker vi med "sensationslaget" och detta trots att vi saknar förstakeepern och vår förstacenter (som du påpekade). Det är sannerligen ett styrkebesked. Dessutom avslöjar vi ju deras svaghet, bakåt hänger dom inte med i tempot och dom saknar det där lilla extra när det gäller tekniken. Dom försökte spela sitt spel vilket innebar att byta chanser med oss och det straffade ju sig rejält. Så jävla gött!!
Undrar om Modoklacken har börjat stämma banjosarna i Fjollröven center? Modoliderna kommer behöva använda alla tolv fingrarna om de ska hänga med både på isen och på läktaren i nästa match.
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!
Vad gör såna som han och nötverketgänget nu? Ondar? Eller känner hur vinden blåser och ompositionerar sig diskret?