Smokey: hoppas man tar fasta på orden om "enkelt spel" annars kommer vi husera överjävligt mycket i försvarszon ikväll, förhoppningsvis kan vi hålla tätt och kontra in några puckar.
GurraG: Svårt för Timrå att klara sig utan Lauritzen i toppmötet. Men samtidigt bra möjlighet för Kalte att ta för sig.
Hade hade väl ett par byten när Johnsson plåstrades om i Södertäljematchen men i övrigt har han inte fått någon speltid i Allsvenskan eller har jag fel?
El Maco: Conny har skadekänning så han är inte med i Västervik ikväll. Detta kommer bli nog så svårt ändå och magkänslan säger förlust. Speciellt med Lauritzen och Magic Mattsson borta. Det skulle varit kul om man vågat testa Brattström nån match också då han verkar vara en riktig talang.
kulltorp: "den stora kalabaliken" har inletts. Syftar så klart på försvarsspelet. Vem dribblar på rödlinjen som sista gubbe? Ohre kan ju inte beskyllas för målet direkt r det står 3 timråspelare i skottlinjen. Viktigt med snabb kvittering dock! Ser ut att kunna bli en svängig historia.
Återen, jag har sett endast 3 matcher i år. Jag såg hela AIK matchen, då vart det stor torsk (iaf utspelade). Björklöven halva matchen, torsk. Nu kommer jag titta halva matchen, eller ska jag stänga av?
erathoo: men dom har grymt svårt att räkna in i försvarszon. Med lite av Guds goda välvilja och lite mindre cirkuskonster hade vi ju haft två mål till denna period.
Sputnik: vem är backen som står där och skymmer? Sjukt svagt agerande och så typiskt att dom får ett riktigt skitmål och är med i matchen, när vi har dominerat sista 15 av perioden.
Nä, hade inte ohre stått så hade vi haft 3-0. Tycker han har bränt sin sista chans nu,det där sista var inte okej att släppa in. Skymd eller ej så måste han vara tätare.
Heisenberg: hur ska Ohre ta den när han har en back i ansiktet som styr pucken (?) alternativt släpper den mellan tröjan och armen? Backjäveln ska bara ta bort motståndaren och låta Ohre plocka ner den pucken.
Heisenberg: Men byt ut fanskapet ohre står ju som han skiter på sig varje gång en puck går på mål måste vara ett helvete för laget ingen tryghet med sopan där bak fy fan
Olle: Är det hockeygodis och julafton för svängdörrshockey? Kanske märks att det är de 2 lag som omnämnts som de med högst tempo i AS som möts. Nu skulle jag önska snortight spel a la Timo Lathinen av oss i de avslutande perioderna. Eller snortight... Hja meenar ääkkligt disciplinerat.
hubbenorlen: jag tycker inte heller att Ohre ska stå men jag tycker inte att man ska beskylla honom för målen ikväll (än så länge). Det är lätt att klaga på honom eftersom han har svaga matcher bakom sig men backarna ska inte komma undan heller.