El Maco: Det som är lite surt att vi aldrig får till totalen. Håller med om att mycket såg bättre ut men då felar avsluten. Spelar vi som vi kan och lyckas göra mål så är vi svårstoppade.
Laken: satt och sa på Västerviksmatchen att jag tyckte förstapassen såg ovanligt bra ut. Tyckte de sågade sig in i zon bättre än på länge. Håller med om att burskyddshelvetet och kladdandet när vi erövrat pucken varit för dåligt. Men såg en glimt av bättring. Hoppas det var verkligt.
Jag har sagt det förut och säger det igen. Vårat enskilda största problem är att vi INTE har ett samlat konstruktivt anfallsspel. Alltså ett gemensamt tänk inom hela laget att så här går vi till anfall. Det är ett spel som alla måste vara överens om och som måste omgärdas av vissa ramar.
Hur gör vi i omställningarna, hur tar vi oss igenom mittzon, när ska vi dumpa. Grunden till anfallsspelet är förstapasset. Det m å s t e gå snabbare och vara av högre kvalitet!
Här har Roger Forsberg & co totalt misslyckats. Tränarna har litat på individuella prestationer och helt glömt bort att nöta in detta. Nöta, nöta, nöta tills det sitter hos samtliga inom laget.
Igår spelade vi världsmästare spelet!!!! Det tar vi med oss till Skabbräven på måndag och kör över Modoliderna!!!!! En 15-20 bussar lär väl rulla mot Övik!!! Vi vinner även supportermatchen lätt!!! Till dess rinner segerskumpan lätt i halsen och segergarren ryker... Vi Timrå IK och nästa år spelar vi i SHL!!! 🍹🍷🍸🍺🍻🍷🎉🎊👊👌💪👏
Vilket skitlag man håller på. Patetiska hockeystatister. Ingen jävel som vill göra grovjobbet, ingen som vill grisa på och ta smällar. Ingen riktig ledare ute på isen. Nää,ett gäng småpojkar är det. Och RF, åk hem och träna Nälden, det e på den nivån du ligger på, knappt!! Skitlag!!!!
El Maco: Kosmetika. Sminkat lik. Så länge målproduktionen suger rutten balle så är det ringa värt. Som sagt, 10/15 med bara ett gjort mål är SÄLLSYNT uselt.
Modano: Kan inte annat än att hålla med dig. Att detta lag gått bakåt i utvecklingen under denna säsong är ganska uppenbart. Vad är felet? Vems är felet? Slog på datorn i förhoppningen att få se ett Timrå vinna och vad får jag se.. ett PP som ser exakt lika dant ut dom senaste 20 matcherna.. Det går så jäkla sakta och så förutsägbart.. klart som fan att dom övriga lagen kan åka till Timrå och hämta hem enkla poäng utan att förta sig.
Olle: Alltså det var verkligen ingen hög klubba. Glöm det. F.ö. en förhållandevis bra match av Timrå. Man äger matchen, Västervik har egentligen ingenting och normalt sett ska man vinna matchen med typ 4-1. Men som många redan sagt, det är FÖR dåligt att få in bara ett mål. Det håller inte. Var är Luddes fightingspirit mot kassen. Johan Persson har ju ett fruktansvärt skott egentligen men det är bara luft där nu.... KÄMPA TIMRÅ!!!
The great one: en hög klubba är en hög klubba. Sen ska ju inte ett baklängesmål på hemmaplan innebära en förlust. Tyckte det var ganska tydligt att jag inte beskyller domaren för förlusten. Jag beskyller Forsberg.
Va fan har man taget 3 av 21 poäng på sju hemma matcher nu helt jävla bedrövligt och en tränare som inte gör ett skit bara rulla på. Hur i helvete tränar man PP ser ju sjukt ut står som sömngångare och drar ner tempo ingen som går på mål eller drar slagskott. Men idioten blir tyvärr kvar ingen som agerar fanskapet har helt kört fast ingen glöd i spelet ALLS.
Woody: orättvist? Jag håller inte alls med, kan man inte göra mål så förtjänar man inte att vinna. Vi förlorar inte mot ett sämre lag. Västervik kanske var ett sämre lag just ikväll men dom är genomgående ett bättre lag och bra lag vinner matcher när dom inte spelar bra. Dåliga lag hittar ett sätt att förlora mot, för kvällen, sämre motståndare.
Det är väl bara att konstatera. Vi har slut på pengar, slut på energi och en tränare som verkar oförmögen att få spelarna att prestera. Att klättra i den här tabellen verkar orimligt. Vi har inga verktyg för att hantera krisen och då kan det bara peka nedåt.
Andersson: Dahlén är ju en "one man show" som inte drar ner stående ovationer just nu. Jag tycker han förstör många bra anfall genom sitt själviska spel. Ska man alltid ha pucken, alltid skjuta själv och alltid spela, ja då ska man också producera.
The great one: Den här matchen var vi mycket mycket bättre. Det är självförtroende som saknar i avsluten. Nästan bara det. För övrigt kan Conny få sitta kvar där resten av året.
jå1: helt rätt, det går inte att förvänta sig trepoängare när man är helt oförmögna att göra mål. Vi är för dåliga i offensiv zon helt enkelt. Totalt sett spelar vi som ett topp 8-lag men i offensiv zon är vi ett bottenlag.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.