Villervalla: Nej. Det kan jag hålla med om och det han kanske är lite osäker i positioneringen än. Det kanske är jag som haft lite för höga förhoppningar.
bar mofftak: Timrå känns för "snälla" för att inte förlänga. Haft känslan från början att vi kommer behålla honom så länge han inte underpresterar totalt. Tycker han är ok i offensiv zon samt att han spelar enkelt, men han har gått bort sig och placerar sig fel väldigt ofta defensivt.
Samt att han redan har namnet på tröjan. Förlänger vi inte så måste ju Huss fram med sprättaren..
TimraStockholm: Der är inte för inte han har den statistik han har. Lindelöf spelar enkelt och bra i uppspelen men i försvarszon ser det inte så imponerande ut. Lite för tveksamt.
nila: Jo, jag vet. Men kommer känna så oavsett vilket av de fyra lagen vi väljer, vi har så otroligt svårt för dessa lag. Blir generellt jämnare matcher mot dom än mot toppkonkurrenterna känns det som.
Olle: Tanken inför säsongen var ju att vi skulle ha vunnit 29 av 29 matcher såhär långt och släppt in 0 mål, vilket sket sig fullständigt. Uselt, är det.
Knylan: Därför jag vill se Nubben landa en offensivt skickligare back. En som inte stressar upp sig på blå och gärna har ett bra skott med förmågan att få igenom dem. Hardegård kommer ju tillbaks, men ärligt talat önskar jag mig en spetsig back till att köra ihop med Svensson. Westerlund har alldeles för dåliga skott, både lösa och missriktade mellanåt. Lite svårt att förstå vilken typ av back han vill vara faktiskt.
Det känns som vi kommer ha det svårast med kvartsfinalen i slutspelet. Känner mer oro inför den än när vi får möta "bättre" lag i semi och final. Just av anledningen att i kvartsfinalen är det bäst av fem samt att vi med stor sannolikhet kommer möta ett jävla grislag som ställer upp med köttmur.
Knylan: andra formationen i PP har aldrig fungerat den här säsongen. Klart Västervik är bra defensivt men är inte tanken att vi ska vara seriens bästa lag offensivt? Man måste kunna lirka upp försvaret i en dussinklubb i allsvenskan om man ska till SHL.
Olle: Det kan inte möjligen vara så att Västervik är helt sinnessjukt organiserade i egen zon och att det är det som gör att det är så svårt att få igenom skotten? Det finns ett gäng belägg för den tesen. Allt behöver inte handla om vår prestation hela tiden. Mot ett sämre försvarande lag hade det stått 6-0 nu.
Tom Topp: 6 skott på mål har Västervik (4, 2) på två hela perioder. Tror Timrås största fiende i ett slutspel är vår ineffektivitet, inte en specifik motståndare. Nu ligger vi iofs 3:a i den statistiken men jag tycker inte vår målproduktion speglar puckinnehav.
Öndulat: det är en klar uppryckning i andra men tendenserna är där nu med att man passar inte en gång utan 16 ggr för mycket...
De hetaste chanserna vi har kommer när man lägger skott eller bara pucken på mål och tar det därifrån...
Kladdpassandet ger puckinnehav men sen då?
Gillar hur domaren släpper en hög klubba mitt framför näsan på sig själv och sedan tar man ut 44 för att han kunde ha slagit mot marmelads plock... han gjorde det inte MEN!!! Han kunde ha!
När man ser hur svaga ett lag är och vill bjuda till så det ska jämna ut sig...
Synd att stämpla Västervik som offer... jäkla dumheter... ingår inte i arbetsbeskrivningen...
TimraStockholm: Nej. Helt värdelöst är det såklart inte. Uselt PP och alla vet att de kan mycket bättre. Jag minns att snacket gick likadant ifjol vid den här tiden. Vi har redan sett vad de kan. Det kommer nog att se ut så här en månad till. Jag skulle vara mer orolig om de hade toppform nu.
Förövrigt ett jvla klassmål av Lundin det där.