1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590818 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15

« · 2127766 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
4:e raka segern utan att imponera, det är ändå lite imponerande.

Förövrigt ett jvla klassmål av Lundin det där.
Låst ämne

Sputnik: mina jinxar funkar nästan alltid! Kan det där ha varit säsongens första BP-mål om man inte räknar mål i öppen kasse?
Låst ämne

För 5:e gången i BP i år...
Det är stort Abbe 🥰
Det tar vi en skål på 🥳
Låst ämne

Olle: Fler chanser på 2 minuter BP än på 5 minuter PP.
Låst ämne

KARMA ERA FILMANDE MUPPAR!!!!!
Låst ämne

Sputnik: Lundin!!!
Låst ämne

Olle: Där fick du ditt friläge 🤪
Låst ämne

söder över: ååååå så jävla förlösande med mål i boxplay och det är en moralisk rättvisa efter en sån där filmning av Västervik. TACK Lundin!
Låst ämne

Villervalla: Nej. Det kan jag hålla med om och det han kanske är lite osäker i positioneringen än. Det kanske är jag som haft lite för höga förhoppningar.
Låst ämne

roger_sundsvall: Jaaaaaa!!
Låst ämne

bar mofftak: Timrå känns för "snälla" för att inte förlänga. Haft känslan från början att vi kommer behålla honom så länge han inte underpresterar totalt.
Tycker han är ok i offensiv zon samt att han spelar enkelt, men han har gått bort sig och placerar sig fel väldigt ofta defensivt.

Samt att han redan har namnet på tröjan. Förlänger vi inte så måste ju Huss fram med sprättaren..
Låst ämne

2-0 🔥🔥🔥
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Ja där bör Nubben passa tycker jag.
Låst ämne

nila: Riktigt skumt kvalsystem de har åstadkommit, gissar på att nuvarande lösning inte håller i all evighet...
Låst ämne

Patetiska jävla domare!
Låst ämne

TimraStockholm: ja högst rankade laget får välja bland de två lägst rankade...
Låst ämne

bar mofftak: Håller med. Mycket misstag o faktiskt dålig på rören... som brynäsarna sa.
Dåligt tempo.
Låst ämne

Villervalla: Det där är en jävla filmning. Fy fan! Domarna är så jävla dåliga att spelarna bara behöver ta sig för ansiktet så åker armen upp.
Låst ämne

bar mofftak: tycker väl han inte varit sämst idag iaf.
Låst ämne

TimraStockholm: Der är inte för inte han har den statistik han har. Lindelöf spelar enkelt och bra i uppspelen men i försvarszon ser det inte så imponerande ut. Lite för tveksamt.
Låst ämne

nila: Jo, jag vet. Men kommer känna så oavsett vilket av de fyra lagen vi väljer, vi har så otroligt svårt för dessa lag. Blir generellt jämnare matcher mot dom än mot toppkonkurrenterna känns det som.
Låst ämne

Knylan: 😂
Låst ämne

Olle: Tanken inför säsongen var ju att vi skulle ha vunnit 29 av 29 matcher såhär långt och släppt in 0 mål, vilket sket sig fullständigt. Uselt, är det.
Låst ämne

Lindelöf kan vi väl avskriva förlängning med efter denna match? Det är väldigt vekt och lojt.
Låst ämne

Det är inget bra spel, bara omständligt. Man måste spela rakare och gå på mål. Just nu väntar jag bara på att det blir 1+1.
Låst ämne

nila: Serieettan får väl också välja semimotståndare sen?
Låst ämne

Heisenberg: om tabellläget står sig väljer ju iaf serieettan vilket av de fyra sämst rankade lagen man ska möta i kvarten, alltid nåt...
Låst ämne

Woody: A Carlsson är årets överraskning, lirar riktigt bra för närvarande.
Låst ämne

Knylan: Därför jag vill se Nubben landa en offensivt skickligare back. En som inte stressar upp sig på blå och gärna har ett bra skott med förmågan att få igenom dem. Hardegård kommer ju tillbaks, men ärligt talat önskar jag mig en spetsig back till att köra ihop med Svensson. Westerlund har alldeles för dåliga skott, både lösa och missriktade mellanåt. Lite svårt att förstå vilken typ av back han vill vara faktiskt.
Låst ämne

Timrågogogo: Man behöver inte ens se ryggen för att veta vem som slänger sig handlöst och täcker skott.
Låst ämne

Det känns som vi kommer ha det svårast med kvartsfinalen i slutspelet. Känner mer oro inför den än när vi får möta "bättre" lag i semi och final. Just av anledningen att i kvartsfinalen är det bäst av fem samt att vi med stor sannolikhet kommer möta ett jävla grislag som ställer upp med köttmur.
Låst ämne

Knylan: Om BIK är bättre på att låsa upp sjukt organiserade försvar så är det dom som kommer ta SHL platsen.
Låst ämne

Olle: BIK tuffar på.
Låst ämne

Knylan: andra formationen i PP har aldrig fungerat den här säsongen. Klart Västervik är bra defensivt men är inte tanken att vi ska vara seriens bästa lag offensivt? Man måste kunna lirka upp försvaret i en dussinklubb i allsvenskan om man ska till SHL.
Låst ämne

Knylan: Västervik är ju sjukt tajta därbak. PP i fem minuter och de höll oss långt utanför hela tiden.
Låst ämne

Olle: Det kan inte möjligen vara så att Västervik är helt sinnessjukt organiserade i egen zon och att det är det som gör att det är så svårt att få igenom skotten? Det finns ett gäng belägg för den tesen. Allt behöver inte handla om vår prestation hela tiden. Mot ett sämre försvarande lag hade det stått 6-0 nu.
Låst ämne

Andersson: spontant skulle jag säga ”lika ofta som dom får kontroll på pucken i anfallszon och kan ställa upp”, dvs. aldrig.
Låst ämne

Olle: 4-0 borde spegla matchbilden!
Låst ämne

På ett ungefär , hur många powerplay mål har andrakedjan i pp gjort ? 2 denna säsong ? dags att byta lite folk kanske
Låst ämne

Tom Topp: 6 skott på mål har Västervik (4, 2) på två hela perioder. Tror Timrås största fiende i ett slutspel är vår ineffektivitet, inte en specifik motståndare. Nu ligger vi iofs 3:a i den statistiken men jag tycker inte vår målproduktion speglar puckinnehav.
Låst ämne

Tom Topp: AIK åker ju åttor runt hela modo. Tippar på 2-6 innan den matchen är klar.
Låst ämne

Woody: Tjuvtittar lite på Modo-aik, och det är skillnad på tempo! Jag förstår att Västervik har svårt att hänga med!
Låst ämne

roger_sundsvall: Timrå väljer förmodligen det lag vi har haft lättast mot i grundserien när den är slutspelad.
Låst ämne

roger_sundsvall: Själv funderar jag på om Inte AIK vore ok att möta. Svajar bakåt och blev utspelad spelmässigt av detta Västervik förra matchen. 👍
Låst ämne

Woody: Sen har vi några stycken som aldrog gör en dålig match. Albin, Lindholm, Carlson och Madsen.
Låst ämne

Öndulat: det är en klar uppryckning i andra men tendenserna är där nu med att man passar inte en gång utan 16 ggr för mycket...

De hetaste chanserna vi har kommer när man lägger skott eller bara pucken på mål och tar det därifrån...

Kladdpassandet ger puckinnehav men sen då?

Gillar hur domaren släpper en hög klubba mitt framför näsan på sig själv och sedan tar man ut 44 för att han kunde ha slagit mot marmelads plock... han gjorde det inte MEN!!! Han kunde ha!

När man ser hur svaga ett lag är och vill bjuda till så det ska jämna ut sig...

Synd att stämpla Västervik som offer... jäkla dumheter... ingår inte i arbetsbeskrivningen...
Låst ämne

TimraStockholm: Nej. Helt värdelöst är det såklart inte. Uselt PP och alla vet att de kan mycket bättre. Jag minns att snacket gick likadant ifjol vid den här tiden. Vi har redan sett vad de kan. Det kommer nog att se ut så här en månad till. Jag skulle vara mer orolig om de hade toppform nu.
Låst ämne

som nämdes av kommentatorn
1,a i serien väljer motstånd
vilket lag..tror ni...timrå väljer???
Låst ämne

Men han rörde väl inte ens handsken?.... jaja.
Låst ämne

BlackBay: haha 😜
Låst ämne

« · 2127766 · »