Svårspelade Västervik igen då. Hoppas på en grisig match med mycket special teams, mest för att Wiercioch ska få en chans att känna på det. Igår blev det ett PP och ett BP på hela matchen, plus två PP ytterligare när matchen redan var avgjord. Låt oss hoppas på en sönderblåst match, helt enkelt.
”Hur ser det ut på frånvarolistan?” ”– Walli är fortsatt avstängd och Hardegård är sedan tidigare skadad. Utöver det så ska alla finnas tillgängliga i morgondagens match.”
JJ framstår som den mest analytiska och tänkande målvakten vi haft på lång tid. Återberättade matchen nyanserat i detalj och gav ett oerhört seriöst intryck.
Tror att det kan vara en fördel i ett slutspel.
Inget ont om Bratten eller Hauke, men de bjöd på en lite mer "happy-go-lucky" - aura.
mikenomad: Shit jag scrollade igenom flödet lite snabbt och såg ditt inlägg, tog ett par sekunder innan jag fattade att det inte var på allvar.... man kan aldrig så noga veta kring avstängningar i HA. 😬🙄😊
Nisse på Mon or: Jag håller med om vad du skriver. Men han har redan kontrakt till 21/22.
Hans agent kan inte anses göra sitt jobb om han låter Jacob skriva ett längre kontrakt med en hypotetiskt allsvensk klubb. Om vi inte går upp i år så lär han nog försvinna i alla fall, är jag rädd för.
Får hoppas att han inte kan prata tyska... Annars finns det en risk att han är i Österrike, Schweiz eller Tyskland nästa år. Om han inte går till en SHL-förening vill säga.
Jag tycker att vi ska välja Mora till kvartsfinalen . Ett lag som vi med STOR sannolikhet slår i bäst av 5 eller 7 , samt kortaste bortaresorna . Om nu inte Modo kravlar sig till slutspelet
Nisse på Mon or: vräker in utvisningsminuter också, 92 stycken före idag och i afton lyckades han klämma in en 5+20 också. Måste ju leda hela utvisningsligan med dom siffrorna.
Nisse på Mon or: Vill man förstå klasskillnaderna mellan toppen och botten i den här ligan så är han ett gott exempel. Utkonkurrerad på fyra kedjor hos oss ifjol, sen går han direkt in som förstecenter i Väsby den här säsongen. Det var helt otänkbart att han ens skulle få röra centerrollen här ifjol, trots att vi hade en sån som Christoffer Jansson som tredjecenter.
roger_sundsvall: Varken Västervik eller Tingsryd är någpn drömmotståndare i kvarten. Speciellt Tingsryd som har en grym form nu och går som tåget. Väljer hellre Mora om det står mellan dessa.
JanneH: Jag tror det mer beror på skadorna. När skadorna på backarna kommer som vanligt så måste forwards hjälpa till mer i defensiven och blir då mer trötta än vanligt och har inte orken 100 % att vara så där livsfarliga offensivt som de ... | #Läs mer ·