1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590814 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22

« · 1402718 Till forumet

Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
Äntligen dags för säsongens seriepremiär i E-on Arena!

Nu gäller det för vårat lag att visa hur det går till att lira och kriga sig till 3 poäng på hemmaplan.
Med tanke på att det gick hyfsat borta mot SAIK i lördags så tror jag att det kan bli seger på torsdag. Jag hoppas att det kommer mycket publik och att stödet blir massivt.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
John K: jag hoppas för eran skull uppe i traktenn att de inte ska vara lika uselt hemma som förra sässen. Med de sagt mot y poäng
Kommentera

John K: Blir onekligen intressant att se hur det här laget kommer att klara sig på hemmaplan. På pappret har vi betydligt mindre konstruktivitet jämfört med föregående säsong, å andra sidan hade vi nära noll på isen då. Var motståndarna tillräckligt kompakta och tålmodiga i mittzon var vi fucked direkt när det gäller antal skapade målchanser.

Nu är det väldigt tidigt att spekulera om någonting (minns i fjol hur vi trala-lallade efter dom inledande omgångarna), men jag har svårt att se att vi inte kommer att kunna spela med mer fart i år. Förhoppningsvis redan från egen zon. Fjolårets sävlighet när backarna fått tag i erövrad puck var ju den största anledningen till lättläsbarhet (för att inte tala om hur många målchanser som skapades när en checkande motståndarforward fick puckförande back (hej Kolan/Jokela!) att drabbas av stressrelaterad puckpsykos).
Här vore det mysigt om man fick se en rejäl uppryckning.

Längtar till nedsläpp. Den här matchen kommer att ge fingervisningar om mycket. Hur vi står oss i jämförelse med Växjö. Hur vi tar tag i taktpinnar. Om vi kan vara offensiva med kontroll. Osv.
Själv känner jag viss optimism. Jag ha svårt att tro att vi får en AIK-2010/11-revisited i Växjö. Nej, jag vill inte bli överbevisad. Då blir det fosterställning.
Kommentera

Johnny Bravo: Det stod inget om Hagos...
Kommentera

Kattgubben: Nä det gjorde det inte :/
Kommentera

Kattgubben: Äh vi kan väl utgå ifrån att Hagos fortfarande är skadad. Det vore inte förvånande samtidigt som man blir positivt överraskad om han står med på laguppställningen i morgon.
Kommentera

Olle: Nä, när det gäller Timrå och skador/sjukdomar blir man aldrig förvånad
Kommentera

Olle: vi har, enligt föreningen, värvat för att vara mer skadetålig i år. Men ärligt; vad är skillnaden inledningsvis i år jämfört med ifjol. Kan tycka att vi har fler borta nu än vid samma tid ifjol.

Det är jäkligt synd & tråkigt. Jag hade hoppats att vi skulle ha ordinarie lag från start. Hagos, pikken och Halonen utgör ju stora delar av vad vi har i klass-väg. Hade hoppats att åtminstone Hagos skulle vara tillbaka tills i morgon. Han kommer att vara viktig i år tror jag.
Kommentera

Skador är otur. Varför blundar så många för det?
Kommentera

Kerstin_k: Ja det är ju uselt. Vissa säger att vi inte har fler skador än andra och vissa säger att det bara är otur. Själv vet jag inte. Som du säger, det är nyckelspelare som är borta, såna som ska spela så många omgångar som det bara går.

Jag hade hoppats på att vi skulle ha en hälsosam konkurrenssituation i laget när det drog igång. Vi har många spelare som är i behov av att bevisa vad dom går för och nu gäller inte det resonemanget längre. Vi får ställa de spelare som vi har på isen, som vanligt.

Edit: Och med "uselt" vill jag bara förtydliga att jag inte klagar på allt och alla utan att det är trist att vi inte får spela med fullt lag. Så, nu var det sagt.

Redigerad kommentar

Kommentera

KORITFW: Spela inte på svenska spel då i Eon arena, om man BARA ska tycka det är otur. Hela arenan stinker otur,skador,sjukdomar mm. har aldrig varit med om liknande i andra lag. man kan tro att 1969 när Timrå ishall byggdes var på en gammal kykogård. oooooooooo
Kommentera

Iphone70: Men sluta med det där nu. Vi har inte fler skador än andra lag. Det har bevisats flera gånger. Det har bara blivit en grej av media, och nu tror alla på den.
Kommentera

hubbenorlen: Just nu har vi faktiskt det. Det är bara HV71 som har lika många på skadelistan. Men sånt där svänger ju under seriens gång.

Edit: I och med Larssons skada så ligger vi faktiskt i topp, fel av mig. Rätt ska vara rätt.

Redigerad kommentar

Kommentera

hubbenorlen: vi får väl se fram till Jul.
Kommentera

Olle: Det jobbiga är ju vilka det är skador på också. Med all respekt för lirarna så hade jag ju hellre sett bagarn borta än hagos, högström än halonen och önerud än pikken tex.
Kommentera

Iphone70: Hej och välkommen till HS.

Få se nu. Du har på dina första nio inlägg hunnit med att dissa i tur och ordning hemsidan, klubbens värde, Pikkarainen, "våra så kallade stars", scoutingen och arenan.

Men i övrigt verkar du vara en positiv person. Än en gång, välkommen!
Kommentera

Olle: Självklart kan vi ha det vid vissa givna tillfällen. Jag pratade generellt.
Men det förstod du nog.
Kommentera

Berglund: Ja på det sättet har vi ju helt klart otur. Men det finns ju en liten positiv sida med det också: Unga spelare som tex Edlund får några matcher i benen och en chans att visa upp sig.
Kommentera

Hur är läget i laget inför lakers?
Kommentera

Ja, skador kommer i alla föreningar, mer eller mindre. Det tror jag att man som förening får räkna med. Därför är det utomordentligt viktigt att vi har ett lag som består av ett antal extraspelare. När skadorna kommer får man också hoppas att det är "rätt" spelare som blir skadad.
I en förening som Timrå IK, i synnerhet i år, så är det ju än mer viktigt att lagets mer framstående namn får vara hel. Timrå IK har liksom inte råd att ha alltför många såna spelare på skadelistan.

Namn som Pikkarainen, Hagos och Halonen känns verkligen inte bra att ha på skadelistan. Bara att hoppas att det blir ett snabbt tillfrisknande.
Kommentera

hubbenorlen: Av ren nyfikenhet så skulle jag gärna se statistik på området som sträcker sig över dom 3-4 senaste säsongerna. Känslan är att det har varit väldigt många skador i Timrå IK. Det kan ju delvis bero på att vi inte haft en bred och skadetålig trupp, hade vi haft likvärdiga ersättare på bänken så kanske man inte hade reagerat över det här med skador.

Dom här bevisen du talar om får du gärna referera till. Och det säger jag inte för att jag är skeptisk utan för att jag är just nyfiken. Men det förstod du nog.
Kommentera

nixXz: Halonen, Pikkarainen och Larsson på skadelistan. Inget om Hagos så man får ju hoppas att det innebär att han är spelklar.
Kommentera

Olle: Här är länken från hela intervjun.
Kommentera

Jockz: jag diggar Perra..
Kommentera

Ser att avgiftningen av Pikken tar längre tid än beräknat..
Kommentera

mikenomad: Klamydia tar sin tid att bota..
Kommentera

jå1: Klamman är inte att leka med! =)
Kommentera

Olle:
vad har det varit med honom då?
Kommentera

Mycket rykten om Pikken, men aldrig får man några motiveringar/källor.
Kommentera

liston: Vad har det varit med vem? Hagos? Där var det väl känningar från någon gammal skada om jag inte minns fel.
Kommentera

SMP (Smålandsposten) tippar vinst för timrå idag 3-1
Kommentera

Växjö inför match:
"Timrå gnuggar på bra, det såg vi inte minst mot Skellefteå senast. Jag tror att de gått ihop hela laget, kanske hela bygden, med tanke på hur utdömda de har blivit. Det är lite ”vi mot hela världen” och det ska man inte underskatta."

Har dom läst Jimmys senaste blogg kanske? :)
Kommentera

Ser att Murley twittrar med Lander :)

mattmurley19 matt murley
First win of the season, huge 2 points for our team on the road especially in that building. Lots more wins to come for Timra !!!
17 Sep
in reply to ↑
Anton Lander
@Landie51 Anton Lander
@mattmurley19 yeah!!!! Did you go for the five hole on ?;)
17 Sep via Twitter for iPhone
Kommentera

I kväll är det vinst som gäller. Det är mycket viktigt, inte minst inför kommande matcher. Självfötroende är A & O i nuläget.
Varken TIK eller Lakers har någon 3-poängare så det kommer troligen att bli en sevärd kamp, med betoning på kamp, skönspelet kan vi nog glömma i kväll.
Gå för vinst TIK, just do it!
Kommentera

En utmaning inför kvällen. Stäng av dreamboxen och ta er till arenan.

Nu kör vi!
Kommentera

The great one: Har ingen barnvakt, så jag blir hemma :/

Hoppas att nån vänlig själ filmar hela introt och lägger ut det på tuben, jag är sjukt spänd på att se hur det ser ut i år.
Kommentera

Tittar man på Ticnets arenaöversikt så finns det en del tomma platser fortfarande, men det ser ut att bli skaplig beläggning iallafall.
Känns så fantiastiskt roligt att äntligen få se på riktig hockey igen och framförallt att få se vad våra grabbar kan prestera med ordentligt publikstöd.
Är det ingen som varit på någon morgonvärmning och kan komma med någon rapport därifrån? Känner ett enormt informationsbegär inför den här otroligt viktiga matchen.

Alle man till Eon! Nu kör vi!
Kommentera

P A: Med tanke på att man missade avslutningen och vad som blev den viktigaste matchen under hela säsongen ifjol (p.g.a Thailandsresa) så känns det som en ynnest att åter få var på plats. Hoppas på riktigt bra uppslutning ikväll, det lär behövas!

Forza Timrå!!
Kommentera

Dream Team:

Vi synes på barrikaderna..... ikvä'll
Kommentera

Abron: Yep, so we do!
Kommentera

Dream Team: Ja vi får väl morsa på varann lite kort som vanligt :)
Kommentera

Det ska bli intressant att se om hemmaspelet har förbättrats den här säsongen. En första indikation kan komma i kväll. Full fart mot 3 poäng!
Kommentera

Simmalugnt: Vet inte vilka förväntningar man ska ha med tanke på att det är Växjö vi möter. Jag hoppas på en matchbild där vi för spelet från första nedsläpp och vinner med klara 4-1 men mycket talar väl för att det kan bli en ganska tight historia.
Kommentera

Olle: Gladhockey kan vi glömma ikväll. Men så länge Timrå krigar, slåss och grisar som fasiken och gör livet allmänt miserabelt för Växjö så är ju nöjd.
Vi ska grisa hem tre poäng idag och vi i publiken ska hjälpa till på alla sätt!
(Ja, jag börjar känna mig övertänd nu...)
Kommentera

P A: Exakt! Det får se ut hur det vill bara det blir tre poäng och det resonemanget får gälla hela säsongen.
Kommentera

P A:

HuGa ja.

Själv skulle jag farit till Germany idag, men det fanns inte en chans då hjärtat styr denna kväll.

Har svårt med koncentrationen idag, så det kanske blir en övertändning även för mig.

3 points ikväll skulle smaka fågel.
Kommentera

Abron: Vi kan väl vara överens om att vi undviker Kalkon?
Kommentera

Johnny Bravo:

Kan vi , men Lakers är bra. Ikväll gäller det att vara aggressiv, tätt på motståndarna och framför allt ingen Kola i egen zon.

Deras första line imponerar på mig, samt Gerber.
Kommentera

« · 1402718