hubbenorlen: Jag tror egentligen inte heller att de skulle ha klarat sig kvar men inte heller att de skulle ha varit totalt värdelösa. Kanske ungefär som TIK så här långt.
Men det är ju egentligen ointressant vad de allsvenska lagen skulle kunna göra under 55 elitserielunkmatcher, utan snarare vad de mäktar med under 10 nervfyllda kampfyllda matcher där de har allt att vinna.
Jag känner mig mycket osäker på om TIK med nuvarande tränare och avsaknad av fungerande spelsystem mot hårt sluggande stressande lag kommer att klara ut det. Inget man sett så här långt tyder på det i alla fall.
Men jag tror inte på Strumpan heller bör tilläggas. Tycker inte att hans meriter är så mycket att hylla direkt.
inbetweendreams: zäta kanske kan få med sig datsyuk, så har vi ju en ny straffskytt i klass med hirschowitzz =)
denna straff går ju inte av för hackor ;)
Modano: Pikken verkar ju inte få gå på heller, han vart ju bänkad ett tag förra matchen när han smällde igen båsdörren av ren frustration.
Nä värva hellre 2 spelare och byt ut tränarna säger jag.
Edb: Ja Wandell skulle inte vara fel, å andra sidan är det många jag inte skulle säga nej till med tanke på vårt prekära läge. Och då speciellt en back.
Jag kan inte förstå att det ska vara så svårt att få tag på en förste back av rang. Alla andra klubbar klarar ju det, varför inte vi?
bobrov: med tanke på ev lockout samt utematch mot brynäs så får dom se till att hålla sig kvar...
ge oss en hårdskjutande back att ha i pp så tror jag vi kommer få många enkal mål :) kolla på växjös finne, heikkinen utan honom hade dom varit dyngsist...
SuperMupster:
Absolut. Visst krävde Brendl en hel del pengar, men tittar man på den totala omsättningen på året så är det inte så otroligt mycket för att fortsätta vara ett ES lag. Personligen tror jag med säkerhet att en sån spelare skulle lyft oss ur träsket redan. Matchen mot Modo där det var 7 pp har kunnat fått en helt annan utgång med en sån sniper!
Redigerad kommentar
erathoo: Pikkolainen kommer alltid att vara alldeles för tungåkt o trög ... ..orkar han hålla någorlunda tempo i 1 match o gör något mål så syns han sedan inte alls överhuvudtaget i de 3-4 följande matcherna... det är som om han måste vila sig i form för att orka med i åkningen var 4:e...
det blir en slags lyxvara med dyr etikett som står på TIK hyllan o ser bra ut där..men fungerar dåligt när man tar fram den o sätter den på bordet o använder den..
Modano: Wikegård skulle nog bli snopen när han märkte att inte Zäta, A-P Berg och Modin spelar i Timrå längre.
Poppe, ja. Han hatar nog att förlora kvalserien. Åtminstone såg han jättesur ut när han åkte ur i våras.
Challe? Varför stå med stressacne när han kan chilla i stallet med modopröjs?