T T: Med 8 spelare borta så känns kanske kvällens match inte så spännande på förhand. Däremot är jag riktigt förväntansfull på hur föreningen kommer att välkomna en nästan fullsatt NHK arena för första gången på många år. Med kring aktiviteter och dylikt. I kväll har dom chansen.
Timråik123456: VARFÖR testar man inte en annan målvakt nu när kvalet är klart . Om man envisas med Svedberg o sen går han sönder i omgång 51 och Brattström är helt iskall på bänken = ???
Dr.Krykov: Antagligen resonerar man som så att det är kört och eftersom Jansson och Kaijser är inte aktuella sen när Wedda, Collberg, Ohlsson m fl är tillbaka så väljer man att gå kort om folk och lufta några juniorer istället.
Kerstin_k: 8 spelare på skadelistan. Frågan är om vi kommer få tillbaka spelare inför kvalet eller om vi kommer att ha 24 spelare på skadelistan istället?
8671: Jag tycker att vi de senaste 10 matcherna haft otroligt få ordnade, strukturerade anfall. Det är nu bara dump chase, eller flipp puckar ur egen zon. Inga linjer i anfallsspelet
lincoln: håller med. Och när vi väl får chanserna så är man totalt iskall. Rensfeldt tar avslut från kanten själv när vi kommer i 2-1-läge. Man kan nästan se hur han tänker ”jag får ett skott på mål i statistiken iallafall”. Det är oroande inför kvalet, jag tror inte det bara är att trycka på ”på”-knappen när man ska börja föra matcherna mot AIK.
Gällande att man inte ens kan fylla arenan när biljetterna är gratis, nä det kanske har lite att göra med kvalitén på produkten man levererar. Den är kass.
She: haha, det bara osar loser om gänget och alla pacifister i klacken står och sjunger lyckligt! Kan inte någon ta ton på att bua ut den här patetiska hockeyn? Fan, inte ens PP som vi levt på funkar. Men jag gissar att halva laget är på E-street i helgen och firar att man är sämst i vanlig ordning. Nu skiter jag i det här och har ångest fram mot kvalet. DÅ HÖRS VI!!!
tjobba: Vart är alla då? Känns lite som att folk köpt biljetter bara för att gratis är gott... Ser dock på tv (ifrån Umeå) men ser bu halvtomt ut på läktarna från soffan.