Andersson: Blir riktigt irriterad och besviken och arg om vi inte lyckas ta 3p ikväll. Livsviktiga 3p. Allt annat vore orättvist. Men vi vet vad som kan hända i hockey 2-0 är inget kan gå snabbt till 2-2.
Bragd-Birger: Alvarez har gjort 3p på 1 match och 2 perioder. Nu börjar han visa vad han kan. Jag skulle vilja sammanfatta hans spelstil med ett ord: Bök.
Säsongensmest utskällda spelare (målfoto före Olofsson) börjar fanimej höja sig. Tycker Alvarez driver på rätt bra offensivt.
Men: det här borde ha varit avgjort. Lyckas Timrå fortsätta trenden att avvakta ä n n u mer för varje period sätter jag en hunka på att det blir max 1 pinne. Vilket vore förjävligt och faktiskt pinsamt. Växjö är helt menlösa ikväll. Om Timrå börjar stå upp lite mer i mittzonen och öka tempot lite, så...har vi tre poäng.
Hualigen. Ser inte fram emot 3e. Visa att jag har fel, Timrå.
Zäta75: Samma här! Trots 30 skott mer så kändes fan mer närmare 1-1 Nu kör vi i 3:e inte fan orkar Växjö med om vi växlar upp, Kör över deras 2 backar. Forza Timrå!
Charlie2: Jag ställde mig upp och skrek rakt ut när 2-0 kom med 6 sekunder kvar. 28-9 i skott borde stå 3-4 noll efter två missade ppn med bra chanser.
Olle: Tappade förtroende för hur Timrå hanterar sånna situationer när Bohm fick sig en tryckare och Timrå spelarna bara åkte fram o putta på Brunnäsaren som gav ut proppen
The great one: Hade nån Timråspelare hoppat på honom hade Nilsson åkt på en utvisning garanterat. Timrå är för dåliga på att sätta press på domaren och sen undrar vi varför vi inte får nått med oss i nån match.
The great one: för det första så ska ju nån sänka honom i isen efter det där. För det andra ska han ut två minuter för osportsligt uppförande när han spelar pucken i mål efter avblåsning. Domarskandal.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen