*Måste* till skärpning i rensningarna. Man kan inte stå 1,5 meter ifrån blålinjen och slå pucken på skridskon på en anfallare, det är precis så man sätter sig i sjukt onödig press.
Klart det inte är mål. Men Växjöspelarna agerar som om det vore ett självklart mål och gratulerar varandra.. Hade vi haft samma domare som mot Skellefteå hade det säkert fått rätt.
Nämen, ett domslut med oss, som förvisso va helt rätt och ganska enkelt. Men vi brukar få de där emot oss. Växjö skulle ju ha en utvisning för too many players också, den släppte zebrorna
Andersson: Blir riktigt irriterad och besviken och arg om vi inte lyckas ta 3p ikväll. Livsviktiga 3p. Allt annat vore orättvist. Men vi vet vad som kan hända i hockey 2-0 är inget kan gå snabbt till 2-2.
Bragd-Birger: Alvarez har gjort 3p på 1 match och 2 perioder. Nu börjar han visa vad han kan. Jag skulle vilja sammanfatta hans spelstil med ett ord: Bök.
Säsongensmest utskällda spelare (målfoto före Olofsson) börjar fanimej höja sig. Tycker Alvarez driver på rätt bra offensivt.
Men: det här borde ha varit avgjort. Lyckas Timrå fortsätta trenden att avvakta ä n n u mer för varje period sätter jag en hunka på att det blir max 1 pinne. Vilket vore förjävligt och faktiskt pinsamt. Växjö är helt menlösa ikväll. Om Timrå börjar stå upp lite mer i mittzonen och öka tempot lite, så...har vi tre poäng.
Hualigen. Ser inte fram emot 3e. Visa att jag har fel, Timrå.
Zäta75: Samma här! Trots 30 skott mer så kändes fan mer närmare 1-1 Nu kör vi i 3:e inte fan orkar Växjö med om vi växlar upp, Kör över deras 2 backar. Forza Timrå!
Charlie2: Jag ställde mig upp och skrek rakt ut när 2-0 kom med 6 sekunder kvar. 28-9 i skott borde stå 3-4 noll efter två missade ppn med bra chanser.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen