1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590936 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22

« · 2280452 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Sputnik: Det har väl Jehovas sagt i 100 år typ!
Låst ämne

DenRöda: Han skrev den 15:e januari.
"Lugn snart kommer frälsaren 🤩"

Vi får väl se om det är önskedrömmar eller om han faktiskt har nått rykte/info att gå på..
Låst ämne

Sputnik: När skrev han det? Och vem är frälsaren? Tänkte så jag slipper skrolla igenom allt
Låst ämne

Sputnik: Vafan, det nämndes ju inte ens namn på spelaren. Jag säger fake news på den
Låst ämne

Kerstin_k: Jo var väl Luffaren som antydde det.
Vet att nämnde har haft rätt för och verkar ha bra källor.
Hoppas det finns sanning i ryktet även denna gång. 🙏

Men om det hade varit nära med något borde det florerat i media känns det som, svårt att hålla saker hemligt nuförtiden..
Låst ämne

hubbenorlen: Frälsaren var väl klar va? Skulle inte han komma snart? Det var väl vad som skrevs här inne?

Jävligt spännande att se vem frälsaren är.
Låst ämne

hubbenorlen: Beror väl på hur målvakten serpå uppdraget. Minns när Rögle värvade in Anders Lindbäck för att överleva och hålla sig kvar i SHL. Man kan väl lugnt säga att han hade en stor betydelse med spelet han presterade i kvalet mot Karlskoga.

Tror just en målvakt kan se chansen att få stå mycket och på så sett få ett skyltfönster inför framtiden.
Låst ämne

Zäta75: Fast nej, han pratade inte om att värva en målvakt. Han specificerade över huvud taget inte vad han är ute efter. Att som bottenlag lägga stora pengar på en målvakt tycker jag känns väldigt osäkert. Vi kommer förmodligen inte ha chans på en toppmålvakt i det här läget. Bättre då att stärka upp backsidan.
Låst ämne

Sputnik: Ja eller han är ju iofs rätt svävande i ett av hans svar. Ros frågar- är det en back du vill ha in?
Nubben svarar- jag tittar över hela laget.

Så förhoppningsvis är målvakt inte helt uteslutet. 🙏
Låst ämne

Perreman: Hittar vårat försvar en bra lägsta-nivå så tror jag Johansson kan göra det riktigt bra som siste-man. Om allt klaffar så kan han ligga på runt 2 insläppta mål per match och det är ändå klassat som topp 10 i SHL. Just med allt detta tror jag också han kan bli jämnare också.
Låst ämne

FH - avdammad: Första matchen den här säsongen som Växjö nollades….
Låst ämne

Zäta75: Tack för länken! Synd att jag inte har Aftonbladet Plus bara.
Låst ämne

Perreman: En annan intressant statistik säger att vi är starka på hemmaplan där vi tagit 24p på 16 matcher,målskillnad -4 vilket är bättre än Malmö och lika bra som Linköping och Färjestad.

På bortais har vi bara tagit 10p på 16 matcher och är sämst av alla lag med en målskillnad på -28! En klar besvikelse och här måste vi förbättra oss och ta fler poäng.
Låst ämne

fantasilos: Ja, om du har aftonbladet plus. Se länken 60 min bara Timrå.

Det glädjer mig att de letar en ny målvakt. Sedan verkar de ev leta en ny back istället för center.
Låst ämne

Zäta75: Fast jag tolkade tvärt emot. Nubben sa han visste vilken/vilka positioner han ville förstärka men det var hemligt. Innan dess i sändningen hade han väl mer eller mindre sagt att han inte tyckte man kunde belasta nått på målvakterna. Att han är nöjd med dom typ.

Jag har inga goa vibbar över att han kollar över måkvaktssidan tyvärr.
Låst ämne

FH - avdammad: Rätt trevligt att läsa lite snabb statistik över matchen. 27 (!) avslut i skottsektorn. Det är mer än antalet avslut totalt sett i vissa matcher. Dessutom bara 8 avslut mot oss i skottsektorn.
Rent statistiskt rätt bra även mot SAIK, men illa resultat då. Hoppas det kan vara en ny, högre nivå laget hittat nu. Vore skönt om Nubben kan hitta någon vettig målvakt också som kan stänga till även om försvaret har en dålig dag.
Låst ämne

Zäta75: Jaså, sa Nubben att han letar målvakt, går den intervjun att se någonstans? Det låter lovande.
Låst ämne

mikenomad: Hafsig match där vi var äckligt disciplinerade.
Låst ämne

Olle: Exakt. Hur jääävla många gånger har inte alltings jävlighet ställt till det för oss men inte fan har det bekommit "experterna" när de efteråt sågat vår insats. Vi ägde ut regerande Svenska mästarna, punkt. En bra lördag helt enkelt. Överjävligt bra t.o.m
Låst ämne

Matsg: Inget illa ment men jag tycker vi ska sluta ursäkta våra motståndare när dom torskar mot oss och råkar ha några spelare borta. Det här var Timrå propaganda ikväll. Inte en perfekt match men så nära att äga en match som vi varit sedan…ja tamefan jag minns inte. Det tar vi med oss istället.
Låst ämne

söder över: Härligt med en seger och tre sköna poäng in på kontot! Dock saknade Växjö ett antal ordinarie backar + Rosén och de såg riktigt svaga ut.

Nu ligger vi endast 5p efter Mif (målskillnaden inräknad) med 1 match mindre spelad. En vinst till behövs för att vi ska haka på skåningarna och helst nu direkt mot LHC på måndag

Som alla ser så är det försvarsspelet som kommer att avgöra om vi spelar i SHL nästa säsong eller om vi åker ner i HA igen.

Vi kan väl konstatera att det tog tränarna ungefär 31 matcher för att hitta rätt kedjekonstellationer och att det defensiva spelet fortfarande är svagt på den här nivån även om Diddes återkomst känns riktigt bra.

Även om JJ fick hålla nollan idag så har vi släppt in 116 mål på 32 matcher vilket är urdåligt och sämst av alla lag i SHL (snitt 3.62/match). Om vi på våra återstående 20 matcher släpper in 3 mål i snitt vilket är snittet Malmö har idag kommer vi efter 52 omgångar stå på 176 insläppta! vilket är bedrövligt dåligt (förvisso 6 mål mindre än säsongen 18/19).

Vårt anfallsspel håller däremot klar SHL klass. Vi har gjort lika många mål framåt som Malmö, Örebro, Brynäs, Linköping och klart fler än DIF. Alltid nått att glädjas över.

Jag tycker vi har tillräckligt bra spelare för att ligga högre upp i tabellen men vi ligger där vi ligger pga att våra tränare inte har kompetensen att få ut det bästa av laget. Vi får hoppas att Malmö och DIF flippar till det fullständigt.
Låst ämne

Zäta75: som Hartmann sa i intervjun så är det nog bäst om vi tar en match i taget och struntar i om det är en 6 pinnars match eller ej. Fokusera på en match i taget oavsett vilka vi möter, oavsett hur det gick i matchen innan och oavsett vilken match som kommer härnäst.
Låst ämne

Zäta75:
Håller helt med. Känns mer och mer som en ny målvakt kan vara avgörande för att hänga kvar (trots nollan idag). Vore fint att sno Salak framför DIF.
Låst ämne

kulltorp: 44-19 i skott ikväll var imponerande. Men ett mycket blekt Växjö ikväll.

Nubben letar ny målvakt. Det framkom i aftonbladets 60 min intervju från innan Skellefteåmatchen. Jag räknar med att han kommer att hitta en målvakt innan deadline och då får Rajaniemi lämna truppen. Johansson är en bra andramålvakt i SHL
, men för ojämn. Kan hålla nollan och i nästa match släppa 5-6 puckar.
Låst ämne

Icing-Ove: Japp, men vi behövde ett blekt Växjö idag. Yihaa!!
Låst ämne

JanneH: Grymt viktig seger idag. Grymt! Nu gäller det att vinna 6-poängsmatchen på måndag hemma mot Linköping. Oerhört viktig match! Senast hemma mot dem var vi bättre men var ineffektiva och hittade ett sätt att förlora. Vi har vunnit 7 av de 8 senaste hemmamatcherna. Fortsätt denna trend tack! Sätt ännu mer press på pågarna.

Spelae som underpresterat hittills som Lundin och Alvarez har varit bra de två senaste matcherna. Rattie och Åberg måste börja leverera. Men det kommer säkert snart. Mycket glädjande att se Rattie tillbaka där han ska vara till vänster i 1a pp.

Det finns hopp grabbuslingar!
Låst ämne

söder över: tänkte på situationen när hartmann gurglar till det lite i andra perioden när han får en liten smäll efter avblåsning. Där måste alla timråspelare in i högen. Efter en sån här match ser man ju att det inte är offensiv spets vi saknar, det är det mentala. Så många duktiga spelare skulle inte bränna så många klara målchanser om deras huvve var på rätt plats. Vi måste in med en obekväm spelare som köttar igång elden i matcherna. Inte en Rosa eller en Brendl.
Låst ämne

JanneH: Grattis till en viktig seger! Slakten där i tredje akten. Tyckte Växjö var bleka, men Timrå rörde på benen och ville mer. Jagade på bra vid sargerna i första av vad jag såg. Percy i Malmö kan ju inte vara nöjd. Hockey hade varit sekundärt även för mig om man hade så nära till Lilla Torg. Känn ingen sorg...
Låst ämne

Kloka ord från Hartmann
Låst ämne

JanneH: hahaha! Instämmer!

Jag gillade Hartmanns intervju,

PulverLasse vill väcka lite spekulation om tabellen och Sebbe plockar ner det till typ -äääh det är en match i taget som gäller för Timrå.

Ingen vits i det här läget att stirra på tabellen man måste vinna varje match och får stabilitet i spelet..
Låst ämne

söder över: fan vad kul att vinna en match... det här måste vi göra om nån gång!
Låst ämne

Tom Topp: mm främst i första halvan…. Sedan blev Växjös backar toktröga och dom fick sämre uppspel och långt lag…

Jag ser inte detta som ett styrkeprov men det var mentalt superviktig seger. Hade Timrå hittat ett sätt att torska idag hade det blivit riktigt pissig stämning här inne och ännu darrigare i laget…
Låst ämne

Tom Topp: Fast vilket lag i SHL släpper inte till chanser varje match? Tycker det är en väldigt bra match genomförd. Både i andra och tredje stänger vi ner dom
Låst ämne

Ser matchen i efterhand. Rättvis seger, men vi släpper fortfarande till för mycket öppna chanser! Växsjö hade kunnat gjort både två och tre mål!
Låst ämne

Olle: precis så.

Växjö går på knäna på backarna nu men vi kunde förvaltat det bättre.

Men…

Man är fortfarande i hockeyskola angående att inte fastna med 3an för högt vid spelvändningar så jag misstänker att det prioriterades hårdare än att frw skulle jaga sista krämen ur lakers backar…

Sett över matcherna som är kvar är det viktigare att laget slutar bjuda på farliga kontringar.

Så fine…

3-0 är tre noll det var bra!

Stabilt rättvist och konsekvent.

En trygg seger.
Låst ämne

Bragd-Birger: JJ gör en stabil match, det borde inte råda någon tvivel alls om vilken målvakt som får åka tillbaka till soumi om nubben värvar en ny målvakt.

Tycker många gör det bra i spelet utan puck idag, Lodin och Liljegren är riktigt bra. Westerlund måste få ett treårskontrakt på bordet.

Sen det taktiska, det jag tycker Timrå gör för dåligt är att man går för mesigt på Växjös backar. Å andra sidan får vi en del press i zon ändå så man kanske inte ska klaga.

Ineffektiviteten höll på att bryta ner mig fullständigt idag men 3 pinnar är 3 pinnar. Nu blickar vi uppåt!
Låst ämne

Rallarn: den här matchen speglar fjolårets säsong i HA. Johansson som har lite tur på sin sida men ändå är överlägsen. Timrå som rent generellt snittar på över 40 skott på mål i matcherna. Klubbor som är i vägen för motståndarna. Vinner varenda närkamp. Nu fortsätter vi på exakt samma spår resten av säsongen!!
Låst ämne

Dubbeld: Bara bra om DIF ”tror” att det kan gå
Låst ämne

Bragd-Birger: Timrå var giftiga som fan idag, märkligt hur det svänger. Håll i håll ut.
Låst ämne

Gött med 3 poäng! Men tycker faktiskt inte att Timrå gör en taktiskt lysande match. Alldeles för passivt och avvaktande stora delar, i synnerhet i mittzonen. Å andra sidan funkade det mot ett närmast likblekt Växjö.

Lite marginaler på rätt sida också. Hade kunnat trilla in någon puck i 1a, då hade det kanske blivit en annan match. Fast vete faen om Växjö orkat stå emot ett mer jagande, desperat Timrå i dag.

Skönt för JJ att hålla nollan. Han gjorde det bra, och hade som sagt lite marginaler med sig.

Lundin bra i 1a, men försvann mer och mer offensivt ju längre matchen led. Fattar fortfarande inte att det inte klickar riktigt där. SHL-tempot precis över hans komfortzon?

I övrigt inte så mycket att tillägga, mer än att det är jävligt starkt av Timrå att gå in och ändå göra det som krävs. Samma fokus men lite högre press i mittzonen mot LHC, så...finns det klara chanser till en ny seger.

Gissar att det är liiite svettigt långt söderut nu ändå. 4 poäng är ingenting, i synnerhet när underhundarna har en match mindre spelad.

Vackert Timrå!
Hockey är nog, trots allt, en rätt så underbar sport!
Låst ämne

Nu sitter man på väg hem från matchen och vilken jäkla skön seger! 3-0 var jävlarimig i underkant men 3 poäng är taget alla dagar i veckan. Nu flåsar vi MIF i röven.
Låst ämne

Dubbeld: Lite förundrad är man ju ändå att vi kan hålla nollan mot Växjö och släppa in ett mål mot Leksand, men i dom andra matcherna släpper vi in 5-6 mål. Nu vann vi vilket är jättepositivt, men man fick lite känslan i början av matchen att denna match lika gärna kunnat slå lite hur som helst med tanke på hur lätt Växjö fick glida igenom centralt. Hade vi släppt in 1-2 mål där tror jag det lika gärna kunnat bli liknande resultat som i dom andra matcherna. Missförstå mig rätt jag tycker vi gör en jättebra match, men man hoppas ju att vi kan vara lite mer tighta redan från start så vi slipper sätta oss i jobbiga sitsar nu när serien börjar gå in i sluttampen.
Låst ämne

Undrar om detta är första matchen vi vinner skotten alla 3 perioderna , det måste vara sällsynt iaf
Låst ämne

Dubbeld: Skit i Leksand. Vi var bra idag. Riktigt bra
Låst ämne

Silly: Är mest besviken på Leksand om ja ska vara ärlig.
Låst ämne

RunarUp: Just idag beror det nog på att det var in en växjö-snubbe o trolla.
Låst ämne

RunarUp:
Djurgården snodde 2 poäng av Leksand !
Låst ämne

Herminator: Apglad, men nu får ni ge er!

Inte mycket gnäll från Lakers. Varken från ledare eller spelare när allt går emot.

Tänk Rönnberg och Lundqvist i samma situation.
Som Växjö-Bo är jag lite less på allt skit Lakers får.

Älskar däremot Timrå.
Låst ämne

Straffar mellan Djurgårn o Leksand, fan hade ju vars dunder om dom jävlarna inte ens fick med sig 1 poäng..
Låst ämne

En reflektion såhär efter tre poäng. Hade Ludvig Nilsson spelat i FBK eller Frölunda hade hans mål godkänts. Over n out!
Låst ämne

« · 2280452 · »