Långben: Det är ju ändå bara ett mål som skiljer, det känns som att vi har chans på alla poängen ikväll. Å andra sidan känns det som en sån där match när inget funkar och motståndarna gör mål på varenda chans dom får.
Även om det snackas om att målet är slutspel så är det väl ändå så att vi ska överleva. Vi har några spelare som hakat sig kvar från tiden i allsvenskan och dom måste vi bryta med till nästa säsong för att kunna etablera oss som ett mittenlag i SHL.
Herminator: Pääjärvi så mycket bättre än Hartmann just nu. Och Walli detsamma jämfört med Lundin. Ge Pääjärvi och Walli mer speltid och Hartmann och Lundin mindre
Anledningen att jag säger Walli i PP är att han brukar våga hålla i pucken och vågar utmana. Ingen av våra andra spelare gör det, förutom möjligtvis Wedin. Det ser ut som de saknar självförtroendet och hellre passar bort pucken än att gå på avslut själv. Frekvensen egna avslut kontra att ge bort pucken till lagkamrat måste upp med 50%, minst. Då kan det hända grejer och vi får returer etc
Dubbeld: bottennapp kommer. Kanske är det nu. Men Växjö är inte bra heller. Timrå har ju visat otaliga gånger att de inte ger upp så hoppet finns fortfarande
eliassjo : Vet att flera kommenterade under/efter matchen mot BIF att de spelade såå tråkigt(vilket jag inte tyckte måste jag säga) men detta Växczjö... snacka om att dom Åke-trååkar ut oss ordentligt. Vilket förvisso ger dom 3p antagligen
Känns som att det kommer krävas ett till tal av Lander i periodpausen nu. Växjo ger ett ganska trevande intryck men leder ändå på grund av att Timrå är för bekväma i viktiga lägen.
JonteD: Dahlén bara sitter och garvar i båset efter att Lundin missat hela jävla Atlanten med en badboll från 1 meters avstånd. Missar man såna där lägen mot Växjö så vinner man inte hockeymatcher mot Växjö.
Ser ut som katten kring het gröt i PP. Man söker pass hur länge som helst och när man inte hittar pass så gör man ett dåligt avslut. Vet att Växjö är duktiga i BP, men lite mer oreda borde vi väl kunna åstadkomma? Utmana tack.
Känner till det. Önskar att så blir fallet. Att vi lyckas vinna utan att bli slutkörda eller övermodiga tills lördagen infaller. Inte s k mätta heller. Sur över att inte ha fått supportergrejerna ännu. Vill inträda i skrytbygget Malmö Arena som en Kung på lördag. Fy fan vad jag har tänkt dryga mig därinne om allt går som planerat. Gröthalsarna ska ånyo få sig en verbal jävla pisksnärt…