1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592288 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18

« · 2474404 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Zäta75: är dock lite orolig för att vi ska få en Brynäs situation på målvaktsfronten nästa säsong när vi har två förstamålvakter.
Låst ämne

Kerstin_k: Jag håller med dig jag.
Låst ämne

jå1: Ja, men det här blev ju en ganska trivsam lördag ändå. Mindset innan match: säker på torsk. Läskiga och kulturlösa Växjö på besök och hyllning av Timrå-legendar innan. Som upplagt för plattmatch deluxe.

Men ändå: disciplinerat och strukturerat spel där alla chippade in. Tyckte att Timrå gjorde en "Växjö" på Växjö. Det vill säga: tålamod, tålamod och lite mer tålamod. Det och ett PP som var topp notch.

Helt otroligt skön seger!
Låst ämne

jå1: De får väl kolla in våra matcher då. 😎

Hehe närå, Fröberg skall ha en eloge till att han säsong efter säsong lyckas träffa rätt på spetsen. Sen Filander som verkar vara grym på att få ut mycketbav sitt material. I ett slutspel kan allt hända och ett Oskars som har allt att vinna kan blir riktigt läskiga, helt klart.
Låst ämne

Sputnik: Man ska ju lyckas stänga ner den med vilket är lättare sagt än gjort om man kollar poängligan 😅
Låst ämne

Zäta75:

Förutom vi som krossat dem i varenda match hittills, men det nämnde de förstås ingenting om.
Låst ämne

Det finns bara en sak att säga om dagens match.
Låst ämne

Modano: Tycker Ep gör bland sina bästa matcher man såg han inte så mycket och han sköte bytena bra
Låst ämne

jå1: Jo absolut. Tänker mest att man sett i statistiken att de förlorat skotten rätt stort ett par ggr men att Juel spikat igen med.
Klyschigt att säga men en bra defensiv vinner ju mästerskap sägs det. Tror det ligger en del i det ändå.
Stäng ner förstakedjan så är de lite mer behagliga vill jag påstå.
Låst ämne

Zäta75:

Kommentatorn i vår match idag vs den där jävla skrikgrisen: Klasskillnad. Hur fan kan du stå ut med att lyssna på fanskapet? Den dag han kommenterar en Timrå-match blir det garanterat mute för min del. Spelar musik istället.
Låst ämne

Zäta75: Ja, Karla har inte lyckats måla mot oss va?
Låst ämne

Topp 3 idag 1a Walli viket driv kraft en stridsvagn bara förlänga 5 år Kapanen. 2 Didde en riktig krigare täcker mycket skott tacklar hänsynslös offra allt för laget .3 Johansson stabil som vanligt inte en svacka på hela säsongen absolut topp tre i ligan. SKÖNT ATT GE BULLA DEN HÄR SEGERN TIMRÅ IK
Låst ämne

jå1: Ja. Enbart vi i stort sett som lyckats stänga ner Oskarshamn.

Juel bästa målvakt i SHL just nu
Låst ämne

Sputnik: Har för mig att jag läst att Oskars ligger top 3 sett till senaste 20 matcherna, iaf väldigt högt. Fortsätter dom så här så lär det vara en läskig motståndare i ett slutspel.
Låst ämne

The great one: säg det till de som idiotförklarade mig när jag ville se honom som center i 3e kedjan nästa säsong 😉
Låst ämne

Tom Topp: Vilken målfest i Ängelholm 6-7 och skrikfest av Patrik W komnentatorn 😂 Ni måste se den
Låst ämne

Zäta75: Oskarshamn är ruskigt beroende av sina toppspelare. Tror inte det kommer hålla i slutspelet när det tightar ihop sig. De är inne i ett flow nu men man kan inte förlora skotten varje match och förlita sig på att Juel räddar dom match efter match heller.
Låst ämne

WALLI bäst i Timrå som vanligt! Förläng!!
Låst ämne

söder över: Ingen vill möta Oskarshamn i slutspel säger dom i studion
Låst ämne

jå1: okej då! Men mot Luleå fanns det ingen som var bra, idag var det precis tvärtom! Det svänger fort i hockey!
Låst ämne

mikenomad: hehe...😎😁
Låst ämne

Rallarn: Hehe vi har bara våra övriga 2 bogieteams i FBK och Skellefteå kvar nu. 😅😬
Låst ämne

Zäta75: mm alltid kul med maskotar!

Det är nog inte helt osannolikt att han är med nästa med om inte man lyckats få stopp på bajsviruset…

Tvätta och sprita händer kläder och annat elände!
Låst ämne

Tom Topp: Saik som är serieledare dock 😉
Låst ämne

Zäta75:

Håller med. Wärmhed spelar otroligt moget spel.
Känns inte juniormässig alls.
Låst ämne

The great one: Man får hoppas att han inte tröttnar och vill få en större roll, när han får saker att hända match efter match men man tjuras med att ha han i en 4:e kedja. Finns så mycket mer att få ut där. Han fick ju spela i första en koooort sväng för ett tag sen, lite mer tålamod.
Låst ämne

söder över: Har vi förlorat med Wärmhed med? Jag tror inte det. Tror det är 3 möjligtvis 4 matcher han varit med och vi hae vunnit alla. Rätta mig om jag har fel. Han var mycket bra idag

Snälla Ante fortsätt spela Wärmhed! A-laget mycket viktigare än J20
Låst ämne

Wall-E vilken Jvla kung.
Låst ämne

9908: Bra skrivet! Och vilken vinst mot serieledarna! Betänk att vi hade Lundin, Palola och inte minst Lander borta! Walle bäst idag, men Emil gjorde också sin bästa match på länge!
Låst ämne

mikenomad: det där är en skärmdump värd sin läng i guld! Hahahahahaha
Låst ämne

mikenomad: Aj, den bet Pettis rätt hårt i röva.
Låst ämne

Greven: det flaggades för att han inte skulle göra hela matchen och det är nog klokt efter vätskedrivande sjukdom.

Kul att Walli får pris för matchens lirare.
Rätt!

Didrik Strömberg ska ha en rejäl klapp på axeln med
Han smällde på ordentligt och täckte både passningar och skott defensivt!

Klart godkänd kan som lag ikväll!

Klart dom är svettiga tidigare två matcher med men nu spelade man större delen av matchen som ett lag och det värmer!

Jag ser gärna att finnen får pröva en match nu och ber till högre makter att han gör en supermatch och får igång tävling på målvaktssidan!

Johanson är och har varit stabil som en berggrund men det där lilla extra uteblir de senast 10 matcherna.
Jag inbillar mig att en sund tävling mellan målvakterna ger det lilla extra på isen.

Riktigt kul ikväll! Jag ska fira med ett gympass.

Matchen kalkon ger jag till Tobias Nordlander som visar osedvanligt dålig känsla denna match.

Tvivelaktiga icings och 3-4 offsidebeslut som inte gör annat än hacka sönder matchen.
Oerhört skarpsynt när han tar tvåan på Hanzl från blå med.

Men är det den fränaste kritiken mot domarna så är detta en bra match för dem!

Erixon: det är patetiskt att filma…
Erixon: som back släpper du inte egna slottet!
Stenqvist: det är mål som räknas. Inte felpass.

Annars bra!!!!!!
Låst ämne

Bragd-Birger: Alltså det finns så mycket att säga om detta men ska försöka hålla mig kortfattad.

Sjukt jävla underbar seger och Växjöplastspöket är dödat! Möter vi dom i slutspel så tror jag inte de kommer känna sig helt bekväma efter detta.

Alla gör en bra match i princip. Härlig kämpamoral idag även utan Lander i 2 perioder. Fortsätter vi såhär kommer det ramla in fler 3 poängare

Dahlen visar vägen med 1-0 och vae bättre än på länge åker skridskor kämpar och tar initiativ. Hartmann fortsatt het och Walli underbar som vanligt. Saknar ord för hans prestation. Johansson tät där bak

Nu skiljer det 3p bara upp till Örebro på 3e plats. Färjestad på tisdag blir en slutspelsmatch rakt av. Förhoppningsvis med Lander tillbaka. Färjestad är i fritt fall vad är det 4-5 raka förluster och viktiga spelare borta. Ska de vända trenden eller ska vi lyckas vinna mot även dom äntligen? Det blir superspännande. Räknar med lika stor kämpamoral som idag.

Fira nu kära timråiter. Det ska jag
Låst ämne

Så jävla skönt att sänka vårat boogieteam, nu kör vi !
Låst ämne

Nisse på Mon or: Episkt

😂😂😂
Låst ämne

Bragd-Birger: återigen slår du huvudet på spiken.
Mot Plastsjö är det tålamod som gäller. De spelar sällan ut motståndet utan de utsmartar de andra lagen. Skönt att vi lyckas utsmarta dem!!!
Låst ämne

Enda "negativa" är att vi släppte in ett i slutet och att vi inte satt någon i tom kasse, lägen hade vi gott om. Så jämnt som det är förvånar det inte om allt kommer hänga på målskillnad.
Låst ämne

FÖR RÖDA VITA BLÅ TIMRÅÅÅÅÅÅÅÅÅ
Låst ämne

Kollektiv vann ikväll när Ante ÄNTLIGEN laborera i lage!!
Ja skit i vicket bar vi tar oss tä slutspel så bjur ja på Explorer på parkeringen vid Sydkraft 🥳🥳🥳
Låst ämne

Hyfsat skön seger!
Tycker man gör det bra från start. Matcher mot Växjö blir ett chicken-race i tålamod och tråkighet. Nu höll Timrå huvudet kallt i nästan 60 minuter.
Och: äntligen lite tryck i skridskoåkningen! Då får man plötsligt lite utdelning offensivt, inte minst genom att man får PP - som man spelar riktigt bra i.

Äntligen en 3a mot det där jävla laget! Det blir nog en fyrfingrars Lagga på det.

Hockey är en underbar sport!!!1
Låst ämne

8 pinnar ner till Luleå nu. Lite andningsrum!
Låst ämne

9386: hvery good peepee!
Låst ämne

Dubbeld: Bästa med matchen var segern åt Bulla. Rätt så slätstruket annars.
Låst ämne

gris hockey whatever
3 points är 3 poäng
Låst ämne

Snacka om "slutspelsmatch" Mot FBK på Tisdag, skiljer en poäng.
Låst ämne

JanneH: Härligt!!!! Inte snyggt men poängen räknas. Vad hände ned lander? Inte riktigt frisk?
Låst ämne

JanneH: det är ändå 3 poäng mot ett ”omöjligt” lag, nu krossar vi Färjestad i bara farten.
Låst ämne

297: ok..😂
Låst ämne

Lätt som en plätt
Låst ämne

297: jag skiter fullständigt hur det såg ut eller inte såg ut ikväll... 3 fucking jävla poäng smakar så jävla satans bra i detta läge
Låst ämne

« · 2474404 · »