-OINK tappade ju som bekant 3-0 ledning till förlust. Nu rätt cementerade i botten. De har även begränsat kommentarsmöjligheten på sin instsgram. Eldorado-psyke över den låtsasklubben. -Modo kör Titanic i tabellen och deras flytstart börjar ta ut sin rätt. (Hur går Walli just nu?) -Skolgårdsmobbaren Cam Abbott duckar intervju efter att ha tappat 4-2 till övertidstorsk. Rögle är nu 1 pinne från negativt kval.
Så länge folk är skadeglad mot oss, kommer jag givetvis vara det mot dem 🙃
falconuggla: Jo, jag som tänkte fel när jag kollade tabellen förut. Dock så skall ju poängen jagas ikapp med, sånt kan vara lite mentalt utmanande med. Lite halvsegt med uppehåll ändock, vi är ju inte kända för att spela vår bästa hockey efter sådant historiskt sett. 😬
Synct: det som jag tycker gjorde att momentum svängde från 1a till andra var att man åkte mer skridskor och fullföljde duellerna med fysik. Då blev Växjö längre och vi fick ner mer puckar på djupet och började pumpa mot Växjös backar lite hårdare…
Det här att åka och hålla sig borta från utvisningsbåset genom att försöka skära av ytor funkar sämre… Växjö fick ju bara en fantastisk fart i sina ingångar när vi bjuder på ytor…
JonteD: Nä 5:a. Örebro är 4:a på samma poäng men bättre målskillnad.
Jag är väldigt nöjd med min insats idag, den visade sig vara matchavgörande. Vad är väl en t.o mot ett t.b (tishabyte) som Ante sa. Och frugan är nöjd trots Modotorsk när städskrubben fick påfyllning
Sputnik: Fast det är enbart dom 4 lag före oss som har en match mindre spelad. Annars ligger övriga topp 10 på 16 matcher, förutom Frölunda som har 17 spelade. Så vi kommer ligga jäkligt bra till efter lördagens matcher oavsett resultat.
Sputnik: Exakt hälften av lagen har lika många eller fler spelad matcher. Av dom se lagen som har mindre spelade matcher så finns det inget lag som kan gå om oss efter lördagens matcher. Om man ska se till lika många spelade matcher.. Behöver inte låta onödigt negativt nu:)
Synct: Ja det där är jag väldigt anti till. Vi måste spela med mer killer instinkt. Gå för att stänga matchen! Väldigt stor risk att man hamnar på hälarna annars och tappar momentum istället när motståndarena nörjar trycka de sista minuterna. Man ser ju hellre att man inte ger motståndarna nått syre!
Labban: Lättnad. En något återhållsam lättnad. Oerhört skönt med seger och tillbakastuds efter debaclet senast. Hur fan skulle vi ha överlevt annars?! Har dessutom upptäckt att det alltid är någon form av tröst när EA, OJ, MPS eller FH är på isen. Bojan stod på rätt bra idag också. Och Mieho retade gallfeber på Kossila. ❤️🤍❤️🤍❤️
söder över: Det ena leder till det andra tänker jag. Trampar man skridskor och är resolut i situationerna så vinner man sig de där tiondelarna som gör att man ta det lite lugnare med pucken och hitta bra passningar.
Jag tar Antes analys som att man stressar med pucken, men det är väl också en konsekvens av att man sätter sig själva i knepiga situationer ffa i mittzon.
söder över: När vi får PP i slutet och man slänger in 2:a linan, så ser man ju KLART vad dom har fått för direktiv, fördriv tiden, man spelar runt, ser ingen som helst tendens att hitta något avslut, EP bara åker och snurrar. In med första PP och försök att punktera matchen för fan.
Precis sådär tappade vi en ledning och torskade förut, när vi skulle spela av tiden med 2:a ppt.
Rico01: Allt utom förstaplatsen är ett fiasko. 😉 Hehe, närå. Men det lär bli ångest in på sista omgången likt förra säsongen, så tight är tabellen och lagen. 🙈
Förutom första perioden är det en gedigen genomförd match. Såg mycket kamp och känslor, precis de kvittona man villa ha inför. När vi vill så kan vi spela riktigt bra. EA matchens gigant. Även JJ tycker jag är värd att lyfta fram, Växjö hade trots allt några luriga skott på mål
Jag ser inte vad Ante ser… Han pratar om att lugna sig när det är precis tvärt om som behövs!
Känslor och momentum är det som låter benen gå och som täcker skott för varandra men kanske menar Ante att man ska vara disciplinerade? Det utesluter ju inte att man är fysisk och står upp där det hettar till!
solbacken: Jag är inte orolig än så länge. Finner det rätt löjligt med kommentarer som att vi inte har nått i Shl o göra, vi är ett kvallag, omöjligt att nå kvartsfinal osv.
HÖRNI! Vi vann! 2 av 2 segrar mot regerande mästaren, tillika stor-timråspöket Plastsjö Lakejers
Och vi behövde inte ens: -Sparka tränaren -Ta timeout -Skeppa spelare -TA OBEKVÄMA BESLUT
Vi lyckades studsa tillbaka efter en katastrofal match borta mot Leksand. Och faktiskt spela jäävligt bra. Så här är det i en jämn serie. Minimerar vi våra svackor och höjer vår lägstanivå så är vi lika stor kvartsfinalkandidat som vilket annat lag som helst.