1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587687 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 1238 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Schnabel ger Timrå miljoner
Könjak: En sak har jag lärt mig, och det borde du också göra, och
det är att ironi inte fungerar i skrift. Därför är det bäst att låta bli.
Och du, HH behöver ingen hjälp att försvara sig, och det var heller
inte min avsikt. Är bara trött på den ofta alltför låga nivån hos vissa
debattörer. Och då kan ja inte hålla mig.
Kommentera

Sv: Schnabel ger Timrå miljoner
HH rättar försvarstal :)

Dom som läste Expressen borde nog hålla med M EK:s analys om timrås värvningar och även SSK:s för den delen !
Det ser tunnt ut för TIK:s del skrev han , jag tror honom!
Kommentera

Sv: Schnabel ger Timrå miljoner
Om moverare lärt sig tyda skämt så kanske hon inte hade behövt skriva föregående försarstal åt en viss HH !
Kommentera

Sv: Schnabel ger Timrå miljoner
Nä, HH är ingen lysande stavare. Men det spelar ingen större roll
heller när det han skriver oftast är betydligt intressantare än det
faktum att han har en massa stavfel i sina inlägg.
Känns som om argumenten är slut när du hugger på hans stavning.
Bara kul att en kille som HH fortsätter trots att han drabbas av så
många låga påhopp.
Kommentera

Sv: Schnabel ger Timrå miljoner
HH>> Det handlade inte om VAR spelaren skulle gå utan om PRISET på honom !!!
NHL klubbarna kan köpslå om rättigheten till en viss spelare men inte har svenska klubbarna med det att göra !
Det blir inga större övergångssummor till elitserielagen oavsett hur många gånger spelarens rättigheter säljs hit och dit inom NHL !

10 st stavfel på samma inlägg , HH slår alla rekord ? :))

HH, håll dig till ämnet nästa gång du kommer med kritik !!
Kommentera

Sv: Schnabel ger Timrå miljoner
Om Elitserieklubbarna ska förhandla med NHL om summorna så borde tex Foppa om han hade lirat i MoDo kostat i runda slängar runt 700mille då Foppa räknas som en av världens bästa spelare vilket även Zinedine Zidane i fotbollen görs.

Nu är det visserligen inte samma pengar i Hockey som fotboll i övergångssummor men för Foppa skulle man iaf ha fått 2-300mille lätt.

Eller ta en jämförelse som Tv-sporten gjorde efter Zidanes övergång det hade gått drygt 750tvillingar Sedin på 1 Zidane är det helt rätt?

Felet är att utan ett regelverk med NHL så skulle de ta ALLA spelare gratis och det vore förödande för Elitserieklubbarna, men som det är nu så kostar en NHL spelare lika mycket som en fullgod ersättare från ett annat Elitserielag och det är ju helt galet.

Ta tex tre stycken spelare från allsvenskan och du får samma summa som Quebec betalade för en viss Peter Forsberg!
Kommentera

Sv: Schnabel ger Timrå miljoner
Patrick...

Jag håller med dig, dagens system gynnar ju nästan bara NHL-klubbarna o utan Europa så skulle inte NHL vara så stora.
Kommentera

Sv: Schnabel ger Timrå miljoner
Stefan:
Nu när du säger det så... Det stämmer att det är det nya avtalet som skulle kunna ge FBK 3 mille för Huselius.

Könjak:
Om du hade läst vad jag skrev så skulle du sett att jag slängde ut frågor och funderingar och kom inte med något påstående om att Schnabel skulle ge si och så mycket pengar.

Alla:
Vore det inte bäst om Elitserieklubbarna själva fick förhandla direkt med NHL-klubbarna? Rickard Fagerlunds svar på detta är (jag har frågat honom) något i stil med: "Klubbarna har själv velat ha något gemensamt regelverk för hur övergångar ska skötas, istället för att förhandla direkt med NHL-klubbarna". Han menade något med att klubbarna tycker det är svårt/komplicerat att förhandla direkt.
Personligen tycker jag det här låter helt vanvettigt. Det borde väl vara varje Elitserieklubbs våta dröm att själva få förhandla direkt med NHL-klubbarna, för att på detta sätt kunna trissa upp spelarpriserna till miljonbelopp? Då skulle "medelmåttor" inte försvinna till NHL (eftersom inte ens en NHL-klubb vill betala hur mycket som helst), medan de stora sjärnorna likt Kristian Huselius, Daniel Tjärnkvist, Mikael Tellqvist och Mikael Renberg skulle ge Elitserieklubbarna många miljoner. Dessa spelare skulle allihopa mycket väl kunna ha en prislapp på ÅTMINSTONE 5 miljoner kronor var, förutom den sistnämnde som borde ligga runt 10 miljoner.
Kommentera

Sv: Schnabel ger Timrå miljoner
Könjak: HH är inte Vaken;-) men verkar som du är det.

Om en spelare inte är Draftad, så får han inte gå till en annan klubb, om han har kontrackt, utan då måsste den nya klubben lösa han från kontracktet.

Men är han Draftad då har klubben som draftat han rätt att nypa han, före Ded line.

Vi kan ta "Z" som exempel, Detriot hade full rätt att nypa han före den 15 juli då ded linen i NHL var, fasst han har kontrakt med TIK, men!!! hade Wasington tex kommit och gjort annspråk då fick dom lösa han, dels från Detriot och TIK,,,,Låter billigt det
Kommentera

Sv: Schnabel ger Timrå miljoner
Jag förstår inte riktigt disskutionen, TIK kan väl ändå inte ha rätt till ersättning för Schnabel...

För det första så lånade man väl bara honom o sen så har han väl inte fått nåt kontraktförslag från TIK.
Kommentera

Sv: Schnabel ger Timrå miljoner
Nej det är inte frågan om minimipriser och övrigt !
Det är spelarens marknad eftersom han har rätt att lämna ett elitserielag trots att han har kontrakt !
Den enda som kan förhandla om pengar det är spelaren själv , klubben kan bara sitta och titta på och sen ta emot en symbolisk summa !
Fattar du väl själv att om tex DIF skulle kunna förhandla om övergångssummorna så skulle ju dom inte förlora halva laget till NHL då dom skulle kunna trissa upp priserna på sina landslagspelare till summor jämförbara med fotbollens stjärnövergångar !
Som sagt den enda som blir rik på detta avskyvärda avtal med NHL är spelarna som åker iväg , klubben i Sverige får nöja sig med småpotais i NHL-sammanhang !

Läste nånstans (Aftonbladet tror jag ) vad Modo hade fått för sina cirka 15 NHL spelare , det rörde sig om sammanlagt cirka 15-20 miljoner då alla bonusar var inkluderade , tänk då på att tex Forsberg värderas till X antal hundra miljoner kronor i dagens ishockey , vad fick MODO för honom cirka 1 miljon !
Hade det varit fotboll så hade Modo idag varit en av europas rikaste klubbar om man tänker på hur många "stjärnor" dom "sålt" till NHL !
Dags att vakna HH !!!!!!!!
Kommentera

Sv: Schnabel ger Timrå miljoner
Patrick:

Om Schnabel var hyrd av Springfield så är det de som äger rättigheterna för honom OM inte Timrå skrev in nått i avtalet om ev. NHL pengar.

Vet inte hur mycket pengar det är 300.000kr kanske? Det nya avtalet är väl inte påskrivet än eller?
Så länge det nya avtalet inte är påskrivet så lär väl inte FBK lyckas få några 3mille för Husse, det var ju pengar med förutsättning för det nya avtalet.

Det nya NHL-avtalet verkar lite suddigt en del tidningar har skrivit att det är klart och en del att det inte är påskrivet och klart...nån som vet? Robert P kanske?
Kommentera

Sv: Schnabel ger Timrå miljoner
Könjak:
Läs en gång till vad avtalen är. Är det inte frågan om minimi pris, som på alla Auktioner. Typ es klubbarna emellan har ett avtal på 1mille för en spelare, men blir det fler som intreserar sig för spelaren får dom väl bjuda över.

Tror nog det funkar lika mellan NHL och es.
Kommentera

Sv: Schnabel ger Timrå miljoner
Patrick>> Tror du på det själv eller !
NHL klubbarna behöver inte betala mer än cirka 500000 för en spelare från elitserien enligt gällande avtal !
Kommentera

Sv: Schnabel ger Timrå miljoner
Stefan:
Har du någon aning om vad det är för summor det rör sig om? Jag antar att Färjestad (ja, du läste rätt) får mer för Kristian Huselius än vad Timrå får för Robert Schnabel. Skulle inte FBK få ca 3 mille för Huselius? Timrå borde väl få 1 mille i alla fall, eller åtminstone en halv mille?

Vet du hur det funkar om Schnabel bara var hyrd av Springfield (klubben han kom ifrån under säsongen)?

Du har nog rätt med Rohlin. Det skulle nog isåfall varit Ambri Piotta som fått pengarna.
Kommentera

Sv: Schnabel ger Timrå miljoner
Eftersom Schnabel inte hunnit spela för sin nya klubb så är det Timrå som får pengarna för honom ja.

Så har iaf jag uppfattat det hela, Djurgården får betalt för Bouchard men hade inte fått betalt för Rohlin om han hade nappat på Vancouvers anbud
Kommentera

Schnabel ger Timrå miljoner
Jag läste någonstans att DIF skulle få pengar när Bushard går till Toronto nu till hösten, det borde innebära att TIK får pengar för Schnabel?!

Kan någon ta reda på hur det ligger till?
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
Årets bästa nyförvärv tycker jag är: Juha Lind och Niklas Andersson där har SSK och VF gjort varsitt bra nyförvärv tyvärr :)
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
Årets nyförvärv tillhör Frölunda Indians som värvat nygamle frölundaiten Niklas Andersson som kommande säsong borde göra succé.
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
Nu har ju ni iofs rätt i att Expressen inte alltid har rätt men då det stod att man hade pratat med han som skötte allt så såg det mer trovärdigt ut i mina ögon.
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
HH: Jovisst finns det många talanger, men det finns många NHL-lag nu mer oxå. O när spelare som Ölvestad, Berglund, Salomonsson, Nisse Ekman o Musse Håkansson får NHL-kontrakt så ska nog inte Z behöva vara orolig..
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
Knylan: Allt kan ju hända. Jag menar, gör Zäta en strålande säsong i TIK och dessutom lyckas bra i landslaget är jag ganska säker på att Detroit vill skriva kontrakt med honom.
Går det lite tyngre kan det mycket väl bli så att han stannar ett år till, i Timrå givetvis. Förutsatt om laget håller sig kvar.
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
Ja, att det stod i expressen stämmer, men jag tror att Z går fram ytterligare och kommer att vara redo nästa år.
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
Finns ju några tallanger att välja på i värden, "Z" är inte ensam uti den stora värden utanför Timrå.

Expressen betvivlar jag, då det inte stått i DAGBLADET
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
Knylan: När började det stämma,det som står i tidningarna då..?;-)
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
Knylan:
Ja expressen är ju erkänt duktiga siare om framtiden. ; )
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
Är det nån som vet om det övh stämmer detta att Zäta skulle stanna både denna och nästa säsong som det stod i Expressen på midsommar tror jag det var. Detroit ville nämligen det. Kanske bara bullbajs men det borde ju stämma om det står i Expressen, annat om typ läste det i nån GB.
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
Det betvivlar jag starkt, och om annat så kan han bara gå med i draften igen o skriva på för nån annan klubb, att NHL skulle missa en talang som Z har väl aldrig hänt sen alla européiska länder började tillåta att sina spelare att gå till NHL.
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
Kan bli så då att lyssnar, inte han på dessa "önskemål" Då tappar dom intresset.
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
HH:
Önskemål kan de ju naturligtvis lämna, men det är fortfarande Zetterberg själv som bestämmer om han vill gå någon annanstans eller inte.
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
Jo, visst men Z har väl en egen vilja. Sedan så insåg väl de redan i år att han utvecklas minst lika bra i TIK som i nån annan klubb.

Sedan så är det troligast att han ändå spelar i Red Wings nästa år så diskussionen lär väl aldrig behöva komma upp.
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
Om Detriot, inte tycker "Z" har utvecklas som dom vill, till nässta år visst kan dom då begära att han ska byta klubb??????
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
Jag läste lite fel i ditt inlägg... Visst ska Zäta spela i Detroit nästa år (tro dock inte att jag har något emot om han stannar ytterligare ett år). Men om han får börja som center vette tusan. Han lär nog få spela en del på kanten också. I alla fall till en början.
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
Patrick: Jag menar till nästa år, å då är Larionov 42 år, räknar med att han lagt av då, men vem vet? Jag hade nog aldrig med att han skulle hålla på så här länge heller.

Han är väl den ende av den klassiska KLM-kedjan (Krutov, Makarov+ IL)som lyckades fullt ut i NHL.
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
Jimmy:
Så du tror att Zäta skulle peta den ryske legenden Igor Larionov från Detroits tredjekedja? KNAPPAST. Men om Larionov lägger av nästa år så skapas det ju genast utrymme.
Om du undrar över fjärdekedjan så kan jag informera dig om att det är en checkingline och där hör inte Zäta hemma.
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
HH. I vilket Elitserielag skulle inte Z fått spela i de två första kedjorna?

Sedan så kanske han inte skulle få köra dubbla byten som han ibland fått gjort i TIK, vilket jag tror bara är meriterande. Och till nästa säsong så skulle han nog utvecklas bäst i Detriot! Där kanske han skulle få spela i en tredje kedja, iaf om ska användas som center (Yzerman o Fedorov)!
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
Jimmy:
Du sa det själv,,,får man mycket speltid då är man bland dom bässta i klubben och utvecklas inte mer,,,,Men kommer du till en klubb där du får vara i tredje femman tex, då får du ett mål att komma till första och se och lära på dom som är bättre, och utvecklas.
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
HH: Jag ser ingen anledning till varför han skulle utvecklas bättre i DIF eller FBK, här får han ju så mycket speltid som han vill, det skulle han inte få i en toppklubb!

Han kan ju knappast ha ångrat att han stannade inför förra säsongen! Sedan tycker jag att han har gått om sådana som Berglund o Ölvestad, de ansågs ju för några år sedan som större löften än Zäta! Kan även räkna in Weinhandl bland dessa...
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
Jimmy:
Hade Detroit sag att han inte utveklades som dom ville då hade han bytt till iår,,men nu gjorde han det, men får se nässta sässong vad dom säger.
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
Jag har mycket svårt att tro att "Z" ska lämna timrå. (även om ja som sundsvallare hoppas). Han stack inte iår och kommer knappast att sticka till nån annan elitseriklubb än timrå.

Endast om timrå åker ur Elitserien tror jag att han skulle fundera på att byta klubb.
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
HH: Det skall vara om TIK åker ur så fall, annars hade Z nog redan lämnat TIK i år eller ifjol.
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
Vem har sagt att "Z" blir, en övergång från Timrå till NHL, han kanske välger en annan klubb om inte han kan sticka nässta år. Typ FBK eller något.
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
Jag misstänkte väl att det varit ytterst sparsamt med liknande övergångar. Zäta blir väl isåfall den första "riktiga" övergången. Han har ju spelat lite fler än Schnabels 16 matcher i Timrådressen och dessutom kommer han ju från Sundsvallsregionen.
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
Det har aldrig hänt tidigare att en Timråspelare gått direkt från Timrå till NHL. Bulla var väl möjligen nära. Annars har Modin, Sjödin, Näslund, Dahlin och Hammarström nått NHL via Färjestad (Dahlin) eller Brynäs (resten - det är ju helt sjukt när man tänker på vad de där svarta sakerna har värvat sönder Timrå genom åren). Amerikanerna på sjuttiotalet vet jag i och för sig inte var de tog vägen efter sina Timråsejourer.

Nu är det inte säkert att Schnabel får spela i Nashville i och för sig men blir det av så skriver han historia. Räknar man grabbarna som "nästan" spelat NHL kan väl Tjälldén nämnas också, han fick väl vara med på Floridas try-out innan han skickades ner i farmarligorna. Han gick i och för sig inte heller direkt från Timrå utan via Frölunda för att hålla ordning på saker och ting.
Kommentera

Sv: Schnabel till Nashville
Könjak:
Det är nog inte det att ni tycker olika. Snarare det att du beter dig som du fått för mycket innanför västen likt en pub-fighter.
Du är inte så jävla rolig någon annanstans heller. PINTA
Kommentera

Sv: Schnabel till Nashville
Könjak har visst kommit med positiva inlägg , dock inte på Timrås då där är mycket svårt att finna någonting positivt att skriva om , då man gång på gång blir "attackerad" av två tre st personer som inte kan acceptera att andra inte tycker likadant som dom !
Kommentera

Sv: Schnabel till Nashville
Därför att könjak är en riktig surkart. Han är inne på alla gästböcker och kritiserar allt och alla. Säger dock inte ett ord om vad han gillar och tycker är bra. En bitter j-el.
Kommentera

Sv: Årets Nyförvärv
Det är mycket som hänt i de veckor man varit borta.. Totalt sex Diffare till NHL och t.o.m. en spelare från Timrå direkt till NHL. När hände det senast? 30 år sen??

Nordgren och Hautamaa är bra kandidater till Årets nyförvärv i Timrå, men den jag ändå tror mest på är Robert Jindrich. Hoppas att man utnyttjar hans mjölksyrekapacitet (vilken är bäst i laget) och låter honom spela mycket.
Kommentera

Sv: Schnabel till Nashville
Varför detta hackande på könjak nu då, I sak har han ju rätt den här gången. Alla dessa medelmåttor som blir proffs och inte platsar där borta kommer sedan hem till Elitserien och ska ha multilöner.

Älska Timrå IK
Kommentera

Sv: Schnabel till Nashville
HH och 250 "******">>> Vad är era problem egentligen !!
Inte tillför GB nånting , det måste jag ju göra eftersom ni är så snabba på att genast komma med pinsamma inlägg i stilen Könjak din jävla idiot med mera !!
Att jag skriver ett inlägg som rör svensk hockeys framtid borde ju alla kunna se !
Eller kanske HH och 250 kilo vill att NHL ska fortsätta denna våldtäkt på vår inhemska ishockey genom att plocka dom bästa och sämsta spelarna till NHL utan att betala knappt nånting till klubbarna som lagt ner hundratusentals belopp på dessa spelare !
Om ni vill att svensk hockey ska bli svagare så fortsätt då er hatkampaj mot dom som faktist inte vill att det ska vara så här !!
Kommentera

« · 1238 · »