1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588047 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK:s ekonomi

« · 1521702 · » Till forumet


Sv: Timrå IK:s ekonomi

Varför inte en "Gå 2 för 1-kampanj" eller "Alla under 15 kommer in gratis".

De styrande i TIK måste försöka hitta kreativa lösningar för att locka publiken tillbaka!

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hälge: fjolårssäsongen ligger oss nog lite i fatet, många avvaktar nog och kollar hur vi inleder serien. Så som du sa lite tidigare så tror jag att publiken börjar att ramla in om vi kan vinna matcherna.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Olle: Jag tror att det till stort del även beror på att det helt enkelt är logistiskt problematiskt att locka till sig marginalpubliken när arenan ligger där den gör. Varför göra sig besväret när man lika gärna kan kolla på tv eller dator?
En lösning på de tomma arenorna vore ju att Cmore blockerar folk som bor i närområdet. Så gör de väl i NHL?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Olle: Jag är medveten om detta, men är ändå lite förvånad iom att det är början på serien.

Vi får hoppas på några segrar och att det då kommer några till.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Hälge: 210-260 kr för biljett. Hockeybuss 50-100 kr (?), snacks inne på arenan 40-50 kr på det. Ta med grabben och du får lägga på ett par hundringar till. Sen "kostar" det tid som inte alla har. Säg från 18:00 till 23:00. Och nu utgår jag från att den här exempelpersonen bor inne i stan, som majoriteten av åsådarna gör (gjorde för några säsonger sedan iaf).

Tyvärr har jag full förståelse för att publiken sviker och då menar jag inte bara i Eon utan även på andra håll i Sverige. Jag tror att hockey kostar för mycket för medelsvensson just nu.

Edit: Ja man kan så klart köpa ståplats och inte köpa ett skit inne på arenan också men jag tror att marginalåskådaren faktiskt ganska ofta är den där mamman eller pappan som åker på matchen med sitt barn och då sitter man nog hellre än står.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

John K: Givetvis är det så, men det är just det som jag är lite förvånad över. Alltså att vi redan när serien börjar tappar folk i match efter match.

Ska det hålla i sig så blir det väl ca 3800 på tisdag och det är inga roliga siffror...

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hälge: Det bästa sättet är väl att grabbarna börjar vinna matcherna lite oftare. Det måste vara "positivt drag" kring laget.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bragd-Birger: Jag kan ju tillägga att man också får sällskap i bilen både till och från matchen. Och har man lite tur så står gästen för P-kostnaden.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

John K: Visst kan man göra så, men jag tror att många isf har ett behov av att lägga dessa pengar på annat. Bra gjort av dig.

Det måste finnas något annat sätt att få dessa människor att gå på hockey, de säger ju att det är roligare live.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
John K: Det där är...respect.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Man kan göra som jag gjort under flera år nu. Köpt två säsongskort och sedan bjudit med olika vänner och bekanta på "stol 2". Flera av dem har sedan fått upp intresset och köpt egna biljetter. Kul är det också, man blir ju betraktad som snäll som bjuder, vilket känns ganska bra. De flesta återgäldar med att betala för kaffe och godbit i pausen.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Förra säsongen kvaddade mycket av det goda rykte som TIK byggt upp. Man tog betalt som ett ES-lag men man spelade inte som ett. Det sitter nog kvar och laget måste nog visa mer för att medgångspubliken ska komma tillbaka.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Jag är riktigt orolig för ekonomin och föreningens framtid.

På de tre första hemmamatcherna har vi alltså ett publiksnitt på ca 4250. Jag hade kunnat förstå det en bit in i säsongen om det hade sett ut som förra säsongen, men inte i början...

Man inser ganska fort vad det innebär när det gäller eventuella nyförvärv och när man ska planera för framtiden.

Det tråkiga är när man t.ex på jobbet ska "förklara" varför Timrå inte värvar bättre spelare och samtidigt så säger de ska se matchen på tv. Ja, då blir ju förklaringen ganska enkel iofs...Åskådare ger pengar och pengar ger större möjligheter.

Frågan är bara hur man ska lyckas få dessa människor till att besöka arenan åtminstone 7 - 8 gånger per säsong ? Nu kanske de går 2 gånger och då ska  det nästan vara så att de är bjudna.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Dream Team: jävla plattnacke som jämförde oss med ett byggföretag. Han kan fara. Bara ge oss det vi vill ha...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Man undrar vad det här beslutet eller omröstningen innebär för våran ekonomi.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
lungan: Jag håller med du!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
superfalle: Nu råkar jag sitta på Bundy's privata bilder, han var ganska blyg när han sa 12kg :)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
superfalle: Så roligt ska ni inte få...sen ska ni ju ha en trevlig sommar har jag ju sagt tidigare. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hahl Bundy: Lägg upp ett före och efter foto
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Johan J: Som jag då. Har gått ner 12 kg minst. :)

Bara så att ALLA vet.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hahl Bundy: Många som tröstätit sig genom förra säsongen men jag var en av dem som svällte och måste gå ner en storlek. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Johan J: Har du vuxit ur de andra? :)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
lungan: Blir två nya matchtröjor för mig till nästa säsong (hemma/borta).
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Blizzard: Läser man ST ser man också att budget i år låg på att gå 5mkr plus...
Kommentera


Sv: Timrå IK:s ekonomi
Berglund: Ett resultat på grovt räknat 500 000:-, på en omsättning på 106 000 000:-, är fruktansvärt dåligt, det är en nettomarginal på 0,5 %. För mig är denna siffra totalt horribel. Detta är inget man inte märker av, hur har man låtit det gå så långt.. Timrå har haft extremt för höga kostnader i relation till rörelsens intäkter. En nettomarginal är i min värd något som absolut ska ligga över 2,0%.

Bara denna siffra visar hur dåligt Timrå mår rent ekonomiskt och att det är en enorm kostnadsbesparing som krävs. Det vi supporters kan göra är att gå på så mycket matcher som möjligt och köpa så mycket Timrå ateraljet som möjligt. För skulle Timrå få en extremt mycket bättre omsättning i kombination med den spar plan klubben kör med i år, kan det bli extremt bra siffror till nästa bokslut. Det som krävs är att Timå som förening jobbar på som bara den med en högkostnadsmedvetenhet samt att vi supporters konsumerar oavsett position i tabellen. Går vi alla man ur huset och ger vår uppoffring så kommer Timrå kunna visa ett positivt miljoresultat kommande bokslut. Vilket kommer leda till en sundare organisation som kommer vara en tryggare och bättre arbetsgivare men som även kommer våga satsa mer pengar på truppen.

Det är vi som supporters som avgör Timrås framtid. Ge allt ert stöd under denna säsong oavsett resultat, så kan jag nog lova att Timrå som förening kommer kunna ha ett mer konkurrenskraftigt lag redan till säsongen 2013-2014. Tack för mig God natt / God morgon
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Hälge: "Omsättningen uppgick till 106686 milj.kr"

Styva 106 miljarder i omsättning och vi har inte råd med Nordgren...  ;-)

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hälge: Ja dom trodde ju tillochmed att egna kapitalet skulle krympa fast vi gått plus i KS, så helt klart en bra nyhet.

"Innan kvalet beräknade TIK att man skulle gå en till tvåmiljoner kronor minus denna säsong.

– Förhoppningsvis kan det bli lite mindre, säger Nolander.

I fjol låg det egna kapitalet på 1,9 miljoner kronor och det kommer krympa nu."

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Det känns väl ändå okej på något sätt:
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Dream Team: Usch vilken ful tröja :-(.
Såg ut som en smurf som ätit för mycket ostkrokar och spytt
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hahl Bundy: Såhär?

 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Ambroo: Apropå det..hur ska årets losertröja se ut?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Ambroo: Ja, men någon vill väl ha den också.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hälge: Ett verkligt kap, om man vill ha fjolårets losertröja...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hälge: om jag bara hade varit i sundsvall....
Kommentera


Sv: Timrå IK:s ekonomi
Captain Crash: TJ var nog en kommunistjävel. Alla skulle åt samma håll, ingen fick sticka ut och femårsplaner för hela slanten!!1! Att ekonomin sedan självdog på köpet det stämmer ju väl in på hur systemet fungerade i praktiken också.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Ambroo: Tecknar man ett tre-års avtal så får man en. Men du menar väl i VIP-paketet och då håller jag med.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hälge: Att matchtröja inte ingår är beiget.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: äh egen bar är bättre, man kan pissa i tomma ölglas endå!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
T T: Den dagen egen toalett ingår köper jag VIP-plats direkt
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
T T: Ja det blir spännande att se. Det här skulle aldrig ha hänt på TJ's tid, han var mer en "samma dörr åt alla"-gubbe.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Captain Crash: Jag är mer nyfiken på det där med 'egen entré'. Det måste bli en jävla massa dörrar.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Hälge: skitsamma...

viktigt att allt syns! =)

skitbra i övrigt! utveklingen går framåt!

vippa då!

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Captain Crash: Ja, det kan man fundera på. ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hälge: Undra hur "egen sittplats" skiljer sig mot vanliga säsongskort? Annars, klapp klapp för framtagandet av produkten!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
2 säsongskort beställda, synd att man bara har tid att gå på runt 10 matcher. Men vad gör man inte för klubben!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Nu är årskortsförsäljningen igång och nu kan du bli en VIP - kund också.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Idag kom fakturan för två säsongskort 12/13. Skönt att betala tidigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Kattgubben: Precis. Som att Nubben och Nollan (he he låter som två gubbar på torget) i pånyttfödelsen klipper navelsträngen....
Kommentera

« · 1521702 · »