1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588021 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK:s ekonomi

« · 1575854 · » Till forumet


Sv: Timrå IK:s ekonomi

hubbenorlen: Känns som det är sudden nu i Timrå IK-BANKEN, snart straffar. Tommy Andersson lägger första, sedan Nollan..SHB och Swedbank skickar fram respektive kontorschef

Och ingen rapportering på swehockey.....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bragd-Birger: Har aldrig sagt att det finns något som tyder på det.
Och visste inte ett jävla dugg om de usla ekonomiska risktagningarna som gjordes när vi låg på topp. Inte jag i alla fall.
Jag trodde allt var tipptopp och att vi skulle vara i final inom ett par år.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
söder över: k8(5bä.....mmm...tolka gärna åt mig!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

jå1: om det där är ordet som timrå ik går under med så...

ja då blir det en klassiker... 

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
jå1: Vad är det? Lösenord till GE Money Bank?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: Ser lite mörkt ut om man kollar på Nollans senaste tweet.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Ja vi undrade ju alltid om det var solariesolbränna eller äkta vara...Nu vet vi.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan: HB "vet". Det är hans ångestnerv som är källan och den har aldrig fel.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hahl Bundy: Hahahaha
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hahl Bundy: Utgår du från det Timråkollen yrar kring eller? Jag hittar inte vart hen fått det ifrån. 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: "Stabil ekonomi"?!? Tider förändras sannerligen. Jag vet att jag gått hårt åt Nubben härinne. Det innebär inte att jag per automatik diggar Linkan och det har jag också klargjort vid flera tillfällen. Alltså, vad FAN brände karljäveln allt på, i sån omfattning att vi idag 5 futtiga år senare diskuterar överlevnad som förening och ev. namnbyte?? Luftlägenheter i Thailand?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Det trodde jag att jag redan var.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hahl Bundy: Det är lugnt. Vi får lån. Annars har vi plan B med W/Ö. Som plåster på såren kan du få bli nye W/Ö-Kalle :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
2 banker har nu nekat verkar det som. 1 kvar.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

keni: Apropå 5 år..För fem år sedan hade vi 10 miljoner i eget kapital. Aftonbladet skrev denna profetia då....Man avslutar dock med "Men Lindqvist har ett trumkort. Pengar. Timrå Ik har stabil ekonomi och runt 10 miljoner i eget kapital"

mmmm, dom spenderade han kvickt.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Hahl Bundy: Men kom igen, Timrå IK är ju sprungna ur W/Ö, Lillstrimma, Bert-Ola, Inge, vår stolta tradition, våra älskade myter från förr, vårt fundament...Skulle vi tvingas i KK och måste starta om under nytt namn så må det vara hänt. Ibland måste det till en kursändring vilket vår historia är full av. Från början 3 klubbar, Wifsta, Fagervik, Östrand, sedan 2 klubbar, sedan en, sedan namnbyte till Timrå IK. Det kanske är dags igen för en liten kursändring. Tänk om dåtidens fans av Fagervik och Wifsta tjurat på sin kammare för att sammanslagningen blev ett faktum och därför givit upp...Tror inte det va?

Är ju som ens syrra skulle gifta sig och byta efternamn, hon är ju fortfarande densamma som du älskar....

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

mikenomad: Wifsta/Östrand blir klockrent. Nästan så jag hoppas man byter namn oavsett hur det går.

Kanske det går att göra en ganska frän ryggsäck av den där armen med loggan bak lixom...? Eller ett vapenfodral.....

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Youtube minnen.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
jå1: Jultallar kanske? Nä...blir nån form av gravsten runt dem...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hahl Bundy: Nä, då är nog hoppet ute i ditt fall. Bara minnena kvar där du sitter hemma på kammaren...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

mikenomad: Jag köper inte Wifsta/Östrand.
Finns inte Timrå IK i någon form med så har jag ingen relation till det nybildade. Så enkelt är det.

Måste hitta en ny kärlek... inte lätt i den här åldern.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Göra om den till en julgran?:)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Skarin: Visst kommer vi leva....och blir det namnbyte har Greven redan konstaterat det självklara, att vi sluter cirkeln med Wivsta/Östrand.

Beträffande min överarm och tallarna som pryder den så finns numera en plan även för den. Om någon till äventyrs legat sömnlös för den saken.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bragd-Birger: När öppnar banken? 10.00? Står hela tiks ledning på knä utanför med mössan i hand och gråten i halsen månne?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: Jo, deras sportsliga resultat - med tillhörande intäkter - de senaste åren talar emot. Dom behöver inte nagga av framtida intäkter som vi gjorde. Lägg därtill en överlägset bättre ledning.
Ingenting tyder på att dom är där vi är nu om fem år. Nada.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
keni: Det var ju efter typ fem år så vi hade vår storhetstid. Finns ju inget som säger att inte Skellefteå hamnar där vi är nu om ytterligare fem år.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Skarin:

kamrater: vi hade 13 år dom hade 5 år typ

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/skelleftea/article16555151.ab

små samhällen, vi har ju gjort fel ändå från början!.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Andersson: Topp 5? Det var optimistiskt ;) 

Eftersom situationen är som den är & har blivit så tror åtminstone jag att vi får ta det här med 10-12 milj spelarbudget med en nypa salt. Oavsett vilka besked det blir. 

Ja, blir det kk så spelar det ju ingen roll. Då blir det namnbyte till Red Eagles Fans, eller nåt dylikt. Med Bragd-Birger & mikenomad på topp & jag längre bak i en mer defensiv roll.

Nappar banken så tror jag på det här. Då finns det en framtid, i min bok. 

Om dom inte nappar då? Då är framtiden betydligt mörkare. Även om vi kommer att leva.

Vi kommer alltid att leva. Vi kommer aldrig att dö. Det har blivit mitt motto när jag skriver om TIK de senaste säsongerna. Det står jag för. Men det är förbannat mörkt nu alltså. Det var, inte på något sätt, bra att vi åkte ur. Om nu någon fortfarande är inne på det spåret.

De allsvenska lagen bygger lag medan vi får vänta. Det är inte bra att ligga långt efter med ett lagbygge ens i Hockeyallsvenskan.

Giv oss frid - Rädda Timrå IK
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Dream Team:

marginalerna består väl  i om bank(erna) säger ja / nej

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Andersson: I morgon finns dock inga marginaler alls. 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Tingsryd ryktas vara försiktigt optimistiska.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

mikenomad:

topp 5 i allsvenskan eller bottenlag , 1500 på läktaren och nermontering ?

Små marginaler , precis som vanligt

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Snart......ödesdygnet........................
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

mikenomad:jajust, får Dragge bara alla tillStånd av Eva, så kanske det blir drag i EON!  Förspel: TIK-DIF sen Show!! FULLSATT varenda Lördagsmatch! Jag tror jag köper ett Årskort jag me då.

Annars , if worse come to it, kanske det blir som Antjärns gamla hockeytempel : Husvagnsförvaring. Tragiskt.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: Den har man åkt på många ggr efter farsan varit där o hjälpt spolat när man va liten kis å bodde på radhusgaten längst upp :)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Eller snarare Draggen hehe
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
superfalle: Japp, Mc Dragans som han kallar sig...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: va . Har dragge utökat till sundsvall . Då måste jag planera in en tripp . . Skoter strippen häruppe ska tydligen vara dassig kvalite på utbudsmässigt
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Ja precis, han är ju rätt engagerad härinne och nu när han dessutom öppnat sexklubb i stan är det väl bara att köra...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: 2K...?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Appropå strippklubb, kanske ska höra om Dragan vill gå in som ny huvudsponsor?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hahl Bundy: The End
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: Hahaha!! Ja det blir väl att smyga in och byta om i bortalagets buss när de värmer.....
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hahl Bundy: Det finns alltid MoDO.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Konken och allt är slut.
Vad 17 ska man hitta för ett lag att hålla på då i hockey? Finns inget. Skjut mä!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Vi får nog snarar ful-hyra i andra hand....Vi har ju lite betalningsanmärkningar..
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: Perfekt! Vi köper in ett radhus till omklädningsrum.
Resten kan bli loger och strippklubbar
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Finns ju en rink på Radhusgatan.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Du får väl göra en till på andra sidan med W/Ö emblemet. Nema problemas ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: Ja och så kör vi alla hemmamatcher på en uppspolad parkering i Tallnäs
Kommentera

« · 1575854 · »