Frella: Ja nu när Niklas Nordgren tydligen är förlorad till MoDos fördel så kunde Dagbladets Fredrik Söderberg idag presentera två spelare på ingång till nästa säsong.
Joakim Lindström, en ny Gunno. MoDo kan inte tillvara på hans talang så vi får se till att han slår igenom. Blott 21 år gammal.
Janne Laakkonen, en liten kvicksnabb ytterforward men bra poängsnitt i Finska HPK. Blott 22 år gammal.
El Maco: Johan Svedberg och Robert Carlsson var grymt bra igår och de förmodar jag att de stannar.
Självklart så jobbar ju Nubben för fullt på nästa säsongslag. Niklas Nordgren ligger nog också bra till för en förlägning, han känns inte som en typ av spelare som skulle kunna sticka till Färjestad. Känns det som iaf.
Yared väljer nog mest mellan Dallas och Timrå. Dallas var där och kollade honom igår och jag måste säga att Yared har setts bättre. Drar NHL igång så lutar det väl ändå åt en säsong till i Sverige.
Jonathan känns det dock som att om NHL drar igång så kommer han spela där till 80%, han blir 28 år i slutet av detta år och det är nu eller aldrig för honom.
Manderville verkar trivas här och han ser nog både jag och Nubben att han stannar. Mycket viktig.
Lasse J är helt klart osäker, han har inte fått så mycket speltid som han hoppades på. Hans bristande styrka i defensiven har ledat till det.
Kalle K har ännu inte visat den klass han gjorde under föregående säsonger, har ibland svårt att hänga med. Tveksamt om han blir kvar.
Pelle Hallin får nog nytt kontrakt om han själv vill alternativt så. Vill han hitta någonstans där han kan få mer speltid i nyckelsituationer dock kanske?
Hur som helst så delar jag inte Lakens panikkänslor. Det brukar väl inte se ut något direkt annorlunda annars heller. Vi får också komma ihåg att det ännu inte är klart med NHL-spelare i OS vilket ger många Rossno Cup-mässiga spelare chansen om det skulle dra igång over there.
Robban: Det som känns fantastiskt bra är att vi har Sveriges kanske starkaste namn som tränare med påskrivet kontrakt. Luleå-Brynäs-Malmö-Modo-Djurgården-Södertälje ska lösa den biten först. Mora har en bra tränare och sin underdog-nisch, ändå ska fan nubben kunna ta Simons i fingerkrok om det står mellan oss om en spelare vi verkligen vill ha.
Så då är det de "andra tre stora" den är säsongen plus HV som jag tror vi kommer att kunna ansättas av när det gäller egna spelare eller få tufft att konkurrera med om det blir budgivningar. Förra året var det ju grand slam på inhemska transfers. Modo gjorde den mest uppmärksammade i Alexander Steen men vi har haft mer glädje av Jonte... Jag undrar hur Nordgren ser på Modos lock och pock?
Laken: Samma visa varje år. Panik, panik.!!! Nubben gör ingenting!!!
Lugn i båten säger jag. Hade TIK varit ensamt i denna situation så hade jag kanske skruvat något på mig. Nu ser det ju ut så här för flertalet Allsvenska och Elitserielag.
El maco: Robban och Svedberg känns som rätt givna. Skulle bli mycket förvånad om de två sticker. Hagos sticker nog bara till NHL om det blir aktuellt. Kommer att få mer speltid och bättre utveckling om han stannar i TIK än i de lag du räknar upp. Hallin känns det som vi kan ersätta.
Hedström väntar på NHL/Skellefteå. Vi får väl se om det blir vår i år också?
Laken: Ska vi låta det här vara Silly Seasontråden då? Du startar ju en ny tråd om samma sak varje gång du skriver något (alltid om truppen nästa år) så om du håller dig i den här kan det spinnas vidare.
Svart: Klara för nästa år
Rött: Försvinner
Blått: Oklart
Målvakter: Kimmo Kapanen Jimmy Danielsson
Miikka Kiprusoff beror på NHL - bland annat. Kan väl tänkas spela någon annanstans i Europa eller hemma i Finland också.
Backar: Sanny Lindström Mats Hansson Pär Styf Teemu Aalto Johan Jonsson - Spelar ju redan med Sundsvall. Är knappast aktuell för en A-lagsplats i Timrå än.
Tommi Rajamäki - Lägger av tyvärr
Aki-Petteri Berg - NHL. Hoppas att han stannar annars.
Johan Svedberg - Måste signas!
Kalle Koskinen - Undrar om han inte flyttar hem? Å andra sidan kanske han vill göra minst en bra säsong till som frisk?
Lars Jonsson - Kanske, kanske liiite aktuell för NHL? Går Leksand upp lär de ringa och tjata. Annars stannar han nog.
Anfallare: Christian Söderström Kristian Gahn Magnus Nilsson
Robert Carlsson - Lär väl stanna om han erbjuds en fortsättning.
Niklas Nordgren - NHL. Annars stannar han väl? Vet inte om flytt hem till Modo lockar mer nu efter några år?
Valeri Krykov - Är väl så gott som klart att han lägger av?
Per Hallin - Ryktas att han vill vidare. Dock inte till SSK.
Yared Hagos - NHL lär locka. LHC/FBK/VF lär dra hårt.
Henrik Zetterberg - NHL
Fredrik Sundin - Lirar redan med Skellefteå. Kommer inte tillbaka.
Kent Manderville - Undrar om han kommer tillbaka? Bra och viktig men undrar om han är sugen på att fortsätta?
Fredrik Modin - NHL
Jonathan Hedström Intressant för NHL utgår jag från. Sugen på Skellefteå? Skellefteå lär vara sugen på honom i alla fall om de går upp. Men det gör de nog inte.
När man tänker på det ser det ut att kunna bli rejäl omsättning på spelare. Risk för generationsskiftesår. Om Nubben ska börja skriva får det gärna vara i den här prioritetsordningen: Hagos-Nordgren-Hedström-Svedberg-Robban-Koskinen-Lars J. Svedberg lär vara lättast att få att signa. Hallin och de utländska spelarna känns mest flyktbenägna.
Laken: Ska vi gissa att ett svar på den sista frågan är "NHL-Lockout". De bästa spelarna är inte så sugna på att omförhandla innan de vet vad som gäller på andra sidan Atlanten. Och Nubben är inte så sugen på att omförhandla med de svagare korten i truppen av samma skäl.
Backar: Sanny Lindström Mats Hansson Pär Styf Teemu Aalto
Anfallare: Christian Söderström Kristian Gahn Magnus Nilsson
Nu kan ni sätta ihop de olika femmorna precis som ni önskar/vill! Förslag??? Det är ju för f-n PANIK inför nästa säsong!!! Vi har ju inget lag! Varför omförhandlas inte kontrakten med de mest prioriterade spelarna redan nu?
Joakim Lindström, en ny Gunno. MoDo kan inte tillvara på hans talang så vi får se till att han slår igenom. Blott 21 år gammal.
Janne Laakkonen, en liten kvicksnabb ytterforward men bra poängsnitt i Finska HPK. Blott 22 år gammal.