Per HApps: Att man ska ha en kommunikationsansvarig är ju givet, men om det behövs en chef för en ansvarig låter jag var osagt. Jag vet inte tillräckligt mycket om organisationen/behoven för att kommentera det.
Men givet vad som hänt senaste tiden (sparkad klubbchef, sparkad damtränare, sparkad j20 tränare, kronofogden etc etc) så är jag övertygad om att behovet finns.
Sen kan man ju fundera på hur lyckosam kommunikationsavdelningen varit givet de situationer som uppstått.
Men återigen vet jag för lite om vad som händer innanför väggarna för att ge för mycket ris. Det kan ju vara så att komm avdelningen inte kände till att skulder gått till kronofogden. Då kan man ju bara agera i efterhand.
Timrå IK bör fundera på hur man bygger upp en proaktiv kommunikation.
Patrick Polly: Ja jag köper namnen, det lilla nu det är värt. Det viktiga är att vi medlemmar förstår att vi också har ett ansvar för att få till en förändring när vi ser ett organisatoriskt problem, och inte bara sitta som internetriddare och gnälla men inte på riktigt är villig att stå upp för vad vi tycker på årsmötet. Då får man vad man ”förtjänar”.
Per HApps: Såna kan man ha mycket till, det ser vi inte minst de senaste dagarna när kommunikationen åter igen brustit. Är övertygad om att ifall det är rätt personer på platserna och dom fått komma in i rollen ordentligt så kommer vi ha mycket nytta av dom i framtiden. Dock så jobbar dom på uppdrag av styrelsen (som alla andra anställda i föreningen) vilket åter igen för oss tillbaka till att Styrelsen ska vara bra och att dom ska driva föreningen så som dom som satt dom där önskar(vi, medlemmar). Just nu har vi ett kommunikationsteam som förmodligen vill kommunicera mer och vara mer transparenta än styrelsen tillåter dom att vara. Kommunikation är väldigt mycket mer än marknadsföring och sociala medier.
Knylan: Jag återupprepar det jag skrev om för en vecka sedan, A-laget är toppen av isberget. Om allt annat under smälter/rasar ihop så gör även A-laget det.
Grunden i all företagsamhet är ekonomi. Det kan ju låta jädrigt tråkigt och mossigt men så år det. Har man inte koll på grejerna så är ekonomi jävligt jobbigt som gång efter annan biter en i rumpan (läs ärenden till kronofogden mm).
Har man ordning på ekonomin och har en bra ekonomi då kan det istället vara jädrigt roligt då man får råd med nya omklädningsrum, fler coacher, fler som jobbar med sponsorer etc som allt bidrar till att man också får mer pengar till ett A-lag.
Kortfattat, vill vi få ett bättre A-lag är det längre ner i organisationen man måste satsa först. Annars gör man som Sundsvall dragons, man bygger en uppochnervänd pyramid där A-laget är organisationen och allt brister i en konkurs.
Men givet vad som hänt senaste tiden (sparkad klubbchef, sparkad damtränare, sparkad j20 tränare, kronofogden etc etc) så är jag övertygad om att behovet finns.
Sen kan man ju fundera på hur lyckosam kommunikationsavdelningen varit givet de situationer som uppstått.
Men återigen vet jag för lite om vad som händer innanför väggarna för att ge för mycket ris. Det kan ju vara så att komm avdelningen inte kände till att skulder gått till kronofogden. Då kan man ju bara agera i efterhand.
Timrå IK bör fundera på hur man bygger upp en proaktiv kommunikation.