1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590581 inlägg · 6217 ämnen

Timrå på is

« · 893867 Till forumet

Sv: Timrå på is
Helg Ernest: Ja, hur man då tolkar vad som står hänger nog ihop med hur positiv eller negativ man väljer att vara angående hans "rehab-träning" och tidigare skadeproblem. Jag kunde dock som jag sa inte hjälpa att inta den här mer negativa inställningen. Inte till att börja med iaf.

Ja, iom att han återigen inte är kvitt sin "rehab-träning", så har vi väl fått en hyfsat opartisk vink om att allt inte är som det borde vara. Hur pass länge det är kvar innan han är i speldugligt skick återstår ju att se. Men jag får som sagt lite dåliga vibbar av det här. Vi såg alla hur viktig Kimmo Lotvonen var under fjolårssäsongen. Eller den del av den som han faktiskt fanns med, ska väl sägas. Lägg till detta en Kalle Koskinen med plastkropp så finns risken att vi kan räkna in två backar på skadelistan redan nu. Detta i en trupp som inte har så överdrivet bra ställt bland sina backar från början.
Kommentera

Dream Team: När gjorde Lotvonen ingreppet som han nu rehabtränar efter?
Kommentera

Helg Ernest: Aah.. du tänker så.... ;-)

Ja, det är förstås ett fullt naturligt scenario. Vi får hoppas att det är det som stämmer. Men jag kunde inte hjälpa att bli lite lätt fundersam över statusen för Lotvonens skada. Rehab-träning i slutet av juli, medan övriga spelare snart har avslutat en stentuff period med försäsongsträning. Hur väl är han rustad för att hålla en tuff och slitsam elitseriesäsong, menar jag. Allra helst med tanke på hans förmåga att likt ett barn som dricker saft med sugrör, bara suga åt sig problem med skador och annat otyg.
Kommentera

Dream Team: Det var lurit detta? Nu när jag läsert en gång till så har du ju rätt.

Kan vi få en OPARTISK TOLKNING av detta ?

Målvakterna Johan Backlund och Magnus Åkerlund är i Finland för specialträning med målvaktstränaren Mika Tarvainen. saknades gjorde också Jyri Marttinen och Timo Pärssinen som ansluter senare i veckan, Kimmo Lotvonen som fortfarande kör rehabiliteringsträning efter sin knäoperation och Petr Tenkrat ansluter inte förrän senare i höst.
Kommentera

Dream Team: Det gäller att hålla isär Äpplen och Päron här.
Min tolkning är att Lotvonen ansluter senare i veckan tillsammans med
Pärsinen. Det är Tenkrat som ansluter senare i höst.. Vår svenskmagister Orion får klargöra när han loggar in.
Kommentera

Nybbe: Det är också träningen den 6 augusti som är öppen för allmänheten. (se länk)
Mer om tider lär väl komma senare.

Visst blir man lite lätt orolig över det som står att läsa i ST om att Kimmo Lotvonen fortfarande kör rehab-träning. Och att han, i likhet med Petr Tenkrat, ansluter först senare i höst. När då senare? För Tenkrat så gäller väl den 20 oktober, men det är ju hans kontrakt som börjar gälla först då, så att han inte ansluter förrän då är ju inte så konstigt. Men vad är det för datum som gäller för Kimmo Lotvonen?
Om vi tolkar "senare i höst" med att han ansluter ungefär samtidigt som Tenkrat, då innebär ju det att inte han är i spelklart skick förrän en månad in i serien, och det är ju ett tapp på en rätt viktig pjäs i backlinjen, både offensivt och defensivt.
Kommentera

Nybbe: Laget går på is måndagen den 6 augusti. (se länk, liksom under "spelschema 2007-08", i menyn häruppe till höger))
Kommentera

Timrå på is
Vilken dag går dom på is för första gången
Kommentera

« · 893867