1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590636 inlägg · 6217 ämnen

Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar

« · 1074421 · » Till forumet

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Olle: Dessutom när laget var i behov av ytterligare en bra och stabil back. Tjänstefel
Kommentera

Taurus: Jag med.
Kommentera

RocknRolf2: "scouting" inbegriper ju att spelaren har varit under luppen under en viss tid. Perssons mirakulösa kontrakt måste ju vara något man bestämt över en fika.
Kommentera

Olle:

Säger bara så här!! Kan RJ spela i Tre Kronor kan Skoogs det också!!!!
Kommentera

Det tråkiga är att man inte kan sparka Skogs heller för att backsidan är alldeles för tunn redan nu.
Kommentera

Bort med Challefjanten,har aldrig trott på den.Var och en får tycka vad den vill
men jag vill ha bort han,han kan hålla på sina hästjävlar.
Kommentera

RocknRolf2: Bygg en arena för minst 25000 i Sundsvalls hamn.
Kommentera

Skellefteå är bättre och det ska till rejält med flyt om vi ska få poäng. På hemmaplan!

Ifrågasätter starkt hockeykunnandet hos den som nu scoutat fram Dennis Persson. Skrämmande. Och Skogs är totalt genomusel, bland det värsta jag sett defensivt i Timrå.
Kommentera

250kg kärlek: Att RJ klev ut efter den smällen med Viklund är närmast parodibetonat. Snart sitter man och rycker till vid varje tackling där ute. Även om Timrå skulle krampa in en ledningspuck med 5 sekunder kvar av matchen skulle jag få svårt att skaka av mig begravningsstämningen.
Kommentera

Ice Tea: Vet inte vilka förändringar du är ute efter men jag tror säkert att man scannar av marknaden för paniknyförvärv.

usch det värsta är att jag känner igen mig i det man brukade se i SSK, Mora, Leksand osv när man bara kände på sig att det bara måste bli kvalserie för laget. Det är lite känslan över Timrå just nu, det finns fan inte en enda ljusglimt.
Kommentera

Moe i spel efter att Jonsson lämnat matchen efter en befarad knäskada.

Det är mykkke nu.

Kommentera

Olle: Det här är ju inte roligt längre nu!
Mamma - jag vill hem nu...Jag vill inte se mer
Kommentera

Detta känns som ännu en hederssam förlust....
Kommentera

Taurus: Från detta datum så kommer du ALDRIG att se Skogs i Tre Kronor, det finns inte en möjlighet att det inte går att hitta bättre backar i Leksand för en träningsmatch mot Tjeckien nån gång framöver.
Kommentera

Kan NÅN skicka en Video på nr 8 åt Linkan.
Kommentera

Taurus: Ett gäng kattungar gör det bättre,dom är inte värda nåt annat än kvalspel.
Kommentera

Ice Tea:

Fan va KUNG dom är i försvarsspelet. Kan det bli nå SÄMRE. PINSAMT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Olle:

Underligt att Skoogs höll i Mora och till och med fick chansen Tre Kronor???
Kommentera

Olle: Görs det inga radikala förändringar i laget snart så orkar jag inte med detta. Backbrist & centerbrist, tunga ben som en följd av att gå på kort manskap.

Som jag ser det gäller det nu för herrar klubbledning att försöka rädda den här säsongen och då räcker det inte att ha samtal om saken...

AGERA NU!!!

Två 17-åringar dominerar.

jag hoppas att det förekommit nån form av scouting av ev nyförvärv annars får man ju kalla klubben oproffsigt skött!!!
Kommentera

250kg kärlek: Ja men dom flesta borde ju nu vara medvetna om att det inte är någon häxjakt det handlar om, Skogs underpresterar grovt och håller inte på något sätt för elitseriespel.

Såja!! Ett bp-mål när man minst anade det. Hoppet lever.
Kommentera

RTS: Vafan säger du? Blev RJ skadad? Det är ju något som är mycket fel någonstans. Spelare blir fan inte skadade på löpande band oavsett om man går kort om folk eller ej. Jag ger mig fan på att Axelsson står över nästa match pga bröstvärmaren han fick också. Det kanske bara är jag men det var länge sedan jag hörde någon spelare säga "jo jag har känningar av blablabla men jag spelar ändå", det är snarare något i stil med: "Jag har fortfarande ont efter lårkakan eller ryggskottet eller sedan jag klippte tånaglarna i morse och jag vilar även nästa match".

Allt annat än ett ras i tredje skulle kännas bra men det känns ju lagom skitnödigt att sitta och hoppas på 1 poäng vid 1-1 inför tredje.
Kommentera

Olle:

Håller med att SAIK har peakarna, men det beror på att man leker "följa john" i försvarzon!!! Fan, man måste väl kunna kliva in ordentligt i försvarspelet med kroppen och inte glida bakom och peta lite med klubban!!!!!
Kommentera

Kostigt att inte S Erixon utveckling har stangerat de 2 sista åren.
Hans bästa match var inhoppet mot "tror det var LHC borta" för två år sedan.

Annars brukar en back vara bra offensivt eller defensivt.

Vad har sundsvall för backar? nån som vet?.

För mig framstår det mer o mer konstigt att Martinen skickades. Det han visade de 10 första matcherna slår de flest av årets backar med hästlängder.
Kommentera

Olle: Utan att på något vis vara taskig så har jag räknat till fler individuella misstag från Skogs klubba än lyckade diton. Så illa är det.
Kommentera

RTS:

Har inte ledningen insett det efter alla år nu, så lär dom inte göra det sen heller!! Ska man gå hela vägen så måste det finnas MINST 2 st av Lehtonens kaliber. Styf tycker jag håller bra klass, men resten är inte bra. Skoogs har tappat markant sedan i fjol, men det göra alla backar som kommer hit och gjort mycket poäng året innan i en annan klubb. Det beror på (tror jag) att dessa backar te.x Aalto, Martinen och Skoogs inte får spela det spel dom är bra på. D v s offensivt!!!! Dessa är inte gjorda för Tiks hockey utan där ska det finnas backar som Lotvonen, Koskinen m fl som ska stå framför eget mål och böka utan spelintelegens, och helst inte gå över rödalinjen !!!!!
Kommentera

fan tur man ej gick på denna hemma match vår kära förening har på nytt glömmt bort informera om att det tas bilder för hockeykort på plats. märker att dem gö det nu nä jag ser matchen på tvn. De blixtra ju fö fan hela tiden SKANDAL. Det finns faktiskt dem som har Epilepsi som också vill njuta av denna hockey men det skiter väl dem i
Kommentera

Att Skogs och Persson inte håller elitserieklass är inget nytt, bara att vänja sig. Jag skulle lätt se valfri anonym allsvensk spelare på någon av deras platser. En med ett sånt där namn från hockeymanager-spelen. Sven Dufva och Oscar Sthålsvamp som tredje backpar.

Trots att Timrå ägde stora delar av andra så tycker jag att det är tydligt att peakarna finns i SAIK, inte i Timrå. Bra period av Pääjärvi men han kan ju inte göra allt själv. Hynning och Pyörälä, har dom synts något sen första perioden?
Kommentera

Olle: Jag ska inte gå händelserna i förväg. Det återstår en period att spela. Men det skulle förvåna mig om Timrå kommer att gå vinnande ur denna fight.

Sista åtta i andra perioden är ungefär lika dålig som sekvenser vi haft under de 5 senaste matcherna. Vi slutar spela. SAIK känns hetare, de har fler farliga målchanser och utan en storspelande Åkerlund (förutom hans idiotiska utflykt vid 1-1 målet) hade 1-1 lika gärna varit underläge.

Det blir en gastkramande sista period. Johansson hävdade att det inte alls är kris i föreningen. Jag vill påstå att en torsk i kväll så är kris just det rätta ordet. Finns faktiskt inte så många glädjeämnen för tillfället.

Kommentera

Olle: Alltså ser inte Ledning hur jävulskt dålig vissa backarna är.
Dennis Persson har inte ett rätt, det enda han behöver göra när Åkerlund är ut runt kassen är att markera bort spelaren framför, men nej, glider tillbaka ett par tre skär sen smack.
Nr 3 har inte många rätt heller. Skog o Styf blandar o ger och Lotvonen är bara seg.
Rj blev skadad. Av 2500 sådana situationer skall inte RJ bli skadad utan Viklund borde ha en 50/50 chans att förstöra nått i knä.

När utspelad sista 10 i andra.

Vi är tunn jävulskt tunn.
Kommentera

Taurus: Håller med, hade matchat Pääjärvi så länge han hade orkat att spela.
Kommentera

jonmannen:

Är väl bättre att dom lyfter upp 4 backar från S-vall. Dom enda som håller ES klass är ju Styf och Lehtonen. Resten kan ju spela i Kovland eller nåt!!! Och varför använder han inte ungdomarna i pp??? Challe måste börja inse snart att Pääjärvi är en av de bästa han har, och inte se honom som nån j-la junior!!!
Kommentera

Kände mig dyngsäker på seger innan match, två perioder senare är jag något mer tveksam. Detta ser krampaktigt ut. Behövs verkligen en trea nu, det syns lång väg. PP rent komiskt. Synd att Åke blev lite väl uppspelt, han har sett bra ut annars.
Kommentera

jonmannen: skjut faanskapet!
Kommentera

Yellowcard: SAIK åstadkommer mer på 10 sekunders PP än Timrå gör på 2 minuter. Är dom dementa eller? Glömt bort hur man gör?
Kommentera

Helvete ska man inte få gå o lägga sig nöjd ikväll heller,SUCKKKKKK.
Kommentera

Olle: Kan dom inte bänka Persson nu när Moe är tillbaka. Sämre kan det ju fan inte bli
Kommentera

Olle: jag finner inga ord om jag ska vara ärlig, vad gör dom? fattar inte...
Kommentera

Yellowcard: Herregud jag har aldrig sett ett sånt genomuselt PP vara över på så kort tid. Inte ens en icingavblåsning.
Kommentera

haha.. ja vad ska man säga.. nära han lyckades iaf.. bra försök=P
Kommentera

Olle: och precis när man säger det...
Kommentera

Yellowcard: Det får man hoppas. Skönt att se att Axelsson är på banan igen efter sin smäll, han har bra fart i afton.

Dessutom har ju Åkerlund verkligen öppnat så starkt som man kan önska från en keeper som suttit oförtjänt många matcher på bänken.
Kommentera

Olle: bagarn blöder friskt. kan slå vad han tappa en del tänder och kommer vara tillbaks om 10 minuter
Kommentera

jonmannen: Just nu är det bra timråtryck, senaste 3-4 minuterna har dom lyckats etablera en hel del i anfallszon. Skellefteå kommer mest i kontringar och får ta skott utifrån.
Kommentera

jonmannen: det ser riktigt bra ut. pääjärvi är bästa spelaren lätt, han leker runt som han vill=) tycker åkerlund ser helt ok ut i mål också
Kommentera

fighter: Som på beställning så kliver RJ upp på blå och sätter in ett monster! Mycket fint, synd att det blev en halvmiss.
Kommentera

Nån som ser matchen och kan rapportera hur spelet ser ut.- Timrå leder ju skotten ganska bra..har vi tryck i anfallszon?
Kommentera

Olle: Exakt vi behöver alla på isen nu,men järna med hög intensitet,bra avvägda tacklingar.
Kommentera

dr-nix: Nu har vi mäktat med lika många skott som mot FBK och mer än hälften av matchen kvar :P
Kommentera

7p så här långt av MSP, det är mycket bra.

Kan han utmana mini-magic eller Bäckström (21 respektive 26p som dom presterade vid samma ålder ungefär).
Kommentera

jonmannen: Känns inte riktigt som att han har råd att åka runt och letar tacklingar när vi behöver total fokus från samtliga spelare. Men med fullt lag ser jag gärna att han sänker någon rejält.
Kommentera

« · 1074421 · »