1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590905 inlägg · 6217 ämnen

Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar

« · 1074475 · » Till forumet

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Ola: Det handlar inte om att folk tror sig vara smartare än Challe i frågan, men Challe har ingen annan att ställa på isen heller. Skogs platsar inte på långa vägar och det finns ingen som kan konkurera om hans plats så någon vidare uppryckning är väl inte att vänta heller. När Lehtonen kliver in i truppen igen så får Persson och Skogs tävla om vem som spelar minst dåligt och den som drar nitlotten blir ersatt av Moe som garanterat kan spela precis hur han vill i 4-5 matcher utan att han ens behöver fundera på bänken.
Kommentera

-Gurra-: På handen? Jag var säker på att det var knät efter den där smällen.
Kommentera

Ola: Vi har en position ovanför isen vilket gör att vi ser saker som Challe missar. Att vi sedan är mer kompetent, har mer kunskap och erfarenhet än Challe är av underordnad betydelse i det här fallet ;)

Man ser väl, i stort, det man vill se. Dom små sakerna kanske en vanlig dödlig missar. Vi ser väl bara drället på blå och taffligt agerande i egen zon.
Kommentera

Skogs hade i särklass mest speltid i erat lag ikväll. 31:01! Är han så dålig egentligen, eller är det Challe som inte ser det ni ser?
Kommentera

Olle: Det sades att han fick en smäll i andra perioden. Tyckte att jag skymtade nån form av bandage på ena handen när han blev inzoomad.
Kommentera

Vad kan man säga? Ja men för fan, vi ska väl också ha tur någon gång! Två livsviktiga poäng. Tom Wandell - kanonvärvning! Vet att det såg ut åt helvete innan denna gudagåva till mål, men i kväll ger jag fullständigt fan i det. Vi bröt den hemska trenden - vi vann! Min eufori är total och att vi är ett lag i kris, det börjar jag tänka på först i morgon igen. Nu är det bara nytt kontrakt som gäller, det räcker så. Spelar Timrå IK elitseriehockey 2009/2010, så får det duga. Nu tänker jag unna mig ett par timmars firande, för en gångs skull. Årets skönaste seger - hittills...
Kommentera

Kerstin_k:
Åkerlund är i dagsläget hetare än Backlund. Allra helst i dom snabba sidledsförflyttningarna är han mycket hetare.

Sedan kan man ju fråga sig varför man i slutet på matchen och mitt i ett flygande byte, då dyker alla fem mot pucken. Är det TV-pucken eller?

Kommentera

Bragd-Birger: Något säger mig att de extremt viktiga poängen blev extremt dyrköpta. Nu vill man höra hur det står till med RJ. Vilar han nästa match mot HV71 borta så kommer skeppet garanterat fortsätta sjunka och om han i sedvanlig timråtur har dragit på sig en ledbandsskada eller nåt så är det ju bara mörker.
Kommentera

Bragd-Birger: ja detta var ingen rolig tillställning.

poäng borta mot hv torsdag så ska dom ha bragdguld,och köpa lotter
utav bara faan.
Kommentera

Bragd-Birger: Jag håller med till fullo. Men fy fan vad skönt det var att vinna 2 poäng. Wandell är en lysande stjärna i ett annars ganska kompakt mörker.

Dennis Persson borde inte få spela i egen zon. Finns i och för sig fler som borde tänka till en extra sväng där inne.

Åkerlund var kanon. Vilka räddningar han gör!

Men Wandell - Vår offensiva guide, giv oss mer!
Kommentera

Två poäng från en synnerligen givmild hockeygud. Hualigen. Detta var sannerligen ingen klang och jubel föreställning. Något av det mest krampaktiga jag sett sedan 05/06.

Backspelet, apselut. Men lagdelarna var ju mil i från varandra. Forwards på mellanhand i mittzon, backarna som släpper blålinjen så fort en schellet-spelare passerat egen förlängda blå. Fri gata genom mittzonen.

I övrigt: hönsgård. Hönsgård hönsgård hönsgård. Och just det: tack gode gud för Tom Wandell!
Kommentera

Taurus: robin var ju inget vidare i fjol heller i grundserien .. men i slutspelet var han fan gigantisk..
Kommentera

Knegare: En tacker...men vi var inte värda den men den kändes bra.
nu får man väl kolla på vad skrikegård säger,skador lär nog komma upp
det är ju helt otroligt vad klena dom är,vad beror det på dålig träning,dålig
kost? vad vet jag nåt är konstigt iallafall.
Kommentera

Taurus: Enligt eliteprospects.com så är Kokko bara registrerad för en match i SM-liiga med Blues. Hur kan det komma sig? Inte är han väl bänkad?
Kommentera

Olle:

Ja, det är inte omöjligt det!! Men det är flera med honom, tyvärr!!
Kommentera

Taurus: Ja jo men Persson har fått dom allra bästa förutsättningarna för att visa att han är något för framtiden, dvs istid. Det förtroendet har han inte bara våldtagit utan grovt försummat. Det finns inte en chans i helvetet att han kommer att få sitt kontrakt förlängt, han kommer förmodligen starta en karriär inom korpinnebandy efter denna sejour.
Kommentera

RocknRolf2:

Nä som jag sagt och säger åter igen!!! Tik har aldrig prioriterat backarna. Det får max vara 1 som håller hög ES klass som det verkar
Kommentera

Rooster23: 1 poäng är ju inget att gråta över på bortaplan...fast det var ju faktiskt helt ärligt viktigare att ni fick extrapoängen för ni behöver den.
Kommentera

När Timrå gör flest mål i elitserien och släpper in mest är det ju ganska klart vart problemet ligger.
Kommentera

Taurus: Men vi hade ju redan Erixon och Moe på 8 backar... Man tänkte alltså att med full backbesättning ska en av dem gå in på tre backpar. Persson fick förtroendet direkt. Vem som helst såg att han inte alls håller för ett sån uppgift. Iaf inte för ett tänkt slutspelslag
Kommentera

Olle:

Sen tycker jag att RJ INTE är bra för den delen heller. Som jag sa så tycker jag att Styf och Lehtonen är de enda som håller bra ES klass
Kommentera

RocknRolf2: Var inne på det tidigare också och jag håller med. Det fanns absolut inget som kunde motivera att man rekryterade Persson. Fullständigt oförsvarbart.
Kommentera

Fy fan vad skönt....
Kommentera

Fy fan vad skönt....
Kommentera

Olle:

Menar bara att blir RJ utagen i Tre Kronor så är ingenting omöjligt!!!
Kommentera

Olle:

Normalt sett ska inte Persson och Samuelsson spela så mycket heller. Det beror på skadorna att de har så mycket istid, Dom är värvade för framtiden
Kommentera

Olle: ett ljus i mörkret är iaf Wandell! underbar kille
Kommentera

Wandell ÄR Timrå nu...utan den grabben hade vi itne haft många poäng
Kommentera

Taurus: Du menar väl ändå inte att Skogs har ett uns av den talang som RJ besitter? Vi snackar alltså om Skogs som precis drog ett slagskott över målet från 2 meters avstånd i 4-3?
Kommentera

Olle: Dessutom när laget var i behov av ytterligare en bra och stabil back. Tjänstefel
Kommentera

Taurus: Jag med.
Kommentera

RocknRolf2: "scouting" inbegriper ju att spelaren har varit under luppen under en viss tid. Perssons mirakulösa kontrakt måste ju vara något man bestämt över en fika.
Kommentera

Olle:

Säger bara så här!! Kan RJ spela i Tre Kronor kan Skoogs det också!!!!
Kommentera

Det tråkiga är att man inte kan sparka Skogs heller för att backsidan är alldeles för tunn redan nu.
Kommentera

Bort med Challefjanten,har aldrig trott på den.Var och en får tycka vad den vill
men jag vill ha bort han,han kan hålla på sina hästjävlar.
Kommentera

RocknRolf2: Bygg en arena för minst 25000 i Sundsvalls hamn.
Kommentera

Skellefteå är bättre och det ska till rejält med flyt om vi ska få poäng. På hemmaplan!

Ifrågasätter starkt hockeykunnandet hos den som nu scoutat fram Dennis Persson. Skrämmande. Och Skogs är totalt genomusel, bland det värsta jag sett defensivt i Timrå.
Kommentera

250kg kärlek: Att RJ klev ut efter den smällen med Viklund är närmast parodibetonat. Snart sitter man och rycker till vid varje tackling där ute. Även om Timrå skulle krampa in en ledningspuck med 5 sekunder kvar av matchen skulle jag få svårt att skaka av mig begravningsstämningen.
Kommentera

Ice Tea: Vet inte vilka förändringar du är ute efter men jag tror säkert att man scannar av marknaden för paniknyförvärv.

usch det värsta är att jag känner igen mig i det man brukade se i SSK, Mora, Leksand osv när man bara kände på sig att det bara måste bli kvalserie för laget. Det är lite känslan över Timrå just nu, det finns fan inte en enda ljusglimt.
Kommentera

Moe i spel efter att Jonsson lämnat matchen efter en befarad knäskada.

Det är mykkke nu.

Kommentera

Olle: Det här är ju inte roligt längre nu!
Mamma - jag vill hem nu...Jag vill inte se mer
Kommentera

Detta känns som ännu en hederssam förlust....
Kommentera

Taurus: Från detta datum så kommer du ALDRIG att se Skogs i Tre Kronor, det finns inte en möjlighet att det inte går att hitta bättre backar i Leksand för en träningsmatch mot Tjeckien nån gång framöver.
Kommentera

Kan NÅN skicka en Video på nr 8 åt Linkan.
Kommentera

Taurus: Ett gäng kattungar gör det bättre,dom är inte värda nåt annat än kvalspel.
Kommentera

Ice Tea:

Fan va KUNG dom är i försvarsspelet. Kan det bli nå SÄMRE. PINSAMT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Olle:

Underligt att Skoogs höll i Mora och till och med fick chansen Tre Kronor???
Kommentera

Olle: Görs det inga radikala förändringar i laget snart så orkar jag inte med detta. Backbrist & centerbrist, tunga ben som en följd av att gå på kort manskap.

Som jag ser det gäller det nu för herrar klubbledning att försöka rädda den här säsongen och då räcker det inte att ha samtal om saken...

AGERA NU!!!

Två 17-åringar dominerar.

jag hoppas att det förekommit nån form av scouting av ev nyförvärv annars får man ju kalla klubben oproffsigt skött!!!
Kommentera

250kg kärlek: Ja men dom flesta borde ju nu vara medvetna om att det inte är någon häxjakt det handlar om, Skogs underpresterar grovt och håller inte på något sätt för elitseriespel.

Såja!! Ett bp-mål när man minst anade det. Hoppet lever.
Kommentera

RTS: Vafan säger du? Blev RJ skadad? Det är ju något som är mycket fel någonstans. Spelare blir fan inte skadade på löpande band oavsett om man går kort om folk eller ej. Jag ger mig fan på att Axelsson står över nästa match pga bröstvärmaren han fick också. Det kanske bara är jag men det var länge sedan jag hörde någon spelare säga "jo jag har känningar av blablabla men jag spelar ändå", det är snarare något i stil med: "Jag har fortfarande ont efter lårkakan eller ryggskottet eller sedan jag klippte tånaglarna i morse och jag vilar även nästa match".

Allt annat än ett ras i tredje skulle kännas bra men det känns ju lagom skitnödigt att sitta och hoppas på 1 poäng vid 1-1 inför tredje.
Kommentera

« · 1074475 · »