Kevin O Shea: Lotvonen har självklart inte varit våran sämsta back direkt men du lider av inbillningssjuka om du tycker att han spelat bra. T.ex. i PP har han varit dålig under svackan.
Swordster: Så det är sant att det har skurit sig mellan dom? I så fall måste dom lösa det väldigt snabbt annars är det kört, om stämningen i laget drabbas.
dr-nix: glömde att påpeka att min kritik till Lotvonen är relativ... Jag har höga krav på honom så jag tycker inte att han lirat bra medans andra kanske ser honom som en sämre back än mig och därav ger honom högre betyg.
dr-nix: Jag vet inte om jag skrev att han varit helt lyckad under svackan, eller att han har varit ledande i PP. Däremot tycker jag att han varit stabilast av våra backar så här långt av säsongen. I PP har väl ingen back varit bra (förutom Lehtonen, som inte spelat de 5-6 senaste matcherna). Lehtonen saknas rejält - och är förhoppningsvis tillbaka i spel redan mot HV.
Kevin O Shea: jo men jag räknade kallt med att Lotvonen skulle ta större ansvar när Lehtonen blev skadad, inte bara defensivt utan även i PP där han faktiskt har gjort någon balja.
dr-nix: ...och jag försöker göra en bedömning av vad spelarna presterar ute på isen, och inte vad dom borde prestera utifrån några andra parametrar.
I så fall har väl Jesper Samuelsson varit bättre än Bagarn, då Bagarn borde kunnat prestera bättre i förhållande till sin kapacitet - medan Samuelsson gjort ungefär vad vi kunnat räkna med. Är det så man skall tänka?
dr-nix: Ja, fast Lotvonen är väl egentligen inte någon PP-back. Där var det väl tänkt att Lehtonen och Skogs skulle vara våra starka kort. Jag ser hellre både Erixon, Styf och Moe i PP än Lotvonen faktiskt, då jag tycker han har sin styrka i den defensiva zonen (trots att han är vår poängmässigt bäste back).
Klart vi INTE ska göra oss av med Lotvonen! Vi har ju redan som det är brist på tunga, defensiva backar... Hur tänker ni här? Har var dessutom riktigt bra i början av säsongen.
Laken: Att det stämmer vet jag inte. Men jag hörde från 3 olika personer, olika trovärdighet oxå, att de hade bråkat igen. Men om det stämmer vet nog bara de inblandade...
Swordster: på senaste modo-timrå macthen reagerade jag å mitt sällskap på att Jonte såg sur å deppig ut. Han pratade ju inte me nån på hela matchen, vi satt vid spelarbåset, å blev jättebrydda om de va nåt på gång, redan då! Men va vet ja, kanske hade han bara en dålig dag! i En urusel da i så fall...
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen