1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590942 inlägg · 6217 ämnen

Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar

« · 1074591 Till forumet

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Kevin O Shea: Lotvonen har självklart inte varit våran sämsta back direkt men du lider av inbillningssjuka om du tycker att han spelat bra. T.ex. i PP har han varit dålig under svackan.
Kommentera

Swordster: Så det är sant att det har skurit sig mellan dom? I så fall måste dom lösa det väldigt snabbt annars är det kört, om stämningen i laget drabbas.
Kommentera

dr-nix: glömde att påpeka att min kritik till Lotvonen är relativ... Jag har höga krav på honom så jag tycker inte att han lirat bra medans andra kanske ser honom som en sämre back än mig och därav ger honom högre betyg.
Kommentera

dr-nix: Jag vet inte om jag skrev att han varit helt lyckad under svackan, eller att han har varit ledande i PP. Däremot tycker jag att han varit stabilast av våra backar så här långt av säsongen.
I PP har väl ingen back varit bra (förutom Lehtonen, som inte spelat de 5-6 senaste matcherna).
Lehtonen saknas rejält - och är förhoppningsvis tillbaka i spel redan mot HV.
Kommentera

Kevin O Shea: jo men jag räknade kallt med att Lotvonen skulle ta större ansvar när Lehtonen blev skadad, inte bara defensivt utan även i PP där han faktiskt har gjort någon balja.
Kommentera

dr-nix: ...och jag försöker göra en bedömning av vad spelarna presterar ute på isen, och inte vad dom borde prestera utifrån några andra parametrar.

I så fall har väl Jesper Samuelsson varit bättre än Bagarn, då Bagarn borde kunnat prestera bättre i förhållande till sin kapacitet - medan Samuelsson gjort ungefär vad vi kunnat räkna med.
Är det så man skall tänka?
Kommentera

dr-nix: Ja, fast Lotvonen är väl egentligen inte någon PP-back. Där var det väl tänkt att Lehtonen och Skogs skulle vara våra starka kort. Jag ser hellre både Erixon, Styf och Moe i PP än Lotvonen faktiskt, då jag tycker han har sin styrka i den defensiva zonen (trots att han är vår poängmässigt bäste back).
Kommentera

T T: Tack. Då är det ur världen. Tycker också det är bra att Challe försvarar Jonte i det du länkade till. Väldigt bra!
Kommentera

Uno Gordon: hur mycket väger en gris Uno????
Kommentera

nineballer: Ja hur mycket väger Wärnblom?
Kommentera

dr-nix: "Visst växer inte spelare av Jontes kaliber på träd"

Jo, det gör det f-n i mig! Vad menas, han han varit bra sedan han kom tillbaka till Timrå tycker du?
Kommentera

Swordster: "Det pratades om detta på fler håll än ett i går..."

Så det stämmer med andra ord? Utveckla gärna!
Kommentera

Klart vi INTE ska göra oss av med Lotvonen!
Vi har ju redan som det är brist på tunga, defensiva backar... Hur tänker ni här? Har var dessutom riktigt bra i början av säsongen.
Kommentera

Är det bara jag som tror att Skogs skulle kunna göra ett jäkligt bra jobb som forward?
Kommentera

Maggan:

Det skadar ju inte att testa. För nån vidare back det är han ju inte.

Fast då får han nog öva på att träffa målet när han skjuter.
Kommentera

Laken: Att det stämmer vet jag inte. Men jag hörde från 3 olika personer, olika trovärdighet oxå, att de hade bråkat igen. Men om det stämmer vet nog bara de inblandade...
Kommentera

Simmalugnt: Hur menar du nu? Jag tycker att det är ruggit bra elitserieklass att lyckas skjuta sophögt över från ~2m.
Kommentera

ITK:

jo, ser man det som en färdighet, då är han ju grymt kompetent.
Kommentera

Swordster: på senaste modo-timrå macthen reagerade jag å mitt sällskap på att Jonte såg sur å deppig ut. Han pratade ju inte me nån på hela matchen, vi satt vid spelarbåset, å blev jättebrydda om de va nåt på gång, redan då! Men va vet ja, kanske hade han bara en dålig dag! i En urusel da i så fall...
Kommentera

kryptonit: Maila Expressen!
Kommentera

« · 1074591