1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590626 inlägg · 6217 ämnen

Timrå snart i en allsvensk hall nära dig!

« · 994701 Till forumet

Timrå snart i en allsvensk hall nära dig!
Jag tycker det är synd att den klubb jag älskat så länge är på väg till botten igen , en arena med så lite kapacitet , och en ekonomi som går minus är det inte troligt att Timrå spelar i ES om 4 år , d.v.s om inte det kommer fram fler sponsorer och ett bygge av en ny arena , spelare med höga löner presterar inte , och dom som gör det åker till NHL , förra året Strålman , och i år troligtvis Regin och Hahl , Timrå klarar dennna säsong slutspel , men med andan i halsen , javisst Tik ligger femma men det är endast tolv poäng från ingemannsland, och när jag igentligen skulle vilja byta ut hela bakcbesättningen , så lämnar troligtvis dom tre backar som varit bra i år , Sanny , Kokko , Koskinen , två av dessa tre har gjort flest poäng av backarna i år , och Sanny är ju Landslagsback , och när sedan klubben går med - med Ekonomin även fast man sparat med att värva spelare och på så sätt fixade man Nubbens bortgång med sina kontaktnät , och nu har man inte ens råd att ersätta spelare som Sanny med mediokra som Tomas Skogs , det är synd att Timrå skulle sjunka så djupt i mina ögon , skadeporblemen i Timrå går ju alla runt och skrattar åt hur en klubb två år i rad kan ha så skadebenägda spelare , men man knakse ska hålla med om att Timrås doktor är dålig eller ??
Nej de är uppbygnads programmet och så vidare som ställer till det , och det beror på tränare m.fl ..

För att Timrå ska vara i ES krävs detta .....

8 Nya backar ..

Ut med dom skadebenägda och Dyra som inte kämpar ....

Ny Arena med kapacitet på 8500...

Flera i Styrelsen sparkas....

Nya tränare .....
Kommentera

« · 994701