I väntan på inför-länkar på timraik.se, Tingsryds hemsida, ST eller Smålandsposten så konstaterar jag att Tingsryd ligger vid sjön Tiken. Det kan inte vara dåligt.
Tingsryd leder serien men spelar inte ut någon. Disciplin och bra försvarsspel. Minst puckinnehav i serien och få avslut. Väldigt stabila och effektiva. Vi har visat att vi kan försvara oss också, vi har hög fart, effektiviteten har förbättrats till en anständig nivå, vi har ett par spelare som kan göra det oväntade och Mattson har utvecklats till en av seriens bästa puckmotare just nu. Klart vi har poängchans fast vi möter serieledarna borta. Bra om vi inte hamnar i underläge tidigt för svårt att vända på matcher mot TAIF.
Vi är några hockeysnackare som ska dit. Hoppas på många andra också.
Nordlander79: Vi var där i höstas och bortaklacken har en egen ingång, typ mittemot huvudentren. Den är väl gömd och dom tar bara kontanter i kassan. Positivt tillskott i vårt gäng. Från början var det bara jag och mellangrabben som kunde åka. Nu följer äldste sonen och bådas flickvänner med . 2 personer har blivit 5. Full bil från Växjö. Vilka mer kommer till Nelson Garden imorgon?
Johan J: En förtappad själ. Hon är gammal Brynäsare som svängt över och blivit Lakej. Vi är sedan många år säsongare i Vida Arena, men när Timrå är i närheten är valet enklast i världen. Svägerskan får min plats imorrn.
SMÅLAND: inga bussar men säkert en och annan bil. Var väl många Medelpadingar som tog sig till Malmö senast. Vi som är där får ta ansvar för att höras och synas.
Allt handlar om inställning. Klart man inte är med från start när både kapten och tränare uttalar sig i media om hur jobbigt det är att åka till Tingsryd på annandagen. Hoppas dom hinner vakna och vända matchen nu.
Pucken: ta bort första minuten och det ser bra ut... Typ. Lite väl sportsligt att ge 2-0 handicap när hemmalaget byggt en serieledning på att backa hem och slå ifrån. Men vi har haft lägen, tycker killarna ser pigga ut. Gärna snabb reducering.
Typ 25-30 rödvita med höga röster på bortastå (bortavrå). Vi har inte gett upp.
Har inte identifierat någonhockeysnackare men jag har rödvit wct-jacka med Timrå på ryggen långt fram i mitten. Säg hej.
Att man knappt ska hinna bänka sig innan två kallduschar kommer. Men sen tog vi över matchen och inget är omöjligt. 40 min kvar och vi ger aldrig upp! Hejarklackskampen leder vi ännu och det är stort :-)
Röda Tallen: Det ligger absolut något i det du säger. Att ens gå ut i tidningen och uttala sig om något som man inte kan påverka är totalt onödigt och risk för negativ stämning i gruppen!
Att Hallin inte vet bättre utifrån sin rutin anser jag vara märkligt.
Webmaster: fullständigt bedrövligt. Hur kan man helt plötsligt spel som ett korpen lag???
Sen har jag sagt det tusen gånger och kommer att fortsätta att säga det: låt inte #22 spela nå mer!! Han tillför INGET och han är rädd när han får pucken och gör allt för att gömma sig, det är 4 man på plan då. Ska dock tilläggas att målen inte var hans fel.
Jåkkinen: Ser inte matchen men känns som analysen är rätt så enkel: Den här matchen förlorades redan i förberedelserna. Kan man som lagets tränare (och även Hallin hävde väl ur sig nåt?) inte komma med en känsla där man i alla fall ser ut att tro på sitt lag då bör man nog ifrågasätta varför man har den roll man har i laget. Att det är en lång bortaresa i buss och att det fortfarande är julhelg det hör liksom inte hit. Alls.
Andersson: Det är väl inte annandagshockeyn de klagar på ? Det är avståndet till matchen de klagar på och nog borde det vara bättre med match mot något lag från närområdet med tanke på publikintresset.
Hälge: Ursäkta, glömde att 3-0 är svårt att leda med. Men med tanke på hur tight Taif spelat i år och vår trubbiga offensiv känns det som klar förlust.
Zäta75: Ja här har det fan inte getts upp nån säsong! Maken till papp-psyken får man leta efter. Tror jag behöver en hs-paus nu, vi hörs till kvarten 👋
Tingsryd leder serien men spelar inte ut någon. Disciplin och bra försvarsspel. Minst puckinnehav i serien och få avslut. Väldigt stabila och effektiva. Vi har visat att vi kan försvara oss också, vi har hög fart, effektiviteten har förbättrats till en anständig nivå, vi har ett par spelare som kan göra det oväntade och Mattson har utvecklats till en av seriens bästa puckmotare just nu. Klart vi har poängchans fast vi möter serieledarna borta. Bra om vi inte hamnar i underläge tidigt för svårt att vända på matcher mot TAIF.
Vi är några hockeysnackare som ska dit. Hoppas på många andra också.