1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14

« · 1775721 Till forumet

Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Käftsmäll eller glad måndag ?
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2016-11-14
Hälge: jag neggotippar förlust med 6-1. Vi tar fjorton highstickutvisningar och tolv puck out och kommer således spela en man mindre nästan hela matchen. Därutöver förlorar vi tekningarna med 95% mot 5% men vi vinner skotten med 52-11. Där har ni facit. Just ja, på läktaren kommer det sitta 214 stycken medlemmar ut Tingsryds PRO-förening som har oldies night och dom kommer att utgöra hela publiken för denna tillställning. Nu fosterställning, over and out.
Kommentera

Känner för första gången i år att vi inte kommer ha en chans att vinna ens.. ingenting tyder på det,man får väl hoppas att vi vinner just därför. Jag undrar om det skrala spelet har berott på allt tryck utifrån? Det är inte lätt att hantera förväntningarna som byggs på när man helt plötsligt är en kandidat om kval till SHL nästa år via en topp 2 placering. Kan inte media sluta tjata om hur bra Timrå är?...
Kommentera

Här är de som ska göra`t iaf.
Kommentera

Hälge: bra att det vaskas om. I vårt orutinerade lag får man säga att vi har en rätt meriterad fjärdelina.

Jag hör ju till de som tycker man ska spela backupen mellan varven även om han är en tydlig tvåa, idag är en sån dag jag hade kunnat tänka mig att spela Ohre. Men förhoppningsvis så studsar Magic Mattsson tillbaka efter en mänsklig insats senast och spikar igen. Tingsryd lär väl försöka spela sitt vanliga spel och inte parkera bussen. Det kan passa oss om bara tändning och koncentration är på plats.
Kommentera

El Maco: Håller med om målisen, tycker dock att det är lite tråkigt att man delar på 25-21-57 då de varit den bästa formationen de senaste matcherna.

Enligt mig, då.
Kommentera

297: Haha. Alldeles säkert det festligaste tipset, men inte det rättaste hoppas jag. Fast mig gör det inget om det är 214 medlemmar från PRO-föreningen på plats! :)
Kommentera

Woody Jokinen: Neeeej! Inte den kommentatorn igen! Det här kan inte sluta gott. Och med Brynis i motståndarlaget...
Kommentera

Woody Jokinen: Fast det kanske inte är han. Han har nästan normal intonation så här långt.
Kommentera

Johan Persson har ju inte den bästa effektiviteten i år,60 skott på mål och 3 i mål..
Kommentera

Winn die nicht zuheute ich haben die fotangelen destroppen im der bus gekommen...
Die gehen zuhause...
Kommentera

Tingsryds AIF - Timrå IK 0-0
Kommentera

Härlig tackling av Boyce!
Kommentera

Grym inställning från start! Det här k a n bli något...
Kommentera

Boxplay.. Johnsson med klubba i ansiktet på Tingsrydspelare..
Kommentera

Där kom dem första höga klubban!!!
Kommentera

Bragd-Birger: vad är det med Timrå och höga klubbor..
Kommentera

Den assisterande domaren stod i vägen!!!
Är det fussballen vi spelar? 😵 😱
Kommentera

Bragd-Birger: Men är förtvivlat svårt att skapa tydliga målchanser nuförtiden.
Kommentera

Sömnig historia detta, där vi kan lite mer och Tingsryd vill lite mer. Vi skulle behöva några fler spelare som är intresserad av att fullständigt köra igenom sina motståndare, det ser förjävla taffligt ut ibland när man både bromsar in och hoppar undan för motståndare ute i sarghörnen.
Kommentera

Ser ut som vanligt tycker jag. Ingen förändring trots omvaskningen i kedjeformationerna.

En intressant statistik är ju att motståndarna oftast lyckas blocka våra skott. Måste bli snabbare att skjuta kanske...
Kommentera

Herrgud...
Ser inte bra ut...
Vi ska vara glada att vi int ligg unn!! 😵 😵
Kommentera

297: Hmm. Ja, antingen börjar de bli lite sönderlästa eller så tryter orken och kreativiteten. Det tar alltsomoftast stopp när de precis tagit sig in i zon, eller så fastnar de ute i sarghörnen som under tidigare år i Allsvenskan, där det tidigare på säsongen tycktes finnas otaliga passningsalternativ in i mitten. Nu känns det lite som balansgång på slak lina igen. Ett mål i baken så måste vi kliva upp och så börjar raset. Hoppas jag har fel.
Kommentera

The great one: som Forsberg sa efter ohamn...
Snabbare avslut enklare anfall... mm det skulle inte skada... skjut lågt för returer om målis har fri sikt... man kan jobba på dem med och man kan få öppet mål precis som när Elias fördelar spel i pp...

Kristoffer: ja! Den var fin! Mer sådant tack! Open ice ska man inte stirra på pucken... kan man det så är det fjompiga motståndare! Den var härlig!
Didrik har blivit jävligt snäll på sistånde... Ludde har varit gospojke sedan han kom från Modo och boyce ser jag ibland så men generellt så är vi för smidiga för motståndarna...
att slå på klubbor och missa och isst slå i ansikten gynnar bara motståndare... vi skulle behöva röra om mer. Tackla och stå ivägen fullfölja och provocera... Bryniz ser taggad ut... på'n bara! Han flippar till slut!
Kommentera

söder över: Åh! En hög klubba! Det var inte i går...
Kommentera

Woody Jokinen: alltså antalet highstickutvisningar vi tar är ju helt absurt. Hur är det ens möjligt?
Kommentera

Håll ner klubban för fan...!!!
Kommentera

Men håll koll på klubbjävlarns!
Kommentera

Woody Jokinen: Kan någon kapa Timrås klubbor...
Kommentera

297: åker inte skridskor tillräckligt
Kommentera

Första målet vinner ikväll som vanligt...!!!
Kommentera

SMÅLAND: Det kryllar inte av chanser direkt. Inte åt något håll.
Kommentera

Timråit H-sand: Åh! En ny utvisning som vi inte har testat ännu!
Kommentera

Woody Jokinen: när ska det hända något för Lööke?

2 min för delay of the game för att man tjafsar vid icing också, var fan finns motivationen till att spela hockey??
Kommentera

Nu kan vi inte ens byta rätt..😵😵😵
Kommentera

Woody Jokinen: inget av lagen ser ut att ha något med toppstriden att göra, av spelet att döma.
Kommentera

Vi verkar gå minst sagt hårt för att skjuta högt och därefter styra i alla fall.

Sen är det också ganska lätt att falla in i att gilla Brynis spel också. Han ser väldigt bra ut, i detta att han hela tiden går för skott och att hela tiden vara offensiv. Det finns en våghalsighet hos honom som man gärna ser hos offensiva backar, sen kanske det inte blir så mycket av det men jag kan se hur han blev intressant för större uppdrag än HA efter fjolåret. Det kanske är lite väl hårt att säga att han lurar ögat, men lite så kan man väl säga ändå.
Kommentera

Kattgubben: herre Gud så amatörmässigt dom uppträder nu
Kommentera

Vad i helvete sysslar de med ingen jävel som kan spela fysiskt och vågar kan gå in på mål glider omkring som livrädda kärringar
Kommentera

Woody Jokinen: Men sluuuuta ta utvisningar hela tiden! Åk skridskor istället annars slutar det här aldrig väl!!!!
Kommentera

SMÅLAND: vi provar spel 3-5 också bara för att det verkar vara lite svårt för Tingsryd att göra mål. Vi kanske ska fråga domaren om vi kan få spela 2-6 också om dom inte kan göra mål på detta?
Kommentera

297:

Finns väl en anledning att han spelar hos oss och inte i SHL... Nä. Nu får vi tänka positivt. Vi vinner det här. 2-0 i tomkasse.
Kommentera

Vad i helvete håller dom på med? Ta timeout och plocka ned dom på jorden igen, huvudena är kvar i Timrå just nu. En spelare är godkänd och det är Mattsson.
Snacka om att inte ge sig själva chansen..
Kommentera

297: Förlorar ikväll... vet vi varför?!!
Kommentera

The great one: han är väl här för ATT det ska börja hända saker?
Kommentera

Det mest positiva ikväll är Mattsson och vi har dödat 4 utvisningar..
Men...
Fan vad jag saknar EB och Larre...!!!
Kommentera

297: Finns det åtalsimmunitet i hockey? Kanske en liten interference annars.
Kommentera

Woody Jokinen: Jag tror inte vi har skjutit ett skott från blå som inte tagit på en klubba, en skridsko eller en hjälm. Wedin är bäst i Timrå i dag igen.
Kommentera

Helvete så jag unnar Björkung det där!
Kommentera

« · 1775721