Ingen Baretta ikväll om man ska tolka STs inför-artikel. Vet inte om det är något skatte/lönetekniskt kanske? Så här pass lång tid brukar det ju absolut inte ta att regga nya spelare. Han har väl varit med laget i typ en vecka nu?
Stene är tillbaka iaf. Bryr mig inte ens om att länka artikeln pga pluslåst.
Ingen Barnaby ikväll!!! Aj aj...hoppas Kanna-Dicken knyts åt innan fönstret stänger på onsdag '!! Är i Malmö om någon vill ta en stänkare innan jag rullar hemåt i eftermiddag?? 🍸😉😁
Knylan: lite synd att du inte länkar till guldkornet. Skribenten konstaterar helt korrekt att Timrå är två poäng före Tingsryd inför sexpoängsmatchen. Så vid seger blir det hela åtta poängs avstånd 👍
Ett av mina favoritcitat från Timrås omklädningsrum:
- Yeah! Let's empty the tanks boys!
Någon som minns vem som vrålade det? (Förutom djurgårdaren som citerade upphovsmannen så att sju ljudtekniker på tv aldrig mer blev sig själva typ alltså)
Passar väl utmärkt inför kvällen nedsläpp och i väntan på transan...
Mattias Nilsson missar kvällens match, Simon Sandström in istället.
"– Han fick en smäll senast. Han får behandling men spelar inte i kväll. Förhoppningsvis är han tillbaka inom kort, säger Timråtränaren. Forsberg och resten av ledarstaben tar ut laget senare under dagen, men klart är att Simon Sandström ersätter Mattias Nilsson."
Känns som om Barnett kan vara lite av hockeyns svar på Fantomen...
Du hittar aldrig Fantomen – han hittar dig. Då Fantomen frågar svarar man. Då Fantomen rör sig står blixten stilla. Fantomens röst isar i blodet. Fantomen har tio tigrars styrka. Fantomen har tusen ögon och tusen öron. Fantomen smyger tystare än djungelkatten. Fantomen är hård mot de hårda. Sikta aldrig på Fantomen.
Jaji, tidig 2-0-ledning och Zäta dominerar totalt. Vägen till semifinal ligger öppen, men DIF reducerar varpå Timrå pressar på för 3-1. I stället kontring och kvittering i slutet av andra perioden. Sedan vänder de djävlarna och vi har spelat färdigt för säsongen. Ett minne lika bittert som uttågen mot MoDo 2007 och HV 2009. Vad har vi inte fått gå igenom som TIK:are genom åren? : (
DJ Hemp: ja, vi har gått igenom allt. Året vi ledde serien efter en bra del utav säsongen så kommer skador och vi sjunker som en sten. Det värsta är att jag har varit på alla 3 matcherna när vi åkt ut i slutspelet. Men usch för 7e avgörande uppe i Ö-vik.
Jag kollade igenom lite på Youtube istället, nostalgi..Hade velat se ett sm-guld någonstans där också.. Nu tillbaks till verkligheten och Tingsryd-Timrå.
jå1: Ja, det känns lite skakigt från start. Får fjolårsångest av detta, TAIF borta var ett sanslöst mörker då. Vi måste få till någon form av scenförändring.
Smokey: ja några minuter till och man kan konstatera att inledningen är katastrofal. För många man på isen nu men VARFÖR tar Stene pucken, han SER ju att han är 6:e man på isen. Spelsinnet på den karln är något utöver det vanliga.