Kerstin_k: Hoppas verkligen inte det är allvarligt, han tog sig om nacken när han åkte ut till båset, nackskador är inget att leka med om så är fallet.
Rallarn: trist med #54, men klart intressant att se Lodin med Boq-Lunde. Kan nog bli rätt jobbiga i anfallszon. Tumme på Orren också. Hoppas han bevarat fjolårsformen.
Hahl Bundy 2.0: Nä men man är ju inte påslagna. Det lallas generellt omkring på isen. Puckar kastas hit och dit. Jag ser felpassningar och felbeslut i varje byte i massor. Svensson ska spela upp och slår en enkel passning på hälen på forwarden, vi har pucken under kontroll i på men strular ut den, solokörningar, Harde ska skjuta missar pucken och ska passa istället och missar pucken igen.. Så jäkla ofokuserat.
Andersson: alla dessa utvisningar i år som ska beivra spelförstörande moment. Jag skulle argumentera för att utvisningarna i sig är ganska spelförstörande. Felaktig tekning, vad fan är det?
Hockeyoraklet: Det är jävligt enkla regler. Två fel vid tekning är utvisning. Vi hade kunna fått 3 slashing-utvisningar också på de 3 minuter jag hunnit se.
Hockeyoraklet: Nu fick vi första varningen för att Blomqvist inte ens åkte och ställde upp för tekning när han skulle så det är inte domaren fel att det inte spelades hockey.
bar mofftak: det är en löjlig regel i klass med avblåsningar för felaktiga inkast för pojkar 15 i fotboll. Ovärdigt att blåsa för sånt här på den här nivån.
Hockeyoraklet: Dumheter. Hur tänker du dig att det skulle fungera om det inte fanns några regler att följa vid tekning? Vem som sätter ner klubban först spelar roll. Vem som går in först spelar roll. Vilket lag som ställer upp först spelar roll.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen