Kan säga att idag var löven klasser sämre än vad ni var mot oss i dubbelmötet. Så mycket som dom spelade fast sig och slarvade i egenzon idag har ni inte gjort på hela säsongen.
Jag tror att ett ssk, mora eller bik i form, kan vara en svårare motståndare i ett slutspel faktiskt.
Olle: ja björklöven känns inte direkt som ett hot för er. Speciellt när ni visa att ni kan ta dem senast. Tror ni vinner serien och går upp. tråkigt och missa derbyna men ni är värd det jämfört med björklöven. De satsa för mycket på lån likt oss. Se om någon kan hota er
Björklöven vill vara spelförande och ha puck. Men blir griniga så fort minsta lilla går emot dem, t.ex ett baklängesmål. Fenomenala i medgång - dåliga i motgång.
tjobba: ja och mina anti-jinxar börjar ju bli smått komiska. Inte en enda pinne har vi tappat sedan jag började med dem. Visst laget gör sitt men utan allt hårt jobb jag lägger ner på anti-jinxing skulle det aaaaaaldrig gå. Det begriper ni va?
Rytter: Framförallt BIK tror jag kan bli riktigt tuff om dom tar sig igenom första rundan. Vita Hästen har stängt ner oss effektivt tidigare under säsongen men dom skulle aldrig vinna 3 matcher mot oss. I BIK finns det däremot lite mer kompetens. Löven och SSK tycker jag spelar ganska likt varandra. Dom spelar som om dom alltid ska ha pucken i ägo men när dom hamnar i egen zon eller ska försvara sig i mittzon så verkar dom inte ha nån plan alls. Lite arrogant på nåt sätt.
jå1: Visst Svenssons tackling kanske var hård utförd men att domarn väljer att efteranmäla för knätackling trots allt? Skapligt vanskapt han är Svensson om han har ett knä utväxt på höften. 🤓
Sputnik: Det är få domare som kan erkänna misstag. Han blev kritiserad på twitter och då anmäler han eftersom disciplinnämnden i stort sett aldrig går mot domaren så kommer Svensson bli avstängd i tre matcher och så kan han säga att han hade rätt..
Sputnik: Dom går och anmäler det också? Fan vad sjukt. Det är klart, dom har den där ”vårdslöshetsklausulen” dom alltid kan spela ut och få rätt. Det måste vara ganska lätt att överklaga om dom anmäler honom för knätackling dock 😂. ”Risk för skada” skrev nån. Ja men det är det i alla tacklingar i så fall. Lite för hård tackling? Ja men det var inte en charging han åkte på. Finns det en utvisning i boken som heter ”för hård tackling”?
Jag tror domare är lite som advokater. Ju fler uppmärksammade ”case” dom är med i, desto större namn kan dom göra av sig själva. Jag säger som Conny Strömberg: det finns knappt en enda jävla domare som har spelat hockey själva över 12 års ålder så dom har ingen känsla för spelet.
Nooky: Ja ok att domarn skulle ansett det var att han kommer in med för vårdslös fart eller dylikt. Då hade man kunnat släppa det, men att spinna vidare på bentackling trots att tydliga motbevis finns så blir det patetiskt.
Sputnik: Jag har anmält domare Hampus Springare till ett coachmöte på arbetsförmedlingen samt ett möte med synoptik. Hur FAN kan han stå och säga att han anmäler det där för bentackling när det inte är någon kontakt med knä/ben överhuvudtaget? Han måste ju ha sett repriser i efterhand? Det har fan gått långt när man är mer irriterad på domarna än på motståndarna under en hockeymatch. Amatörer.
Jag ser att många gläds över M0d0's seger över Björklöven, det kommer jag förmodligen aldrig att göra. Jag vet inte varför, är Löven ett hot i dagsläget? Ett lag på dekis möter ett bottenlag. Nä, jag unnar banjoklinkarna från norra Sixfinger county inte ett skit. Det här är en toppensäsong.
Olle: Klockren höfttackling. Blir förbannad. Var är farten eller nåt från Kapten Svartskägg? Härlig bredsida där dvärgen trampar som en dåre... där är farten. Tvärstopp. Sen blir det wining. Domarna borde bli anmälda. Ska börja som en grej att alla domarna wfte varje fel beslut. Jädrar i min låda....
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen