1150x200-xhrrlxov1onokf5.jpeg

Timrå IK

SHL · 595598 inlägg · 6217 ämnen

Tom Wandell

Sv:Tom Wandell
Andas.. Wandell will be back.

Panikslagna är bara förnamnet hära..

HANDLINGSFÖRLAMADE ska det vara nedan.

Så Erik Andersson ersätter Wandell? Hahaha, absolut inget ont om Erik men det visar ju ytterligare bara på kompetensen hos våran klubbledning.

Linkans center-rockader:

Riku Hahl ersätts av Tom Wandell som ersätts av Erik Andersson.

Förstärkning på backsidan är väl inte ens att tänkas på, man har ju "bara" haft halva säsongen på sig... Linkan behöver nog mer tid...

"Elitserien dumsnålaste och mest HANDLINGSFÖRLAMANDE klubbledning"

Wahlberg, Kontiola eller Regin om man får tro denna, vem det nu är? Lär väl bli Wahlberg...

Se länk:

-Gurra-: Stilla är det väl inte, men det kommer å andra sidan inte ut några godkända resultat därifrån heller.

Erik Andersson ska återförenas med sin bror enligt ST.nu.
Det verkar inte stå helt stilla på Linkans kontor trots allt.

Helt klart spännande att vara timråsupporter...

nu SKA dom in med en center av klass. Sedan en back. j*vla styrelse

Ambroo: tittar man på tabellen och hoppar en match frammåt hela tiden ser man ju timrå hoppar på platserna 8-12. När vi väl är uppe på 8-9:e platsen så blir det torsk! problemet är att vi inte tar poäng flera matcher IRAD!

bäver: Det är en högst märklig uppgörelse skulle jag vilja säga eller anser du att det är vanligt att NHL-klubbar plockar över spelare mitt under brinnande säsong? Visst, det är inte första gången som ett NHL-lag lånar ut en spelare till en klubb i Europa, men då är det brukligt att avtalet sträcker sig över hela säsongen.

Det är bara att se till det här ärendet så förstår du varför och vilka det berör. Sen kan man ju undra över vart du har varit? Från silly season fram tills nu så har det begåtts fler än ett misstag.

Men trots uppryckning så rör vi oss inte i tabellen. Det är närmare nedflyttning än slutspel.

Hahl Bundy: Jag tror som du att man jobbar rätt så hårt med problemen

Ambroo: men det är väl ändå ingen ovanlig och konstig uppgörelse,eller är det att just Timrå gör en sådan deal?

"skäms för hur laget styrs."vad är det att skämmas för och inför vilka skäms du?

kom igen nu,halva säsongen kvar och vi har sett en ordentlig uppryckning på slutet.

keni: Och vad ska dom säga om dom arbetar med att värva? Det är väl bättre att vara tyst än att skrika ut allting i pressen? Vi vet väl inte vad som pågår i kulisserna till100%. Jag tror att dom arbetar ganska mycket för att lösa saker o ting.

Ambroo: Allt här i livet är en förhandling. Visst, Dallas har rätten men vi måste ju spjärna emot.

"Jaha, nu tar ni hem vår första center, vad har ni tänkt erbjuda oss i stället?.Jasså ingenting - Ja då kan ni se er i arslet efter samarbete och support härifrån i framtiden. Vänligen skicka genast över en tung back som är på gränsen till Dallas så kan vi snacka. Eller en vass ytterforward på lån"

Vafan, allt är en förhandling. Jag hoppas verkligen att man åtminstone försöker få Dallas att skicka över en annan lirare. Visserligen kanske inte center, men ändå.

Vi måste ju ia lla fall testa och förhandla

bäver: Det är väl ingen som inte förstår det, men däremot så är jag säker på att merparten inte kan förstå hur man kan komma överens om en sån uppgörelse. Man spelar som sagt rysk roulette med hela föreningens framtid. Vi har ingenting att vara glada för och att tacka för lånet tänker då inte jag göra.

Jag skäms inte för lagets insats utan jag skäms för hur laget styrs.

Taurus: Jodå Timrå IK kan, de kan allt.

Wandell var ett lån och inget annat,inte våran köpta spelare, och lån lämnas tillbaka,det kan inte vara så svårt att förstå.Med honom gällde låna eller inget var glada att vi har fått låna den här tiden och hoppas att han kommer tillbaka.

jag kan tycka si eller så om lagets blandade insatser men......
att skämmas för sitt lag där går jädrar i mig gränsen!

Hoppas för övrigt att Wandell får göra en storstilad sorti ikväll
han blev mycket bättre än vad någon vågat hoppas på,konstigt med en så dålig sportchef eller hur (ironi)

Timrå plockar hem Erik Andersson samtidigt som man sitter och intalar sig själv att Wandell kommer tillbaka efter den nittonde. Såna snåltag att man blir irriterad. Måste finnas pengar, gör väl inget om de blir en center extra. Wandell kan ju inte varit nära att få dom där 300-400 tusen som Hahl skulle få. Samtidigt som Hedström pengarna måste kunna ge nåt. Näe men kom med hö när märra är dö.

Frella: Detta är ju för fan skandal! Att Wandell försvinner är ju inte konstigt, då han bara är på lån, och Dallas har haft osedvanlig otur med en massa skador på forwards...

Men att inte redan nu vara hungrig och på jakt efter en kvalificerad 1:e-center, är justitiemord!

Redan igår stod det klart för ledningen att Wandell försvinner - OK, om han kommer tillbaks, är det en ren bonus.

Att ha en ny center redan till Röglematchen på lördag, det kan vi inte räkna med - men finns ingen ersättare för Wandell redan till bortamatchen mot Södertälje på tisdag är det ingen annat än skandal...
Agera Linkan! Ge honom löneutrymme, TJ!
Annars kan ni avgå hela högen!!!

Ambroo: Även om han nu ansluter den 19e så är det farligt viktiga matcher vi får klara oss utan honom. Om vi leker med tanken att vi vinner ikväll och torskar resterande fyra matcher innan uppehållet med uddamålet. Vilken sits har vi då satt oss i inför fortsättningen. Klart som fan det måste värvas även om Wandell kommer tillbaka, helst skulle en ny center vara på plats redan till bortamatchen mot SSK nästa vecka, den matchen är halvviktig.

Ambroo:

Visst måste det värvas, men det går ju inte vänta till mitten av februari???

liston: Självmant eller inte har ingen betydelse. Det jag menar är att det är totalt värdelöst, uselt, katastrofalt, pinsamt, inkompetent etc, etc att Timrå inte ens lyckas värva EN center med kontrakt för en hel säsong. Wandell är ett lån och således bara en "halv" värvning.
Jag tror att i princip vem som helst med någorlunda hockeykunnande och social förmåga hade kunnat göra det bättre.

Det spelar ingen roll om Wandell kommer tillbaka eller inte, Vi måste aggera.
Vi måste förstärka laget!

Timrå IK är dom bästa.

RocknRolf2: Nä, han drar inte självmant utan Dallas kallar hem honom, enl. kontrakt, till sin org.

Hålller med om att Nu är det bara för löinkan att jobba för lönen.

Tillägg: Vi bara måste värva med andra ord och jag antar att även Timrå IK är inne på den linjen. Fast iofs så skulle det inte förvåna om de väljer att spela rysk roulette ännu en gång. Man har ju gjord det från innan säsongsstart så varför avsluta innan det verkligen smäller?

Ni som verkar sitta lugna med bakgrund av att han kommer tillbaka till den 19:e bör tänka om. Även om han skulle dyka upp, vilket det inte finns några som helst garantier för då det är NHL vi har att göra med, så är risken ändå väldigt stor att Dallas plockar över honom för gott innan den 28:e feb och efter den 31:a jan.

Vi har ju MOE (världsbacken) som kommer tillbaka efter skada, så misströsta inte kära vänner. Förövrigt tycker jag att det är jävligt konstigt att man går ut och krökar när man har hjärnskakning men det kanske bara är jag...?

Härmed säljer jag också mina 4 säsongsbiljetter till högstbjudande, om jag inte kan reklamera dem hos Timrå IKs kansli.

Jag tror att ledningen väntar och ser hur det blir med Wandell. Kommer han tillbaka till Jul är det lugnt. Om inte, kanske man agerar efter helgerna. NÄÄ FY FAN VAD LESS JAG BLIR PÅ DESSA HERRAR LINKAN OCH JOHANSSON. AVGÅ !!!!! In med Janne Söderström som ordförande och bygg nytt därifrån. Passande nick man har i dessa dagar.

Då tappade vi den bästa målskytten vi haft på flera år :-(.
Hur kan klubben behandla en spelare så lätthändigt som man nu gjorde med Wandell.. mitt i säsongen dessutom. Tom har ju visat sig vara den klasspelare som vi så länge trånat efter, så varför släpper ledningen iväg honom så här?. Varför göra så mot fansen??.

Fan ta dessa klausuler.

Vi tappar vår första och andrecenter och ersätter dessa med ett lån som drar efter 28 matcher... Alla farhågor om att Linkan bara är en vanlig bondlurk helt okvalificerad att vara en av de huvudansvariga i en klubb som omsätter 100 mille är härmed besannade. Ett totalt fiasko och nästan värre än Nubbens floppsilly inför 05/06.

Kontiola och en vettig back kan väl möjligtvis rädda äran, något...

Steffe: Också nämner man ekonomin som en begränsande faktor. Om Ilves kan tänkas ha råd med honom borde väl för Guds skull Timrå också kunna vara med i racet, eller vart tar pengarna vägen? Nu har även Wandell försvunnit från lönekontot, men ändå verkar klubben inte ha ett öre.

Inte konstigt att Nubben stack, kan tänka mig att han fick tjata sig till varenda krona för att värva spelare.

Hyr/lånar man spelare från NHL så kan det bli så här. Det är risken man tar när man inte vill/kan spendera pengar på riktiga nyförvärv som binds upp på mer än ett år.
Finns väl inget annat lag i ES med ambition att tillhöra topp 4 som håller på det här sättet.
Detta är ju bara ett resultat av devalveringen av spelartruppen som påbörjades i och med att Hahl m fl försvann.
Det verkar som om Timrås ekonomi inte längre räcker till för ES. Därför är det tjänstefel av föreningen att ens gå ut med en målsättning som bevisligen inte är hållbar. Det blir ju som Hamrin säger i sin blogg d v s att man sviker sina supporters, sponsorer och laget genom vilseledande marknadsföring.

I går skrev jag att det är skrämmande tyst på värvningsfronten, inte ens ett rykte. Nu skriver olika media att Kontiola kan ersätta Wandell men har inga kontakter tagits ens med agenten ja då ser det väl ut som man pliktskyldigast låtsas arbeta med nyförvärv eller vill man hyra honom också?

Nu får gärna föreningens ansvariga bevisa att mina farhågor inte är sanna och verkligen visa att man vill leva upp till sin målsättning annars får man bita på naglarna och dricka novalucol resten av denna säsong.

Lycka till Tom Wandell!!

Pätr: Jag är på, LÄTT!

Frella: Vi måste ju kunna göra en "Dallas" med Erik Andersson också, iaf kalla tillbaka honom tills en ny center värvats alternativt Wandell kommit tillbaka. Även om han inte får spela så mycket så är det lika bra att ha honom här. Annars lär det väl bli nån skada och en back får hoppa in som center :P

Min lösning på krisen: ALLA som äger ett par skridskor och en klubba tar sig till nästa träning i EON-Arena.

Låter det desperat? Knappast, med tanke på situationen verkar det ganska rationellt.

Mappe: Snarare lär den så ut såhär i en ev KS: 1. Bagarn 2. Bogg 3. Samuelsson 4. Lander. Erik Andersson verkar vara rökt i denna förening då han verkar bli kvar i Löven säsongen ut.

Vad gäller att vi får tillbaka Wandell efter den 19e dec så gör ju inte det våra närmaste matcher lättare. Det känns som att det är nu det avgörs då vi har fyra ev fem matcher på hemmaplan innan uppehållet. Att då spela dessa utan producerande förstacenter känns ju lagomt upphetsande.

Mathias: Som det ser ut nu ja... Han kan mycket väl bli kvar där.

Sedan så har vi faktist 4 väldigt viktiga matcher fram till dess, om han nu kommer tillbaka..

Det här är skrattretande!

Nu är det dags för Linkan och TJ att börja göra någonting för det här är riktigt jävla pinsamt!
"Vi ska ha ett lika bra lag i år som ifjol och vi ska minst till final". Vad är det för skämt det här?

Det är bedrövligt agerande att det ens gick för Dallas att ta tillbaka Wandell redan under säsongen, vilket jävla kontrakt liksom. Jag menar, vi tappade Hahl och Regin(!) sedan skulle Challe göra Jonte till center och dessutom värvades Wandell som var lite av en chansning.

Jag skäms.

Nu måste Thomas Johansson ge Kontiola eller någon bättre ett kanonkontrakt. Linkan och TJ måste komma överens. Nu måste plånboken öppnas, annars blir det här kvalserien och där kan vi faktiskt mycket väl åka ur!! Vi lär åka ur inom en snar framtid, det känns så. Men det får fan inte ske redan nu!

Linkan och TJ, skärp er! Det var betydligt bättre när Nubben var här, inga som helst tvivel om det. Visa att ni klarar er utan honom! Misslyckas inte med värvningen av Kontiola. Se gärna till att vi har ett lag som kan ta sig till slutspel, alternativt ett lag som INTE kan åka ur.

Att vara supporter i TIK är väldigt, väldigt jobbigt både mentalt och fysiskt. Är det inte det ena så är det det andra. Men, vi måste reda ut det här. Det finns absolut inget annat.

Mathias: JAHA .. VILKEN NYHET .. då man glad i hågen klev upp för att pallra sej dom 20 milen för att se timrå ta en snygg 3 poängare.. fy fan

Mathias: Timrås centrar i slutspelet 2009. 1 Kontiola. 2 Wandell. 3 Bagarn. 4 Bogg. Det blir kanon det här!!!... Eller kanske inte ändå. Det hela lär nog stanna vid en dröm... Allsvenskan här kommer Timrå!!!

WANDELL SKALL BARA VARA I DALLAS TILL DEN 19 December!!!!

Som det ser ut nu... ÅH jah hoppas att det bara blir så!

keni: ÅKERLUND håller nollan, fan inte fy skam släpp fram honom nu då!!!

liston: vi fick ju inget för hedström tydligen bara å glömma..
modin kan vi kalla hem..
men som ni säger de börjar bli panik, ja kan sätta va som helst på att linköping frölunda el hv plockar nästa timrås hetaste förvärv, för vi har väl inga pengar å komma med hahahaa

Mathias: Transferfönstret stänger 31/1-09, jag tycker nog det brådskar lite för vi är väl inte det ända laget som söker spelare.

MorganaLefaey: ja pengar ska ju finnas tycker i och med en försäljning av
Hedström plus 10 mille i eget kapital

jokklas: sjukt precis va ja skrtev väldigt luddigt från våran supersportchef, kändes ju som om dom vetat om det ett tag om wandell

keni: Tappara Tampere SM-Liiga 04/05 54 8 17 25
Tappara Tampere SM-Liiga 05/06 56 9 35 44 +2 55
Tappara Tampere SM-Liiga 06/07 51 12 35 47 +5 50
Team Finland WC 07 9 2 5 7 +2 2
Chicago Blackhawks NHL 07/08 12 0 5 5 6
Rockford Icehogs AHL 07/08 66 18 50 68
Totals 371 71 183 254 +56 232

det är en poäng maskin i allafall, de enda som oroar en är att linkan inte varit i kontakt med honom på ett tag!!!!
de e lite oroande.
jag kan ställa upp att arbeta som scout åt timrå om dom behöver hehe

Taget från Timrås hemsida!

Wandell tillhör Dallas Stars organisation och är utlånad till Timrå IK denna säsong, och tanken denna gång är att Tom Wandell skall vara i Dallas t.o.m den 19 december och därefter komma tillbaka.

MorganaLefaey: Det jag reagerar lite kring är Linkans uttalande i stil med "Vi har inte kontaktat Kontiolas agent", "Vi vet inte om han ens är aktuell för spel i ES", "Vi kommer följa utvecklingen".

Alltså, vill man ha spelaren kontaktar man väl agenten, kollar om intresse kan finnas för att 1:a centerplats i ES.. utifrån det skapas sedan en "utveckling" i ärendet. Låter som att man tänker följa det som händer på sidan om och hoppas Kontiola själv ringer och ber om att få en Timrå-tröja :p

Nu är det ju troligen inte så man agerar gissar jag men uttalandena är konstiga :-)

« · 1095312 · »