Raggaren Putte: Vad är nytt? har inte kunnat se så många matcher i år men såg i lördags och det var fullständigt bedrövligt i försvaret och då i klar ledning. De flesta tyckte att de såg stabilt ut mot Rögle, då var det ju tur att man inte sett matcherna i år när det sett katastrofalt ut Alltså fattar inte att de inte kan få fram backar.
John K: Jo, jag vet men omgiven av VF fans här nere på västkusten så är det skönt att få lite stöd om att varje gång VF spelar så har vi en given favorit, nämligen VF:s motståndare.
Essvikare: Det är inte enbart Dahléns förtjänst att Wandell åkt över pölen. Denna möjlighet ingick i avtalet med TIK och har nu utnyttjats av Dallas. För övrigt så känns det som att VF håller på att bli vårt "hatlag" nummer ett, detta med all rätt efter vad som skett det senaste året.
Snoop: Dallas GM har väl gått ut och sagt att Avery inte har någon framtid i klubben efter sitt senaste klavertramp, å andra sidan behöver det ju inte alls betyda att Wandell kommer att ta någon ordinarieplats i laget. Dessutom är Steve Ott väntad tillbaka i slutet av December och Joel Lundqvist tidigare än så.
erathoo: Chansen är liten att Wandell kommer tillbaka, Avery är ett ruskigt problembarn och han blir svår att få bort tror jag samtidigt som Wandell gjort succé här och han får knappast sämre ytterforwards o leka med nu, så jag hoppas Timrå ligger med högtryck på Kontiola och verkligen gör ett försök.
Verkar som att Wandell imponerat på Dallas coach tror faktiskt att han inte kommer komma tillbaka är 98% säker på det, i alla fall om jag ska lyssna på min magkänsla!
Snoop: Ja men tror det är som vanligt. Det är tidningarna som gör en big deal av saker och ting och vill få ihop nåt. Jag tror inte de som sitter med där på hockeyförbundet är helt pantade i skallen och verkligen på allvar tänker de banorna att vi är en farmarliga till NHL. Bra spelare, oavsett lag måste de ju se som en attraktion/tillgång till elitserien. Vi får ju finna oss i att NHL är de som bestämmer och att alla spelare vill dit så småning om. Bara rätta oss och göra det bästa av det - dvs. inte vara så äckligt hårda med reglerna kring övergångarna.
Yellowcard: Fatta inte hur dom kan tro att vi är en farmarliga till NHL för att vi vill låta en svensk talang få chansen att bli de han har potential att bli ja, sjukt.
nixXz: Bara hoppas att när hockeyförbundet har sitt lilla mötet kommer de att komma fram till att en spelare som Wandell behövs i elitserien för att höja klassen generellt.
Med lite tur värvas en klass-center inom en snar framtid och sedan så kommer Wandell tillbaka. Det skulle smaka! Fast vi är ju Timrå - vi har inte tur..
Nån som har koll hur Erik Andersson har skött sig i Löven? Jag vet han gjort 3 poäng på 15 matcher. Men har han spelat mycket? Har han spelat bra? Vilken roll hade han i laget osv?
Hoppas iaf. att han vuxit som spelar nu med lite mer speltid.
jens_88: Tycker Du påpekar en viktig sak när det gäller Wandell som varit helt lysande hos oss.. att ikväll är det tillfälle att visa att Han är uppskattad i Timrå...
tycker det är få spelare som har den vackra o upprätta splitvision-åkningen med puck som Wandell har ...
Idag handlar det om en sak för klacken (ja förutom det uppenbara att hejja fram TImrå) och det är att skapa MYCKET positiva minnesbilder för Tom Wandell att ha med sig till Dallas. Om han upplever att det går lite tungt i NHL är det viktigt att han kan plocka fram de där mysiga minnesbilderna från matchen TIK - HV och bara längta sig tillbaka.. OCH VI VILL HA DIG TILLBAKA WANDELL!!!
LYCKA TILL!
PS Nån som ringer Ottawa och kollar läget med Regin?
jens_88: Du behöver inte vara orolig, de som känner undertecknad brukar beskriva mig som glad, positiv och trevlig. Jag som supporter har dock extremt höga krav på klubbledningen och att Timrå IK sköts på rätt sätt. Och jag är faktiskt väldigt beviken på denna säsong, då kommer också min frustruation ut här.
Ta bara en sådan sak som: Varför går man inte ut och reviderar målsättningen - topp 4? Tror klubbledningen med Thomas Johansson i spetsen att vi supportrar är dumma i huvudet?
Laken: Klarar folk av att vara nära dig? För jag tror nog du är den bittraste och mest negativa människan på denna gröna jord..
Visst det känns förjävligt att Wandell nu får åka över att prova lyckan på andra sidan Atlanten istället för att stanna i Timrå hela säsongen.. Men han KAN komma tillbaka om han inte gör bra ifrån sig.. Och att du skyller detta på klubbledningen är ju nästan skrämmande, jag håller med en back borde man kunnat fixa fram tills nu.. Men Wandell historen beror på en helt annan faktor, för det tog ju inte mer än 1 timme eller nåt för att ryktet om att Kontila var på väg hit som ersättare, så jävla handlingsförlamat kan man ju då inte vara...
Så istället för att sitta och "gråta" över internet så ta dig till "Ladan" och skrik halsen av dig ikväll så Wandell känner att det är här han hör hemma..
Jensen_12: Så vitt jag vet så slutade man med transferfönster för någon/några säsonger sedan. Så man har bara ett stort fönster som stänger sista januari.
Laken: Det bästa vi kan göra just nu, till en början iallafall, är väl att plocka hem Erik. Det är inte bara googla på någon bra center och skriva ett mail: "Hörru, kom hit och lira med Timrå IK." så är allt klappat och klart. Det ligger nog en del arbete bakom.
Sedan så vet inte jag när nästa transferfönster ligger, men dom brukar väl vara runt landslagsuppehållen, om jag inte minns fel.
Vår skicklige puckhållare är tillbaka efter jul. Ingen panik, grabbarna kommer inte lägga sig ner och grina för detta inte. Hoppas bland andra Erik sticker ut nu och visar vad man går för.
På hemsidan stog det att han skulle vara i dallas t.o.m den 19 december, är han fri att gå till vilken klubb han vill då eller är det timrå som gäller?