1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589725 inlägg · 6216 ämnen

Toppen i laget

« · 89702 Till forumet

Sv: Toppen i laget
Bragd-Birger: Jag håller med dig helt om Christian Sjögren, då borde Nordgren, Crippe o Åhlund gå före... Däremot vet jag faktiskt att Crippe är jagad av andra ES-klubbar, hoppas att han stannar här, han har stor potential om han bara lägger manken till...

dr Dängroth: Håller med dig, känns som det är LAGET Timrå IK som ska göra det nästa säsong, vi kommer troligtvis bli rejält nederlagstippade på förhand eftersom Henrik Zetterberg inte längre finns kvar i laget o vi saknar de där riktigt namnstarka spelarna (om nu inte ett mirakel sker o Uffe D hamnar i TIK)... Det kan passa oss, då kan vi spela grundserien utan någon större press...
Kommentera

HH: Har du smakat på Westerlinds sockerkaka? Har jag inte sagt åt dig att det är Kardemummakaka man skall äta?
Kommentera

dr Dängroth:
Personligen tycker jag inte "Z" är så stor, dryga 1:80 utan skridskor kan ju gämföras med tex Ward som är betydligt längre och större,,,,,

Men ett lag är fortfarande som en liten sockerkaka, ALLA! ingredienser måsste hamonera med varandra, och ingen smak får ta ut en annan, då får vi ett gott slutresultat,,,,,,
Kommentera

Bragd-Birger: Jag håller med dig till en viss del.

Här har vi förlorat det som Timrå förknippats med i elitserien, den starkast lysande stjärnan.

Zäta är en stor spelare han kan inte ersättas. Jag tror däremot att flera kommer att få jobba sig svettiga denna säsong. Med bra försäsongsträning och sammansvetsninga av nya truppen kan kollektivet Timrå kliva fram och visa kritikerna att Timrå IK existerar även utan Henrik Zetterberg.

Den gamla klyschan "En spelare gör inte ett lag" behöver putsas upp.
I tanke, ord och gärning. Kom ihåg det!

Viva Timrå
Vivsta-Östrand!
Kommentera

Och för att fortsätta i samma dumpositivistiska anda: att Zäta drar behöver icke vara någon katastrof. Han tog 80% av ansvaret förra året, i år kommer detta läggas ut på andra spelare. En positiv respons på detta är inget revolutionerande. Det har hänt förut.
Kommentera

Och därmed var två av tre lagdelar färdigkomponerade.
Ser bra ut, både målvakts- och backsidan får ett stort + jämfört med förra säsongen.

Återstår så forwardssidan. Räknar med att det jobbas en hel del där, eftersom varken Åhlund, Crippe, Nordgren eller Zetterström skrivit på för vare sig Timrå eller ngn annan klubb.
Här befinner man sig i en ganska gynnsam position. 'Tack vare' fjolårssäsongen är knappast någon av dessa spelare intressanta för övriga elitserieklubbar. Nubben kan således jobba på i lugn och ro med de trådar som förhoppningsvis ligger utslingrade.
Två starka kort till utifrån och sen fylla på med de spelare från fjolårstruppen som kompletterar på bästa sätt, det är vad jag utgår från.
Kommentera

Patrick: Min poäng är följande...precis som du skriver att timrå inte har haft ngn stabil topp förutom Z:a som ändå för anses som till en stor del att timrå är kvar i eliten, men hur länge klarar tik att utan toppar att klara sig kvar i eliten? tyvärr inte speciellt länge...
Kommentera

Mattsa1250:
Har Timrå haft en stabil topp under de två senaste åren i Elitserien? Zäta har ju faktiskt varit ganska ensam egentligen. Vi kan nog tyvärr inte räkna med någon stabil topp i år heller..
Kommentera

Laken: jo Nordgren bör behållas om han vill stanna i tik.. Zetterström kanske kan ingå i en "junior kedja" i 4:e kedjan ..
Kommentera

Laken: Håller med dig, men tyvärr så lill-z, visst ge honom chansen precis som med crippe, men jag saknar en stabil topp, vilket varje lag med självakt som vill vara med i eliten måste ha.
Kommentera

Mina personliga uppfattningar:

Christian Söderström - Nej, försöker sig på för svåra saker och ramlar för ofta.

Niklas Nordgren - Ja, han kan utvecklas ytterligare. Mer muskler behövs!

Håkan Åhlund - Nej, kan ibland se närmast oengagerad ut. Rutinen enbart räcker inte.

Ed Ward - Nej, gör för få poäng och saknar spelsinne. Inställningen imponerar dock.

Niklas Zetterström - Ja, "Lill-Z" måste få chansen! Tillhörde de bättre i Sundsvall Hockey (vilket i och för sig inte säger så mycket). :-)
Kommentera

dr-nix: Resonerar men på det sättet kan man aldrig värva en spelare, men jag håller med om att det är viktigt att ge spelare i laget större ansvar och crippe kan säkert bli ruskigt bra...om han nu stannar...
Kommentera

Mattsa1250: Du kan inte jämnföra att värva en spelare som ska ta Zäta's roll utifrån när Zäta kom till tik som junior ..och naturligtvis kan tik betala lönen när zäta sticker men det gäller att spelaren vill spela i tik också...du kan köpa vilken spelare som helst men vill han igentligen inte spela för tik utan enbart kommer för pengarna kommer han inte att var så bra som han kan vara..
Kommentera

dr-nix: Pengar fanns för Z:a men visst Tik har inte samma portfölj med pengar som andra klubbar...det är alla medvetna om.
Kommentera

Mattsa1250: detta låter toppen betalar du och får spelaren att vilja komma till tik.. jo tik är juh sveriges bästa hockeylag och alla spelare vill nog komma hit...
Kommentera

dr-nix: LKåter ok för mig, men varför inte chansa med en redan idag etablerad spelare...
Kommentera

Mattsa1250: jag låtsas inte veta vad som händer om man lägger tyngden på Crippe men det kan vara precis det som gör susen.. vi har lagt den tyngen på Zäta och Crippe har aldrig fått ta det ansvaret.. med det ansvaret kanske han blommar ut till den spelare jag vet att han kan bli..men det kan också bli en total flopp..ibland måste man chansa för att vinna
Kommentera

dr-nix: Visst det är sant men hur mycket värderar Timrå IK att ligga kvar i Eliten? vad jag menar att om det är målet så MÅSTE det värvas denna typ av spelare, sen är detta super om Crippe stannar så kanske han kan komplettera en sådann spelare, men att lägga den tyngden på crippe känns mycket osäkert...
Kommentera

Mattsa1250: spelare som gör det där oväntade (t.ex Zäta) är inte billiga så vi får nog hoppas att Crippe stannar i TIK han kan göra nytta här.
Kommentera

dr-nix: Crippe har så vitt jag vet ännu inget kontrakt - så vi får väl se i vilket lag han kommer att göra "det oväntade"
Kommentera

dr-nix: Visst men det är just det där med tiden som oroar mig. Det är ytterst viktigt att vi är med från start...det får inte ta 20 omgångar innan dessa spelare hittar till det typ av spel...
Kommentera

Mattsa1250: Crippe kan göra det oväntade..han är ojämn dock men med tid och erfarenhet kommer detta att botas.
Kommentera

Toppen i laget
Känner en viss oro inför nästa säsong, jag saknar en riktig topp i laget. nån som kan göra det oväntade. som det känns så blir det botten även nästa år, men övertyga mig gärna motsatsen
Kommentera

« · 89702