1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590429 inlägg · 6217 ämnen

Trampa ur

« · 316212 Till forumet

Trampa ur
Ta det lugnt kära supportrar.

Domaren gjorde säkert sitt bästa. Sedan att han inte räcker till fick Timrå lida för ikväll men det jämnar ut sig i längden sånt där.

Nubben som enligt vissa inte klarar att hitta en spelare på egen hand kommer säkert fylla på truppen inom sinom tid. Han har mitt fulla förtroende, han jobbar med små medel och har sedan han tillträdde lyft laget. Visst får han lite hjälp på traven av tex Kenta och Hautamaa det får alla. Årets bästa nyförvärv var Yared Hagos och han lockade han väl ändå hit på egen hand. Men att kunna använda sig av rätt kontakter är väl också en styrka eller?

Men förtillfället så är det inte ett nyförvärv som behövs. Man måste hitta ödmjukheten och inställningen igen. Sedan om det är brist på ork eller att man helt enkelt tror att man är bättre än vad man egentligen är låter jag vara osagt. Är inställningen fel räcker inte ens Peter Forsberg till. Tycker fler spelare ska titta på hur Matthiasson agerar. Det är en karl med hjärta och pondus det.

MEN

Vi ligger 6:a i tabellen trots dessa två bedrövliga hemmamatcher. Har vi liksom spelarna tappat den där ödmjukheten? Jag som även följt laget flitigt på bortais är inte lika orolig. Där har viljan varit med på ett annat sätt än på hemmaplan. Vilket jag måste säga är knepigt. Har man svårt att hantera press månne?

Men Kenta Johansson har ett tufft arbete framför sig. Jag tror han kan lyckas skilja oss från Giffarna detta år och föra oss till slutspel. Gör han det ska vi vara nöjda, vi kan inte kräva att vi ska vara lika bra som förra året, glöm den säsongen nu.

Det vi kan kräva att är att våra kära iskrigare ger sitt yttersta i varenda närkamp och spelsekvens. De har man inte gjort de två senaste matcherna hemma. Nu ska det bli intressant om man lärt sig sin läxa, isf får Luleå det jobbigt på Torsdag.

KÄMPA TIMRÅ
Kommentera

« · 316212